Onderhoud motor ST2

Plaats reactie
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag. Heeft de motor van de ST2 onderhoud nodig?

Zo ja, is dit iets wat een 'handige fietser' zelf kan doen, of kan dit alleen door de dealer gedaan worden (bijv. ivm garantiebepaling)?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Stromer motor is onderhoudsarm, daar hoef je je totaal niet druk over te maken. Het onderhoud aan een Stromer is verder precies hetzelfde als dat aan een normale MTB/toerfiets.

Je moet veel meer zijn dan een handige fietssleutelaar om aan de motor te gaan klussen. Ik ben ervaren fietssleutelaar en elektrotechnica, maar ik begin er niet aan. Al moet ik eerlijk toegeven dat mijn handen soms echt jeuken, want ik ben razend nieuwsgierig naar wat zich onder de motorkap van de Stromer bevindt. Mocht de motor onverhoopt problemen geven die onder garantie vallen, dan wordt de motor niet hersteld, maar door Stromer in zijn geheel vervangen.

Er is dus geen enkele reden om de motor eigenhandig uit elkaar te halen, zeker niet binnen de garantieperiode, want reken er maar op dat je die garantie dan meteen kwijt bent.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie