Reparatie, rammel verwijderen 245W lader

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Stromeur schreef: 28 mar 2019, 20:55... daarom pleit ik ook voor altijd garantie claimen.
Heb ik gedaan. Bijna 2 weken geleden is de door mij aangepaste lader overleden. Er was kennelijk voldoende ellende in de lader om de automaat in de meterkast uit te schakelen. Ik ben in gesprek gegaan met mijn dealer in Hoorn en heb de vele feiten die op dit fantastische forum zijn geschreven over kapotte en rammelende laders allemaal beschreven in een tranentrekkende email. Zie hieronder. De lader is opgestuurd naar Stromer, de dealer heeft een garantieclaim ingediend en ook een gesprek gehad met de Nederlands sprekende vertegenwoordiger van Stromer over mijn email. Wat er precies is gezegd weet ik niet maar er is een nieuwe lader onderweg. :mrgreen: Ik heb een andere lader te leen, medio volgende week kan ik de nieuwe ophalen.

Mijn email:
Beste .........,

Ik ben dinsdagmiddag rond 17:30 langs geweest met de kapotte CR245 lader van mij Stromer ST3. Hier de toegezegde email met mijn uitleg over de lader en mijn kleine reparatie om een rammelende lader te ‘redden” en erger te voorkomen op dat moment.

Met de lader CR245 van Stromer van de ST2, ST3 en ST5 is echt iets aan de hand. Verderop een opsomming van problemen gemeld op het Nederlandse Stromerforum. Er zijn meer mensen die de rammel hebben gerepareerd. Oorzaak is elke keer de afgebroken eilandjes voor de schroeven van de kleine printplaat in de deksel.
27 maart heb ik de printplaat netjes vastgezet met 3 schroefje en daarmee was de rammel verholpen en hoefde ik geen aanspraak te maken op garantie. Ik heb het puur gedaan om midden in de week erger te voorkomen en om elke dag de accu op te kunnen laden. De ST3 is voor mij een woon-werk vervoermiddel. Ik werk in het onderwijs en ben ervan afhankelijk. De schooldagen in Alkmaar duren tot 17:00 uur en op werkdagen langs de dealer gaan is niet mogelijk.
Ondanks mijn uitgevoerde reparatie zitten er weer andere delen los en heeft de lader 12 mei kortsluiting veroorzaakt. Gelukkig is de automaat in mijn meterkast uitgesprongen om erger te voorkomen.
Waarom ben ik zo huiverig voor deze lader: ik heb thuis voor € xx.xxx aan oldtimer motorfietsen in de garage staan. Ik wil niet dat de de hele tent afbrandt door een inferieure lader van enkele honderden euro’s. Ik laad ook alleen overdag op, nooit ’s nachts of bij afwezigheid. Ik vind de lader gevaarlijk en de rammel was heel eenvoudig te verhelpen. De lader heeft tot zondag 12 mei gewerkt. Als ik onzorgvuldig was geweest met repareren was de lader meteen kapot geweest. Ik ben gediplomeerd techniek docent voor produceren, installatietechniek en elektrotechniek en acht mijzelf ertoe instaat zorgvuldig een eenvoudige reparatie te verrichten om erger te voorkomen

Als Stromer zijn naam hoog wil houden kwaliteit hoog in het vaandel heeft, dan hoort Stromer een lader te leveren die heel blijft. Met de voorbeelden hieronder blijkt dat mijn probleem geen incident is.

Mijn bericht op het Stromerforum viewtopic.php?f=8&t=2452

Op het Stromerforum https://www.stromerforum.nl staan diverse voorbeelden van laders met hetzelfde probleem van rammelen zoals ik heb gehad

Een voorbeeld van een lader openen met gebarsten kunststof en lossen boutjes
viewtopic.php?f=8&t=1979&hilit=lader+op ... =20#p41738

Scroll deze pagina door en je ziet ook een foto van gebarsten kunststof van de lader en de schroefjes. Erboven staat een bericht van Lamkram die de printplaat heeft vastgeplakt met een lijmpistool en zonder schroefjes
viewtopic.php?f=8&t=2346&hilit=Openmaken&start=10

Een volgend voorbeeld: https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f ... out#p50966

Lader CR245 openen: ventilator maakt lawaai: viewtopic.php?f=8&t=1979&hilit=lader+open

CR190 met een rammel: scroll naar beneden viewtopic.php?f=9&t=2534&p=55394&hilit=rammel#p55394

Lader ST2 overleden. Helemaal naar beneden scrollen voor de foto’s met de kapotte pilaartjes voor de schroeven
viewtopic.php?f=8&t=556&p=39151&hilit=rammel#p39151

Ik hoop dat bovenstaande voldoende aantoont dat de lader een “probleemkindje” is . Ik hoop tevens dat ik niet wegens procedurele bureaucratie inzake garantie en zelf juist de lader heb proberen te redden wordt afgerekend en dat ik daardoor zelf opdraai voor een nieuwe lader.

Ik verwacht van een goede dealer dat die ook begrijpt dat een klant met een probleem goed geholpen moet worden.

Groeten,

Marco Boelis
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ondanks je tranentrekkende email, verwacht ik niet dat we een terugroepactie voor de acculader van Stromer zullen ontvangen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 25 mei 2019, 15:12 Ik hoop dat bovenstaande voldoende aantoont dat de lader een “probleemkindje” is
Sow, erop en erover. Nu valt er niks meer weg te kruipen voor de dealer en/of Stromer :ay

Overigens heb ik onlangs van een dealer begrepen dat eerdere batches laders deze problemen helemaal niet hadden. Dat verklaart ook waarom mijn 2017 laders (heb er twee) wel in mijn Orlieb achtertas mee konden zonder problemen gaf. (Al had ik ze wel ook goed beschermd en stootvrij ingepakt.)

Op enig moment in de tijd, ik denk loop 2018, is er dus "iets" veranderd. Andere fabrikant misschien, die het nét even anders aanpakt dan die ervoor.

Terugroepacties wegens productfouten komen er inderdaad alleen als er sprake is van (potentieel) levensgevaarlijke situaties. We hebben dit bij Stromer eens gehad met de geveerde voorvork van de ST1 en nu jaren later met de stuurpen van de ST5.

Een lader die de aardlekschakelaar eruit doet klappen: als je huisinstallatie in orde is, dan is dit niet levensgevaarlijk. Daar is die aardlek nou juist voor bedoeld. Geen idee hoe het zit met aansprakelijkheid wanneer je installatie niet op orde is en er iets in de fik vliegt. Daar zullen de juristen bij Stromer vast goed over hebben nagedacht en die beslissing valt kennelijk uit in ons nadeel.

Terugroepacties wegens kwaliteitsprobemen die niet levensbedreigend zijn, dat heb ik nog nooit bij een fabrikant gezien.

Maar mensen zouden wel een petitie kunnen starten, wie weet wat het oplevert.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nette mail Marco. Ik zou het schandalig vinden als je geen garantie zou krijgen, hoewel je daar inderdaad volgens de letter van de voorwaarden geen recht meer op hebt. Ik ben zeer benieuwd!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Dankje Freddy. Ik krijg een andere lader onder garantie. Het lukte gelukkig op de vriendelijke manier en andere vaatjes om uit te tappen bleven dicht. Er zal ook een aantal klanten die niets horen rammelen omdat de lader op een vaste plaats ligt en nooit verplaatst wordt. Ook de klanten met Van Zijps Houder voor oplader (Stromer ST1X, ST2, ST2S, ST3, ST5) zullen niets merken zolang de lader erin hangt. De “drukke baasjes” horen het probleem het eerst
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Bij mij rammelt de 190w lader die ik paar maanden geleden erbij heb gekocht. Niks bijzonders mee gebeurd.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik heb vier maanden met de 245W lader in mijn Ortliebtassen elke werkdag 60km gereden en nooit een rammel of probleem gehad.
Uit ruimte overweging en het gemak heb ik een reislader op het werk gezet, einde werkdag is de batterij weer 90-95% vol en daar heb ik meer dan genoeg aan.
Thuis gaat ie weer op de 245W
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Tata, daar istiedan
InkedIMG_5908_LI.jpg
InkedIMG_5908_LI.jpg (3.18 MiB) 2840 keer bekeken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Cool! Gelukkig dat dit positief is afgelopen :cool2:

Nu hopen op deel 2: dat Stromer iets aan de kwaliteit gaat doen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Cliff
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2019, 08:45
Locatie: Mol België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Dat vind ik chick van stromer! :ay
Trotse eigenaar van een Stromer ST2 Sport 2018!
Plaats reactie