Reparatie, rammel verwijderen 245W lader

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het zou Stromer mooi staan, als ze een terugroep actie hielden voor deze rommelige gebouwde lader en die Aziaten op hun slordigheden zouden wijzen. Ik vind dit wel kunnen voor deze hoge aanschafprijs.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geen enkele fabrikant doet terugroepacties als een issue geen gevaar voor de veiligheid oplevert.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Dan dienen we te wachten tot de eerste stalling met fiets in de fik schiet tijdens het laden van de batterij. :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Free2be schreef: 28 mar 2019, 10:20 Dan dienen we te wachten tot de eerste stalling met fiets in de fik schiet tijdens het laden van de batterij. :mrgreen:
Dus is er wel gevaar voor veiligheid. Een fietsenstalling is erg maar een huis of een rijhuis dat 's nachts in rook opgaat is gene kattepis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het antwoord op de vraag of de rammel in de lader een veiligheidsrisico is zal van Stromer zelf moeten komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

ALs die rammel kortsluiting kan maken, dan mag er eigenlijk geen CE op dan is het geen veilig product. Dit is iets wat de fabrikant zelf moet onderzoeken en beoordelen. Je kan je afvragen of ze dat dan wel goed gedaan hebben. Ze zeggen al dat je hem niet mee mag nemen op de fiets, maar dat houdt bij een rechter ook geen stand. Oo voor oneigenlijk gebruik moet je als fabrikant zorgen dat het veilig is. Dat een gebruiker de lader mee neemt als hij op vakantie gaat oid, is gewoon te verwachten.

We gaan nu wachten tot het eerste huis, met mensen die liggen te slapen, af fikt. Gezellig, krijgt degene die het overleeft een taart van Stromer? [einde sarcasme]

Mijn lader rammelt ook wat, ik ben vanmiddag bij de dealer ga eens horen.

Als gebruiker kan je hem eigenlijk ook niet terug inleveren en goede eisen, want die zijn er niet. Je bent er wel erg van afhankelijk.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 28 mar 2019, 11:50 Het antwoord op de vraag of de rammel in de lader een veiligheidsrisico is zal van Stromer zelf moeten komen.
Hoewel de kans zeer klein is dat een lader de oorzaak van een brand zal zijn is die kans er wel. Als er slachtoffers vallen en een branddeskundige de lader als oorzaak aanwijst en daarbij blijkt dat het niet een alleenstaand geval maar een structureel probleem is is het hek van de dam. Schadeclaims en imagoschade als de media hier op springen. Ik zou niet in de schoenen van Stromer willen staan, daar gaan koppen rollen. Beter voorkomen dan genezen. Beginnen met elke lader die onder garantie binnenkomt te vervangen door een aangepast of ander model en niet omruilen met dezelfde lader met het zelfde probleem. Daarna een terugroepactie organiseren om de probleemladers te vervangen. Ondertussen instructies geven aan klanten met dit type lader om extra voorzichtig te zijn en de risico's te omschrijven. Niet onbewaakt te laden, niet vervoeren en als nodig een 2de (reis)lader ter beschikking te stellen voor wie het nodig heeft, extra rookmelder bij de fiets plaatsen,... Dat zou getuigen van de juiste instelling tov klanten en potentiële risico's. De 737 MAX staat ook globaal aan de grond.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jins schreef: 28 mar 2019, 12:52 ...Als er slachtoffers vallen en een branddeskundige de lader als oorzaak aanwijst en daarbij blijkt dat het niet een alleenstaand geval maar een structureel probleem is is het hek van de dam...
Ik denk hierbij even aan de Ford Pinto, waarbij het ontwerp van de brandstofklep dusdanig was dat er soms wat vonkjes (statische electriciteit) konden ontstaan. Dit bleek in combinatie met brandstof niet echt handig te zijn. Door eerst ontkenning en later geen terugroep aktie van Ford omdat schade claims na dodelijke ongevallen goedkoper was dan een terugroep aktie (ja, echt...) is daar ook wat verontwaardiging ontstaan...

Ik hoop van harte dat die lader niet ook zo'n verhaal gaat worden.

Ietwat off topic: wat is het toch met laders? Is het nou echt zo moeilijk om zo'n ding gewoon degelijk te maken? (hint: antwoord is nee.) Bij mijn lader is het de ventilator die zwaar K is en waardoor die dingen ook al massaal kapot gaan. Door die ventilator te vervangen door een fatsoenlijk exemplaar heb ik nooit meer problemen gehad :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zal Stromer eens vragen wat hun standpunt is. Als ik een reactie krijg, dan laat ik het hier weten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

FreddyH schreef: 28 mar 2019, 14:05 Ietwat off topic: wat is het toch met laders? Is het nou echt zo moeilijk om zo'n ding gewoon degelijk te maken? (hint: antwoord is nee.) Bij mijn lader is het de ventilator die zwaar K is en waardoor die dingen ook al massaal kapot gaan. Door die ventilator te vervangen door een fatsoenlijk exemplaar heb ik nooit meer problemen gehad :bu:
Zoals Freddy aangeeft is de oplossing technisch niet zo moeilijk. Andere (degelijke) fan en dunnere, evt langere, (kunststof) schroefjes of andere bevestiging. Temp beveiliging zodat geweten is wanneer de fan het begeven heeft.
Toeleverancier op het matje roepen. Die moet met een oplossing en degelijk product komen en niet op elke lader 2 euro cent besparen.
Misschien is dit allemaal al in beweging gezet door Stromer en weten wij (uiteraard) hiervan niets maar dan is er een oplossing in de maak. Stromeur houd iedereen op de hoogte waarvoor dank.
Plaats reactie