Motor defect

Gesloten
Banjer69
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2019, 11:54

Na ongeveer anderhalf jaar en 5.500 km is de motor defect van mijn Stromer low speed, ondersteuning tot 25.8 km/u.
Het vaststellen van het probleem duurde enkele weken mede dankzij de matige medewerking van Stromer Zwitserland.
Nu wil Stromer eerst de defecte motor retour voordat er een nieuwe wordt verzonden.
Dit vertraagt de reparatie aanzienlijk daar de administratieve verwerking bij Stromer Zwitserland ook hapert.
Ik zit nu bijna 2 maanden zonder Stromer en het einde is nog niet in zicht.
Dit was is mijn eerste en tevens laatste Stromer.
Voor de aanschafwaarde had ik wel een betere service verwacht.
Mijn fietsenmaker is Stromer dealer en geen pakket service.
Als de dealer samen met Stromer constateerd dat de motor stuk is heeft het weinig zin om op een defecte motor te wachten alvorens er een nieuwe wordt opgestuurd.
Ik verwacht dat de motor daar namelijk gewoon na ontvangst in de kliko terecht komt en dat die niet gerepareerd gaat worden.
De service valt mij heel erg tegen.
Geen aanrader wat mij betreft weinig Zwitserse precisie zo.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dus de motor wordt 100% zeker vervangen en Stromer wil hem niet eerst onderzoeken om te bepalen wat het defect is en of dit onder garantie valt?

Als dat het geval is, dan vind ik dit een hele rare gang van zaken. Als in: dan heeft Stromer het proces veranderd, want eerder was dit absoluut niet zo: als een onderdeel onder garantie werd vervangen, dan gebeurde dat direct, zonder dat je hoeft te wachten totdat Stromer het defecte onderdeel retour heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Eerlijk gezegd snap ik het ook niet. Als het onderdeel nog onder de garantie valt (en je hebt er niet aan zitten knoeien), dan zou dit gewoon vervangen moeten worden. Wellicht speelt er dus iets meer... :bn:
Witte ST3 van maart 2019
Banjer69
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2019, 11:54

Ik heb er niet aan zitten knoeien wat dat betreft heb ik 2 linkerhanden.
Het gaat zoals het er staat. Eerst de defecte, niet te repareren, oude motor retour dan pas wordt er een andere motor opgestuurd.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan is mijn gevoel hier.
Banjer69
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2019, 11:54

Henry schreef: 02 apr 2019, 18:54 Eerlijk gezegd snap ik het ook niet. Als het onderdeel nog onder de garantie valt (en je hebt er niet aan zitten knoeien), dan zou dit gewoon vervangen moeten worden. Wellicht speelt er dus iets meer... :bn:
Het enige dat hier speelt is dat het onnodig erg lang duurt. Stromer heeft geholpen met het vaststellen van het probleem. Zij zijn op de hoogte van de defecte motor die niet te repareren is maar willen eerst de oude motor retour alvorens er een nieuwe wordt opgestuurd. Verder is er niets anders aan de hand. De motor valt onder de garantie wordt kosteloos vervangen, wat erg leuk is voor de leasemaatschappij. De Leasemaatschappij storneert wel 1 maand de leasekosten als doekje voor het bloeden maar ik fiets mij nu de blubber op een zeer matige leenfiets.
Op dit forum ervaren wel meer Stromers dit probleem de aanlevering van onderdelen werkt erg traag en gecompliceerd.
De fietsenmaker is een officiële Stromer dealer waar ik door de leasemaatschappij naar doorverwezen ben.
Mijn idee is waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan in deze.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de dealer alles van en voor de Stromer standaard op voorraad moet hebben dan kan die er nog wel een loods bij huren om voor alle merken fietsen die hij verkoopt onderdelen op te slaan. Dat is een investering die zich nooit terug betaald.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Banjer69 schreef: 03 apr 2019, 14:13 Op dit forum ervaren wel meer Stromers dit probleem de aanlevering van onderdelen werkt erg traag en gecompliceerd.
Nou nee:

1. Op dit forum ervaren wel meer Stromer eigenaren dat de levering van onderdelen langer duurt dan verwacht.
2. Op dit forum ervaren wel meer Stromer eigenaren dat hun dealer niet alle Stromer onderdelen op de plank heeft liggen.

