Heb ik gedaan. Bijna 2 weken geleden is de door mij aangepaste lader overleden. Er was kennelijk voldoende ellende in de lader om de automaat in de meterkast uit te schakelen. Ik ben in gesprek gegaan met mijn dealer in Hoorn en heb de vele feiten die op dit fantastische forum zijn geschreven over kapotte en rammelende laders allemaal beschreven in een tranentrekkende email. Zie hieronder. De lader is opgestuurd naar Stromer, de dealer heeft een garantieclaim ingediend en ook een gesprek gehad met de Nederlands sprekende vertegenwoordiger van Stromer over mijn email. Wat er precies is gezegd weet ik niet maar er is een nieuwe lader onderweg. Ik heb een andere lader te leen, medio volgende week kan ik de nieuwe ophalen.
Mijn email:
Beste .........,
Ik ben dinsdagmiddag rond 17:30 langs geweest met de kapotte CR245 lader van mij Stromer ST3. Hier de toegezegde email met mijn uitleg over de lader en mijn kleine reparatie om een rammelende lader te ‘redden” en erger te voorkomen op dat moment.
Met de lader CR245 van Stromer van de ST2, ST3 en ST5 is echt iets aan de hand. Verderop een opsomming van problemen gemeld op het Nederlandse Stromerforum. Er zijn meer mensen die de rammel hebben gerepareerd. Oorzaak is elke keer de afgebroken eilandjes voor de schroeven van de kleine printplaat in de deksel.
27 maart heb ik de printplaat netjes vastgezet met 3 schroefje en daarmee was de rammel verholpen en hoefde ik geen aanspraak te maken op garantie. Ik heb het puur gedaan om midden in de week erger te voorkomen en om elke dag de accu op te kunnen laden. De ST3 is voor mij een woon-werk vervoermiddel. Ik werk in het onderwijs en ben ervan afhankelijk. De schooldagen in Alkmaar duren tot 17:00 uur en op werkdagen langs de dealer gaan is niet mogelijk.
Ondanks mijn uitgevoerde reparatie zitten er weer andere delen los en heeft de lader 12 mei kortsluiting veroorzaakt. Gelukkig is de automaat in mijn meterkast uitgesprongen om erger te voorkomen.
Waarom ben ik zo huiverig voor deze lader: ik heb thuis voor € xx.xxx aan oldtimer motorfietsen in de garage staan. Ik wil niet dat de de hele tent afbrandt door een inferieure lader van enkele honderden euro’s. Ik laad ook alleen overdag op, nooit ’s nachts of bij afwezigheid. Ik vind de lader gevaarlijk en de rammel was heel eenvoudig te verhelpen. De lader heeft tot zondag 12 mei gewerkt. Als ik onzorgvuldig was geweest met repareren was de lader meteen kapot geweest. Ik ben gediplomeerd techniek docent voor produceren, installatietechniek en elektrotechniek en acht mijzelf ertoe instaat zorgvuldig een eenvoudige reparatie te verrichten om erger te voorkomen
Als Stromer zijn naam hoog wil houden kwaliteit hoog in het vaandel heeft, dan hoort Stromer een lader te leveren die heel blijft. Met de voorbeelden hieronder blijkt dat mijn probleem geen incident is.
Mijn bericht op het Stromerforum viewtopic.php?f=8&t=2452
Op het Stromerforum https://www.stromerforum.nl staan diverse voorbeelden van laders met hetzelfde probleem van rammelen zoals ik heb gehad
Een voorbeeld van een lader openen met gebarsten kunststof en lossen boutjes
viewtopic.php?f=8&t=1979&hilit=lader+op ... =20#p41738
Scroll deze pagina door en je ziet ook een foto van gebarsten kunststof van de lader en de schroefjes. Erboven staat een bericht van Lamkram die de printplaat heeft vastgeplakt met een lijmpistool en zonder schroefjes
viewtopic.php?f=8&t=2346&hilit=Openmaken&start=10
Een volgend voorbeeld: https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f ... out#p50966
Lader CR245 openen: ventilator maakt lawaai: viewtopic.php?f=8&t=1979&hilit=lader+open
CR190 met een rammel: scroll naar beneden viewtopic.php?f=9&t=2534&p=55394&hilit=rammel#p55394
Lader ST2 overleden. Helemaal naar beneden scrollen voor de foto’s met de kapotte pilaartjes voor de schroeven
viewtopic.php?f=8&t=556&p=39151&hilit=rammel#p39151
Ik hoop dat bovenstaande voldoende aantoont dat de lader een “probleemkindje” is . Ik hoop tevens dat ik niet wegens procedurele bureaucratie inzake garantie en zelf juist de lader heb proberen te redden wordt afgerekend en dat ik daardoor zelf opdraai voor een nieuwe lader.
Ik verwacht van een goede dealer dat die ook begrijpt dat een klant met een probleem goed geholpen moet worden.
Groeten,
Marco Boelis