Ik doe mee, maar ik ben zeker geen zakenman. Programmeerwerk (display, controllertje bij de krachtsensor en zo) is meer mijn ding.
Riemaandrijving Stromer
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
(wire)Less is MoreDaniel1975 schreef: ↑05 mei 2019, 13:09
Ik heb een Quarq crankstel op mijn Colnagp en die is behoorlijk nauwkeurig. Geeft ook netje krachtverdeling links/rechts aan en trapfrequentie.
Alleen hoe breng je dat over naar de achternaaf? Wireless?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hmm... Ik droom even met ogen open:
- we hebben sowieso een enorme bron van kennis, ervaringen en wensen
- 2 frame soorten in verschillende maten (1 MTB achtig zoals Stromer, 1 meer "sportieve herenfiets" achtig)
- TDCM achterwiel motor van niveau ST3, maar liever een wat hogere spanning dan 48V
- minimale accu grootte 1 kWh, mogelijkheid tot 2 kWh (1 grote of "dual battery" met 2x 1 kWh)
- alles simpel, dus geen voor derailleur en achter een degelijke derailleur waar je zonder problemen race of MTB cassettes op kunt plaatsen, liefst met veel keuze in opbouw
- focus bij alle materialen/componenten op zo min mogelijk storing, zo simpel mogelijk onderhoud
- focus bij alle communicatie op openheid en eerlijkheid, dus als producent dicht bij de klant staan en alle feedback serieus nemen
Ik zou hier helemaal enthousiast van worden.
- we hebben sowieso een enorme bron van kennis, ervaringen en wensen
- 2 frame soorten in verschillende maten (1 MTB achtig zoals Stromer, 1 meer "sportieve herenfiets" achtig)
- TDCM achterwiel motor van niveau ST3, maar liever een wat hogere spanning dan 48V
- minimale accu grootte 1 kWh, mogelijkheid tot 2 kWh (1 grote of "dual battery" met 2x 1 kWh)
- alles simpel, dus geen voor derailleur en achter een degelijke derailleur waar je zonder problemen race of MTB cassettes op kunt plaatsen, liefst met veel keuze in opbouw
- focus bij alle materialen/componenten op zo min mogelijk storing, zo simpel mogelijk onderhoud
- focus bij alle communicatie op openheid en eerlijkheid, dus als producent dicht bij de klant staan en alle feedback serieus nemen
Ik zou hier helemaal enthousiast van worden.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
En goed afgestelde derailleur werkt altijd.
Zie foto, zojuist gemaakt na ritje Camerig.
Zowel voor als achter schakelde nog perfect en zie ook wat een zo droog mogelijke ketting hier aan bij draagt.
Dus gewoon derrie schakelen it will be!
Zie foto, zojuist gemaakt na ritje Camerig.
Zowel voor als achter schakelde nog perfect en zie ook wat een zo droog mogelijke ketting hier aan bij draagt.
Dus gewoon derrie schakelen it will be!
- Bijlagen
-
- E7FF83F1-24C2-4A41-BBED-084090E26915.jpeg (4 MiB) 2592 keer bekeken
Tsjaa Can-Bus wij zijn soms 4 dagen bezig om die zooi in de kranen tbv. de stempelpoten te vervangen door nieuwere, betere kabels en vooral stekkers. De wartels moeten met momentschroevendraaier op 0.6Nm. vastgezet en afgelakt worden.
Dan een helve dag inleren en sw. updaten.
Stuurpotmeters afstellen en inleren.
Gelukkig hebben we mooi werk en lopen we allemaal te fluiten
Week verder mag het blok weer de hele dag op en neer
Dan een helve dag inleren en sw. updaten.
Stuurpotmeters afstellen en inleren.
Gelukkig hebben we mooi werk en lopen we allemaal te fluiten
Week verder mag het blok weer de hele dag op en neer
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Er zijn belachelijk veel voorbeelden waarbij de CAN bus geheel zonder probleem werkt, dus ik durf te zeggen dat de CAN bus zelf niet het probleem is hier. Het moet natuurlijk wel allemaal deftig geprogrammeerd worden en storingsvrij aangesloten worden (hoe extremer de toepassing hoe degelijker de bevestiging). Daar wil het nog wel eens mank gaan.WFVst5 schreef: ↑05 mei 2019, 17:17 Tsjaa Can-Bus wij zijn soms 4 dagen bezig om die zooi in de kranen tbv. de stempelpoten te vervangen door nieuwere, betere kabels en vooral stekkers. De wartels moeten met momentschroevendraaier op 0.6Nm. vastgezet en afgelakt worden.
Dan een helve dag inleren en sw. updaten.
Stuurpotmeters afstellen en inleren.
Gelukkig hebben we mooi werk en lopen we allemaal te fluiten
Week verder mag het blok weer de hele dag op en neer
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Klopt, de verbindingen/bekabeling zijn het probleem.
Zowel in de automobiel- als de kraanwereld heb ik de ervaring dat 90% van de problemen daar in zit.
Ben momenteel werkzaam bij de importeur van een gerenomeerd telekraan merk voor Nederland en België en er worden erg veel modificaties uitgevoerd ondanks de fieldtests te veel storingen in en enkel geval staat de bekabeling vol water.
Bij oude modellen komt deze ellende niet voor.
Zowel in de automobiel- als de kraanwereld heb ik de ervaring dat 90% van de problemen daar in zit.
Ben momenteel werkzaam bij de importeur van een gerenomeerd telekraan merk voor Nederland en België en er worden erg veel modificaties uitgevoerd ondanks de fieldtests te veel storingen in en enkel geval staat de bekabeling vol water.
Bij oude modellen komt deze ellende niet voor.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Hoewel simpel leuk klinkt bij een derailleur, blijf ik het schoonmaken en vervangen om de 5000km als je dit niet goed doet, niet goed genoeg vinden voor iets dat een auto moet vervangen.
Riem + pinion 9 + tdcm rear motor lijkt me daarentegen super stabiel werken.
Riem + pinion 9 + tdcm rear motor lijkt me daarentegen super stabiel werken.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Eens, maar ik zou een eerste model zo simpel mogelijk houden. Als het succesvol wordt is dat iets voor versie 2. Los daarvan heb je met een 8 of 9 speed derailleur een stukje dikkere ketting dan met een 11 speed, dus iets minder slijtage.tterbeek schreef: ↑05 mei 2019, 22:52 Hoewel simpel leuk klinkt bij een derailleur, blijf ik het schoonmaken en vervangen om de 5000km als je dit niet goed doet, niet goed genoeg vinden voor iets dat een auto moet vervangen.
Riem + pinion 9 + tdcm rear motor lijkt me daarentegen super stabiel werken.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
In de basis is Stromer een fiets. Dat die prima geschikt is als auto vervanger wil niet zeggen dat alles daar op moet worden ingericht.
Piniom maakt het nóg duurder, nog complexer. Zou voor mij een reden zijn om ander merk te zoeken.
Piniom maakt het nóg duurder, nog complexer. Zou voor mij een reden zijn om ander merk te zoeken.