Niemand op dit forum ervaart dat de aanlevering van onderdelen gecompliceerd is (daar is ook niks gecompliceerds aan: pakketje richting Stromer - pakketje richting de dealer, dat moet sowieso gebeuren).

Tot nu toe ben je de eerste van wie ik op dit forum lees dat een onderdeel waarvan door zowel de dealer als Stromer is vastgesteld dat het onder garantie vervangen wordt eerst naar Stromer retour moet voordat het nieuwe onderdeel wordt opgestuurd. Dat is niet gangbaar, dus daar moet een reden voor zijn.

Heeft de dealer aan je uitgelegd waarom dit zo is, terwijl dit normaal gesproken niet het proces is? Is het omruilproces vanuit Stromer gewijzigd? Of heeft deze dealer een uitzonderingspositie?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Banjer69
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2019, 11:54

Kijk is onder het hoofdstuk levering onderdelen duurt lang daar wachten Stromers geruime tijd op onderdelen.
Levering vanuit China stagneert.
Ik weet geloof ik wel hoe het verzenden van een pakketje werkt het moet alleen ook door de ontvanger tijdig en juist administratief opgepakt en afgehandeld worden.
Mijn ervaring is dat het daar onnodige vertraging oploopt.
Doe alsjeblieft niet zo bijdehand als je vanaf een afstand alleen aan de zijlijn staat te roepen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Banjer69 schreef: 03 apr 2019, 16:08 Levering vanuit China stagneert.
Stromer-motoren worden niet in China gemaakt, maar in Taiwan. Onderdelen worden bovendien niet door de Taiwanese fabrikant naar de dealer verzonden, maar door Stromer zelf.

Het ZOU kunnen dat de motor niet voorradig is bij Stromer. Maar de vertraging wordt in dit geval helemaal niet veroorzaakt door voorraad-issues/stagnerende levering vanuit Taiwan (laat staan China). Je zegt immers zelf dat de oorzaak van de vertraging is gelegen in het feit dat Stromer de defecte motor retour wil hebben alvorens een nieuwe op te sturen. Dit scenario kennen we tot nu toe alleen van gevallen waarbij Stromer het onderdeel eerst wil onderzoeken alvorens te besluiten of het (onder garantie) moet worden vervangen. Maar ook dat is hier volgens jou niet aan de orde.

Ik begrijp dan ook niet waarom je "stagnerende levering vanuit China" in je klacht betrekt. Het maakt je verhaal nodeloos ingewikkeld, net als je (onjuiste) bewering dat op dit forum meer meldingen staan van het probleem waar jij tegenaan loopt (te weten: Stromer stuurt nieuw garantie-onderdeel pas op na ontvangst defect onderdeel) en ongefundeerde aannames over het RMA proces bij Stromer. (Waar best iets aan gewijzigd kan zijn en dan ben jij het eerste slachtoffer waarvan we dit weten, maar hierover heb ik nog geen feiten/bronnen voorbij zien komen.)
Banjer69 schreef: 03 apr 2019, 16:08 Doe alsjeblieft niet zo bijdehand als je vanaf een afstand alleen aan de zijlijn staat te roepen
Het is een goede gewoonte op het Stromer Forum om niet de man, maar de bal te spelen. Als dit niet jouw manier van communiceren is, dan kan ik je enkele FB groepen aanraden waar je je waarschijnlijk beter thuis zult voelen.

Wij proberen je te helpen. Ik stond op het punt om mijn contacten bij Stromer en dealers voor je te benaderen om te vragen wat hier aan de hand is. Maar bij nader inzien lijkt het me verstandiger dat je je rechtstreeks tot je dealer richt met je klacht. Forummers staan toch alleen maar aan de zijlijn.

Succes.

Topic gesloten. Heb je nieuwe informatie (zoals toelichting van je dealer) en ben je bereid om je topic op steekhoudende inhoud voort te zetten, stuur me dan gerust een PB met het verzoek om je topic weer te openen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten