andere banden op st2

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

....ze zijn net binnengekomen......
Vrijdag gaan ze er onder (morgen lukt gewoon niet; bizarre werktijden).
Dus volgende week heb ik 500 km ervaring met deze brede versie (55-559 / 26x2.2 / Top Contact Winter II Premium) en ben ik in ieder geval verlost van die zwalk-banden (Schwalbe Big Ben's) die vandaag gedurende de hoosbuien hun vertrouwde uitbreekneigingen vertoonden.....

ik post de ervaringen in het bandentopic.

Groetsels,
Reinout
Bijlagen
IMG_9687.JPG
IMG_9687.JPG (730.3 KiB) 3960 keer bekeken
IMG_9688.JPG
IMG_9688.JPG (606.17 KiB) 3960 keer bekeken
Lomito

De gewone Conti's zijn al zeer stabiel op de weg, maar ik ben zeer benieuwd hoe deze winterbanden zich gedragen onder ongunstige omstandigheden. En ik denk heel veel ST1 x rijders... met dank aan onze early adapter Reinout!
Walter
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2017, 20:50

Ik heb van de vertegenwoordiger van Stromer begrepen dat zij samen met Schwalbe en betere Big Ben op de markt zullen brengen. Ik begreep na de fietsbeurs in Duitsland. Ze zijn er ook achter dat de oude Big Ben slecht reageert bij nat weg dek.
De nieuwe band moet dit verbeteren en veiliger zijn. Hij was zeer enthousiast over het rijgedrag. hij mocht ze alleen nog niet laten zien. Wel komt zowel het logo van Stromer als Schwalbe op de band te staan.
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST3 Sport
Km-stand: 24000

Ik ben benieuwd of er dan ook zijreflectie op komt, dat is echt een gemis!
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens een Stromer meneer op Eurobike, die ik niet verder heb kunnen spreken is zijreflectie op speed pedelecs "verboten". Het heeft dus opnieuw met de typegoedkeuring te maken. Wat ik alleen niet snap, is waarom er dan toch twee Stromer modellen zijn mét banden met zijreflectie, namelijk de ST2 S en de nieuwe ST2 LTD Raw 2018.

Ik moet me nog eens goed verdiepen in dit verhaal, want ik ben de draad echt een beetje kwijt inmiddels.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Deze avond voor én achter met een platte band gestaan.(dit na 1100km)
Ik kom in mijn garage en merk dat de st1 achteraan plat staat.
Bij demontage bleek dat er in de buitenband een doorn zat.
Binnenbandje geplakt en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de big bens te vervangen door Continental.
Een paar uurtjes later de fiets gaan contoleren, en wat blijkt?
De voorband staat nu plat.
Deze dus ook geplakt en de big bens eens goed gecontroleerd, en wat blijkt?
In een zit er nog een klein doorntje.
Wel één voordeel, ik weet nu hoe ik het achterwiel moet demonteren en dat ik mezelf kan verhelpen onderweg.....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is dan een geluk bij een ongelukje ;) Nog een geluk dat het thuis is gebeurd, zodat je dit de eerste keer op je gemak kon doen. Het lijkt me voor iedere afstandsfietser, dus ook voor een Stromer rijder, zonder pechhulpverzekering een must om banden te kunnen plakken en beide wielen in en uit de fiets te kunnen halen.

En kennelijk ligt er dus ergens op je route een struik met gemene doorns.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TulipanoRosso
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 sep 2017, 16:46
Locatie: Bollenstreek

Indien één van de ervaren forumleden een filmpje zou willen maken en posten over hoe je achterwiel loshaalt en weer terugplaatst zou dat zeer gewaardeerd worden :ay
fernand
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2017, 11:27
Locatie: Zomergem
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 34500

Op een afstand van ruim 16000 km tweemaal een lekke achterband.
Na de eerste lekke band er een worstbinnenband ingestoken,dus zonder het wiel uit te halen. Er dan geruime tijd mee gereden tot een tweede lekke band. Naar de fietsenmaker. Bleek dat de worst binnenband was gescheurd. Ik had er 4 bar druk ingepompt daar waar het max 2.5 bar zou mogen zijn.
Ook is zo een worstbinnenband niet geschikt om er mee te blijven rijden.
Het is een noodoplossing.
Ik ben er ook nog niet toe gekomen om zelf het achterwiel er uit te halen.
Het is een beetje faalangst denk ik.
Je moet ook een momentsleutel hebben om het wiel correct vast te zetten.
Ja een wiel uit mijn racefiets halen doe ik met de ogen dicht, maar bij de stromer is dit toch wat moeilijker.
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Weten jullie hoe de pechhulp functioneert, die je ontvangt waneer je een uitgebreide verzekering afsluit bij ENRA? Ik hoor dat deze niet altijd even adequaat en betrouwbaar reageert.
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Plaats reactie