Trapsensor gevoeligheid

Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Vanmiddag fiets weer opgehaald. Over het rijden kan ik nog niks zeggen maar het volgende is gebeurd:
- dagrijverlichting vervangen. Onderste leds waren door vocht al uitgevallen
- claxon gerepareerd, deed niets meer
- roestige schroeven rondom stuurpen vervangen. Er zitten nu zwarte schroeven in, ziet er netjes uit
- kabelboom naar achterverlichting vervangen. Kabel was doorgesleten na verlies eindkap achterspatbord
- spaken voor- en achterwiel aangespannen
- balhoofd opnieuw vastgezet en gesteld (2e keer binnen een jaar)
- remsensoren anders ingesteld

Garantie
Hoe zit het nu met verlengde garantie en garantie op reparaties?

Heb op het forum gelezen dat je voor het aflopen van de fabrieksgarantie een aanbod krijgt van Stromer om de garantie te verlengen. Volgens mijn FM geldt dit alleen voor Stromers die vanaf 1-1-2020 gekocht zijn. Klopt dat of kan iemand me vertellen wat de voorwaarden dan zijn?

Heb ook gevraagd of ik nu nieuwe garantie heb op bv. de nieuwe dagrijverlichting unit. Vind het geen fijn idee dat dit stuk gaat door binnendringend vocht gezien het weer waarin ik dagelijks naar mijn werk rij. Volgens de FM is dat niet het geval en geldt gewoon de originele garantie. Weet iemand hoe dat zit?

Aangezien de verf van mijn motor ook bladdert heeft FM die geclaimd bij Stromer. Nieuw wiel komt eraan heb ik begrepen. Snelle en goede garantie van Stromer.

Weet alleen niet goed wat ik moet met de uitspraak van de FM dat ik mijn fiets misschien iets meer moet ' vertroetelen' om er lang plezier van te hebben. En dat zout alle lak aantast.
Hij verwees naar een andere fiets die bij hem stond die al 15k had gereden en er nog als nieuw uitzag. Eigenaar maakt de fiets zo'n beetje dagelijks schoon begreep ik.

Even voor de goede orde. Elke week/2 weken maak ik mijn fiets schoon en bij ernstige vervuiling vaker. Fiets staat thuis en op mijn werk droog in de garage. Afgelopen winter was de warmste ooit, er is nauwelijks zout gestrooid! :bj

Moet ik dit serieus nemen?
Is een Stromer alleen geschikt voor Mediterrane omstandigheden en niet voor ons Hollandse weer? Of alleen als je hem na elk ritje helemaal poetst?

Benieuwd naar jullie reacties!
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Henry schreef: 20 mar 2019, 22:14 Mijn ST3 vertoont vreemd gedrag,
Bij (forse) tegenwind zakt de maximum snelheid (wat logisch is) van 48 km/uur (op de OMNI) naar 35 km/uur. ...............
Om dit proberen tegen te gaan, schakel ik op naar grotere tandwielen, echter... hoe hard ik ook trap en sleur, ik krijg hem op deze manier niet terug naar die 40 of 45 km/uur. Pas nadat ik weer afschakel naar de kleinere tandwielen (en dus naar een lagere trapfrequentie over ga en dus zwaarder moet trappen), schiet de fiets weer terug naar de 40-45km/uur.
Georgio heeft hier uitgelegd wat er met alle krachten gebeurt.

Pragmatische oplossing: tijdens kalibreren links bij het slot licht tegen je achterwiel drukken en je Stromer rijdt bij elke storm 45 km/uur. Beetje experimenteren bij de service instellingen voor de ideale instelling. Hard gaan verbruikt wel veel Wattuurtjes
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Snelle Jelle schreef: 22 feb 2020, 18:50 Volgens de FM is dat niet het geval en geldt gewoon de originele garantie. Weet iemand hoe dat zit?
BS. Je hebt bij Stromer opnieuw 2 jaar garantie op alle vervangen onderdelen.
Snelle Jelle schreef: 22 feb 2020, 18:50Aangezien de verf van mijn motor ook bladdert heeft FM die geclaimd bij Stromer. Nieuw wiel komt eraan heb ik begrepen. Snelle en goede garantie van Stromer.

Weet alleen niet goed wat ik moet met de uitspraak van de FM dat ik mijn fiets misschien iets meer moet ' vertroetelen' om er lang plezier van te hebben. En dat zout alle lak aantast.
Kom nou. Daar moet die fiets gewoon tegen kunnen. Mijn motor ziet er na 5 jaar en 4 maanden weer en wind nog steeds goed (wel vies :mrgreen: ) uit. In die tijd heb ik de motor wellicht 2 of 3 keer schoongemaakt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Ik heb de garantie voorwaarden op de Stromer site nog eens bekeken.

