Omni app omzetten

Plaats reactie
WendyD
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:02

Hoi,
Sinds kort ben ik eigenaar van een 2de hands stromer. Deze heb ik aangekocht via een FM. Deze FM is geen stromer dealer en kan de app blijkbaar niet omzetten. Nu heb ik contact gehad met 12go biking. Deze willen dit voor me doen, maar moet dan wel met de fiets langst komen (is best ver uit omgeving), kosten 80 euro per uur. Iemand idee hoe lang ze hiermee bezig zijn ? Zijn er nog andere opties ? Kan ik dit elke stromer dealer vragen dit te doen ? Tevens zit er nog 1 jaar garantie op, deze zal ook omgezet dienen te worden. Liefst zoek ik stromer dealer die dit wil doen (+ onderhoud) in de omgeving van Zundert. Iemand een tip ?
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Je kan even zoek op "adoptie dealer"...
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WendyD schreef: 29 apr 2019, 20:58 Deze willen dit voor me doen, maar moet dan wel met de fiets langst komen (is best ver uit omgeving)
Onzin.

Ik heb vorig jaar mijn ST1 X doorverkocht. Eén telefoontje naar mijn dealer (ik+koper bij mij thuis in Harlingen, dealer op zijn werk in Amsterdam) was voldoende om de Stromer te registreren op de nieuwe eigenaar, zodat hij direct de OMNI app kon testen. Daar heeft de dealer maar weinig gegevens voor nodig (ik geloof NAW en e-mail adres). Dit voeren ze rechtstreeks in in het systeem van Stromer en vervolgens worden de nieuwe gegevens via het G3 netwerk direct naar de Stromer gestuurd. Service van de zaak, niks voor betaald.

Het was minder dan tien minuten werk en nee: je hoeft er niet fysiek voor langs de dealer.
WendyD schreef: 29 apr 2019, 20:58 Zijn er nog andere opties ? Kan ik dit elke stromer dealer vragen dit te doen ?
Ja, maar: de Stromer moet wel door de dealer geadopteerd worden in de Stromer Portal. Het gaat dus wel wat omslachtiger dan via de dealer waar de Stromer oorspronkelijk is aangeschaft en waar deze nu staat ingeschreven. Ik zou dit verzoek gaan combineren met je zoektocht naar een goeie adoptiedealer, eentje die wel weet waarover hij praat en met een service die past bij een Stromer.

Zie voor meer informatie over adoptiedealers o.a. het staartje van de openingspost in onderstaand topic:

viewtopic.php?f=5&t=1215&p=22842&hilit= ... ler#p22803

Aan een goeie dealer-tip in jouw regio kan ik je helaas niet helpen, ik zit te hoog ;) Hopelijk komt er nog een Brabander langs met ervaringen uit de regio.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WendyD
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:02

Dank je voor je reactie! Ik begrijp dat een stromer dealer dit ook niet voor niets doet. Vond de omschrijving 80 euro per uur een vaag begrip. Want ja, stel voor 3u werk, dan is dit een behoorlijk bedrag. Was het aanschaf bedrag niet zo extreem hoog, dan wist ik het wel, en ging ik naar een Stomer dealer in de omgeving. Maar helaas, wegens budget toch gewezen op een 2de hands stromer. Hoop dat ik een aardige adoptie dealer kan vinden :).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb je ook nog een PB gestuurd met een aanvullende tip.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie