Sealant in je binnenband: wie gebruikt het en heeft het zin?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Sowiso al een kunst om het er in te krijgen zonder verwijderde kern :o
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Gaatje prikken, injecteren via geprikt gaatje, band oppompen en geprikt gaatje dichten ... :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 23 jul 2019, 23:07 Gaatje prikken, injecteren via geprikt gaatje, band oppompen en geprikt gaatje dichten ... :lol:
:bj
Dat gaatje dichten gaat dan toch automatisch :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bram Roose schreef: 23 jul 2019, 12:33 Ik liet de band leeglopen, maar krijg het met geen mogelijkheid die doc blue in dat autoventiel
Henry schreef: 23 jul 2019, 13:32 Heb je het “schroefje/staafje” uit het autobandventiel gehaald?
Het tooltje dat je nodig hebt voor de demontage van het inzetstuk zit trouwens in de doos : viewtopic.php?p=46939#p46939
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 03 apr 2019, 22:14 Kom maar op met jullie ervaringen!
Vorige week zondag voor de eerste keer lek gereden met de ST2 : ik werd geïmmobiliseerd door een steentje dan 7 mm dat zich recht in het midden van het loopvlak van de achterband had genesteld ... :bu:

Ondanks alle voorzorgen (Doc Blue in de binnenbanden en tyre repair gel in de Ortlieb) werd en kreeg ik het lek niet gedicht (wat een smurrie nadien ... :shock: ) en ik heb een beroep mogen doen op plan B. ;)

Actieplan voor de toekomst : de Top Contacts gewisseld voor Contacts Plus City met Michelin Protek Max binnenbanden (zonder Doc Blue, er is van fabriekswege reeds sealant aanwezig in deze binnenbanden) ... voortaan ook onderweg met een grotere bus tyre repair gel (100 ml ipv 75 ml) en met twee CO2 patronen van 16 gram.

Vanuit mijn ervaring heeft het toevoegen van die Doc Blue helaas geen zin gehad ... nu nog wat experimenteren en zoeken naar de (voor mij) ideale bandenspanning.
Laatst gewijzigd door Golvas op 08 dec 2019, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Een sneetje van 7mm red je inderdaad niet met latex. Doornen en die rotte ijzerdraadjea van veegborstels gaat gelukkig prima.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Daniel1975 schreef: 08 dec 2019, 19:00 Een sneetje van 7mm
Het steentje was 7 mm lang, geen 7 mm breed. :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Gaatje van een veegborstel werd bij mij niet gedicht. Het gat met de spijker werd ook niet gedicht.
Nadeel van een lekke binnenband met sealant er in: de binnenband plakt ook nog eens lekker aan elkaar vast. Je moet dus niet te lang wachten met de reparatie. Mijn besluit staat vastL ik stop er mee. In mijn volgende binnenband geen sealant (en die ga ik bij de bandenwissel in de lente plaatsen).
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Welke sealant heb je gebruikt?
Ik heb bij atb-bandenwissel meermaals doornen vrwijderd die netjes ingeseald waren.
Check onderstaand filmpje even; die spijkergaten worden gewoon gedicht.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb gebruik gemaakt van DocBlue.
Dat ze in de filmpjes wel de gaten dichten en in mijn Stromerband niet, heeft mij dus doen besluiten om hier voortaan maar vanaf te zien. Ik denk dat het spul goed zal werken bij tubeless banden, maar dat een binnenband toch teveel rek/speling geeft voor een goede afdichting (wellicht ook omdat het ijzerdraadje en de spijker in de band bleven zitten).
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie