Als je een gewoon Frans vesta ventiel hebt, kan je enkel het bovendeel los draaien en dit komt er niet uit..Dus ofwel, indien mogelijk, haal je het hele ventiel eruit en breng je de pap via het ventielgaatje in je band aan ofwel dien je speciaal gereedschap te bezitten om de pap via een luchttoevoer in te brengen, met het gevolg dat de pap ook tussen je ventiel delen zit en achteraf vast komen te zitten, wat in mijn geval was gebeurd..Geen mogelijkheid nog om de band op te pompen!!
Sealant in je binnenband: wie gebruikt het en heeft het zin?
Heb alleen lucht in de band zitten.
17 jaar triatlon gedaan en nooit lek gereden.
Als ik weg ga kijk ik mijn banden na op ingereden steentjes glas en ander scherp materiaal.
Dat wat er al in zit daar rij je op lek materiaal van de rit er voor.
Groet Jan.
17 jaar triatlon gedaan en nooit lek gereden.
Als ik weg ga kijk ik mijn banden na op ingereden steentjes glas en ander scherp materiaal.
Dat wat er al in zit daar rij je op lek materiaal van de rit er voor.
Groet Jan.
-
- Expert
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01 dec 2020, 07:41
- Locatie: Beerzel
- Merk SP: Stromer ST3
Ik gebruik een schrader ventiel, kern uitdoen en product in.Je kan ook je band even los duwen en product in de band doen.
Werkt perfect.
Werkt perfect.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST3 2019 983 Wh :: - 20 ㎞. :: ⏱ ~30 min
.._ \<_
(_)/(_)
ST3 2019 983 Wh :: - 20 ㎞. :: ⏱ ~30 min
-
- Runner-up
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:19
- Locatie: W-VL
- Merk SP: nog te bepalen na testritten
Sealant in een binnenband zou ik niet doen. Ik zou eerder tubeless rijden zoals op een MTB. Uiteraard moet je dan een speciaal ventiel aankopen waar de kern kan verwijderd van worden. Dan gaat de latex vloeistof er makkelijk in. Persoonlijk gebruik ik Milkit ventielen. Voordeel van deze ventielen is dat je de oude latex eruit kan halen met de bijgeleverde spuit en darm. Je band blijft op druk (max 1,5 bar) waardoor de zegel met de velgrand niet verbroken wordt en je band nooit echt plat komt te staan. Als je dan toch eens een lekke band hebt die niet meer door latex gedicht kan worden dan steek je er een plug in. Stan's heeft er de Stan's dart tool voor, maar een gewone plug werkt ook.
-
- Expert
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 0
Lijkt me de gouden tip, waarvoor dank!Golvas schreef: ↑08 dec 2019, 18:36
...
met Michelin Protek Max binnenbanden (zonder Doc Blue, er is van fabriekswege reeds sealant aanwezig in deze binnenbanden) ... voortaan ook onderweg met een grotere bus tyre repair gel (100 ml ipv 75 ml) en met twee CO2 patronen van 16 gram.
Vanuit mijn ervaring heeft het toevoegen van die Doc Blue helaas geen zin gehad ... nu nog wat experimenteren en zoeken naar de (voor mij) ideale bandenspanning.
Heb bij levering van de ST3 gevraagd om deze SP te voorzien van de Pirelli Angel ST Sport (vanwege lager roterend gewicht en betere TPI)
Een bus Tyre repair gel (min. 100ml) lijkt me ideaal om snelle interventies uit te kunnen voeren en op die manier vermijd ik de toevoeging van doc blue (nadien laat ik de band dan vervangen)
Bij grote lekken kan ik beroep doen op m'n assistance
ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
CP Chimayo+/photochromic
CP Chimayo+/photochromic
-
- Expert
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
- Merk SP: Klever N Rogue 45
- Km-stand: 6000
Ik vermoed dat het niet de magische oplossing zal zijn.
Mocht het ideaal werken, waarom zouden banden er niet standaard mee uitgerust worden?
Ik vermoed dat banden die nooit lek zouden gaan toch behoorlijk goed zouden verkopen.
Man hoe leuk zou ik dat vinden nooit lek rijden, ik hoop ergens dat ik minder lekke banden ga hebben met een pedelec dan met mijn "gewone" fietsen.
Ik rij vrij vaak door slechte wegen en plaatsen waar veel rommel op de weg ligt, wat helaas niet zo geweldig is om platte banden te voorkomen.
Straks wat raad vragen bij mijn vader, fervent wielertoerist. Ik dacht dat die zo'n "capsules" had, die een band kunnen oppompen en ik dacht ook dichten in een keer, eens checken.
Zal ook wel weer niks magisch zijn, anders gebruikte iedereen het.
Mocht het ideaal werken, waarom zouden banden er niet standaard mee uitgerust worden?
Ik vermoed dat banden die nooit lek zouden gaan toch behoorlijk goed zouden verkopen.
Man hoe leuk zou ik dat vinden nooit lek rijden, ik hoop ergens dat ik minder lekke banden ga hebben met een pedelec dan met mijn "gewone" fietsen.
Ik rij vrij vaak door slechte wegen en plaatsen waar veel rommel op de weg ligt, wat helaas niet zo geweldig is om platte banden te voorkomen.
Straks wat raad vragen bij mijn vader, fervent wielertoerist. Ik dacht dat die zo'n "capsules" had, die een band kunnen oppompen en ik dacht ook dichten in een keer, eens checken.
Zal ook wel weer niks magisch zijn, anders gebruikte iedereen het.
-
- Expert
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 0
Heb je twijfels bij die gel? Lijkt me ok om even te behelpen bij kleine lekkages? Met die bus gel pomp je de band ook a.h.w. op...Syntax Error schreef: ↑04 nov 2022, 13:22 Ik vermoed dat het niet de magische oplossing zal zijn.
Mocht het ideaal werken, waarom zouden banden er niet standaard mee uitgerust worden?
Ik vermoed dat banden die nooit lek zouden gaan toch behoorlijk goed zouden verkopen.
Man hoe leuk zou ik dat vinden nooit lek rijden, ik hoop ergens dat ik minder lekke banden ga hebben met een pedelec dan met mijn "gewone" fietsen.
Ik rij vrij vaak door slechte wegen en plaatsen waar veel rommel op de weg ligt, wat helaas niet zo geweldig is om platte banden te voorkomen.
Straks wat raad vragen bij mijn vader, fervent wielertoerist. Ik dacht dat die zo'n "capsules" had, die een band kunnen oppompen en ik dacht ook dichten in een keer, eens checken.
Zal ook wel weer niks magisch zijn, anders gebruikte iedereen het.
Je hebt mij alvast nieuwsgierig gemaakt naar die capsules...
ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
CP Chimayo+/photochromic
CP Chimayo+/photochromic
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hopelijk hebben we over enkele jaren dit soort banden:
Deze reviewer is niet zo heel enthousiast over de Tannus Armour, wel over deze schuimbanden.
Deze reviewer is niet zo heel enthousiast over de Tannus Armour, wel over deze schuimbanden.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Expert
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
- Merk SP: Klever N Rogue 45
- Km-stand: 6000
Hopelijk binnen een paar dagen
platte banden blijft zo irritant.
edit: zou er eigenlijk ook niet iemand bezig zijn met bv banden met nog steeds een binnenband, maar dan met buitenband, met binnenen een bijna ondoordringbaar laagje, soort kevlar ofzo.
platte banden blijft zo irritant.
edit: zou er eigenlijk ook niet iemand bezig zijn met bv banden met nog steeds een binnenband, maar dan met buitenband, met binnenen een bijna ondoordringbaar laagje, soort kevlar ofzo.
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Da ich nicht weiß, wie ich meinen Beitrag verlinken kann, zitiere ich ihn.
¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
Omdat ik niet weet hoe ik mijn bericht moet linken, zal ik het citeren.
¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
Omdat ik niet weet hoe ik mijn bericht moet linken, zal ik het citeren.
Flyy schreef: ↑03 okt 2022, 12:40Jan-Willem Wisselink schreef: ↑03 okt 2022, 07:50
Ik kan beter anti lek vloeistof aanraden. Deze doe je gewoon via het ventiel in de binnenband. Deze sealed een gaatje, mocht die ontstaan tijdens het rijden.
Dazu mein Erlebnis aus dem Sommer.
Der montierte Big Apple hatte kaum noch Profil.
Also Zeit für einen Reifenwechsel. Der Schwalbe pick-up in 60-507 lag schon bereit. Rad raus, Luft raus und Reifen einseitig runter. Dann den Schlauch raus und ich hatte das Gefühl das er im Mantel klebte.
Den Mantel dann komplett herunter und folgendes entdeckt.
Am Schlauch war mittlerweile auch Dichtmilch ausgetreten. Der Übeltäter ließ sich aus dem Mantel ziehen.
Ein kleiner glatter Drahtstift. Der Schmodder besteht aus den Fasern der Milch.
Die Dichtmilch hat den komplett abgedichtet nichts gemerkt davon, keine Ahnung wie lange der da schon drinsteckt hat.
Der Pick-Up ließ sich mühelos nur mit den Händen montieren und saß direkt richtig auf der Felge. Sieht gut aus und passt perfekt unter das Schutzblech.
Dann noch Dichtmilch in den Schlauch. Ich werde nicht mehr ohne fahren.
Hier is mijn ervaring van de zomer.
De gemonteerde Big Apple had bijna geen profiel meer.
Dus tijd voor een bandenwissel. De Schwalbe pick-up in 60-507 was al klaar. Wiel eruit, lucht eruit en band naar beneden aan een kant. Toen nam ik de binnenband eruit en had het gevoel dat hij vast zat in de behuizing.
Toen haalde ik de band er helemaal af en ontdekte het volgende.
Ondertussen was er ook verzegelingsmelk uit de slang gelekt. De dader kon uit de behuizing worden getrokken.
Een kleine gladde draadpin. De modder is gemaakt van de vezels van de melk.
De verzegelingsmelk heeft het helemaal afgesloten - geen idee hoe lang het er al in zit.
De pick-up kon moeiteloos met alleen mijn handen worden gemonteerd en zat correct op de velg. Het ziet er goed uit en past perfect onder het spatbord.
Dan doe ik wat afsluitbare melk in de tube. Ik zal niet meer zonder rijden.