Allereerst valt op dat er kennelijk geen garantie meer geldt voor de ST2:
Duur van de garantie.
ST1: 2 jaar
ST1 X: 2 jaar
ST3: 2 jaar
ST5: 2 jaar


Op een binnen de garantieperiode uitgevoerde reparatie op basis van een materiaal- resp. fabricagefout geeft Stromer op deze dienst (reparatie/vervanging) opnieuw 2 jaar garantie, onafhankelijk van andere garantieperioden;
Mijn vraag:
Dagrijverlichting was stuk door water erin.
Claxon was stuk door onbekende oorzaak.
Valt dit onder materiaal- resp. fabricagefout?

De volgende componenten/delen en feiten zijn uitgesloten van deze garantie resp. leiden tot uitsluiting van deze garantie:
Schade als gevolg van weersinvloeden of normale slijtage

Dus waterschade door regenwater zou niet gedekt zijn volgens deze voorwaarde?
Volgens mij valt juridisch gezien schade bij normaal gebruik (en dat is fietsen door de regen in Nederland) altijd onder garantie.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met dat laatste bedoelen ze slijtage zoals b.v. boutjes die wat aanslaan, rubberen handgrepen die verweren, afdichtrubbers die droog worden, dat soort zaken. Je kunt gewoon met je Stromer in de regen fietsen. Maar als jouw Stromer er na een jaar in weer en wind buiten stallen wat sip begint uit te zien, dan valt dat niet binnen de garantie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snelle Jelle schreef: 22 feb 2020, 18:50 Weet alleen niet goed wat ik moet met de uitspraak van de FM dat ik mijn fiets misschien iets meer moet ' vertroetelen' om er lang plezier van te hebben. En dat zout alle lak aantast.
Hij verwees naar een andere fiets die bij hem stond die al 15k had gereden en er nog als nieuw uitzag. Eigenaar maakt de fiets zo'n beetje dagelijks schoon begreep ik.

Even voor de goede orde. Elke week/2 weken maak ik mijn fiets schoon en bij ernstige vervuiling vaker. Fiets staat thuis en op mijn werk droog in de garage. Afgelopen winter was de warmste ooit, er is nauwelijks zout gestrooid! :bj

Moet ik dit serieus nemen?
Tja, de één gooit een emmer water over zijn Stromer en zegt: SCHOOOON! De ander is een uur bezig en gebruikt doekjes, borstels, schoonmaakmiddel, een nabehandelingsspray, apart spul voor de drivetrain etc. Wij weten niet waarin het verschil zit tussen jouw Stromer en die andere Stromer, en waarom jouw FM je deze tip geeft, noch kennen we je schoonmaakroutine.

Je Stromer is een gebruikersvoorwerp, maar het kan zeker geen kwaad om er lief voor te zijn en er met gezond beleid mee om te gaan.
Snelle Jelle schreef: 22 feb 2020, 18:50 Is een Stromer alleen geschikt voor Mediterrane omstandigheden en niet voor ons Hollandse weer? Of alleen als je hem na elk ritje helemaal poetst?
Onzin.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ik denk dat jouw FM. weinig zin heeft in een claim naar Stromer voor zaken waar er wat discussie kunnen zijn .... Motor is duidelijk dus geen discussie... Wanneer hij vertelt dat je terug geen 2jaar garantie hebt op een nieuw onderdeel zoals je ledverlichting denk ik dat je toch niet de juiste FM. beet hebt.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Nou ik was gister nog geen 300 meter van huis of de fiets begon al weer in te houden!
Stilgezet langs de kant, voeten van de pedalen, even wachten, 2x kalibreren en weer rijden.
En ja hoor daar ging de fiets weer uit zichzelf rijden zonder dat ik hoefde te trappen!

Ook vandaag dezelfde problemen meerdere keren ervaren.
Ik kan geen rit maken zonder deze problemen.
En als je dagelijks naar je werk fietst en dit al sinds begin januari speelt hoef ik niet uit te leggen dat ik het behoorlijk zat ben!

Wat moet ik nu?
FM weet het ook niet anders had hij het wel gefikst afgelopen zaterdag.
Volgens mij heb ik FM en Stromer voldoende gelegenheid gegeven het op te lossen.
Begin zo langzamerhand te geloven dat ik mijn rechtsbijstandverzekering aan het werk moet zetten hoewel ik er liever zonder uit kom met FM/Stromer ....
VID_20200225_180755.mp4
(31.05 MiB) 157 keer gedownload
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snelle Jelle schreef: 25 feb 2020, 22:22 FM weet het ook niet
Mja, dat is niet jouw probleem, maar als ik het zo lees laat de FM het wel jouw probleem zijn. En dat kan niet. Sterker nog, het mág niet.

Ik zou ze mondeling nog één kans (en één termijn van b.v. 2 weken) geven om het probleem gratis en permanent op te lossen. Gebeurt dat niet, dan zou ik ze schriftelijk in gebreke stellen.

Meer info/voorbeeldbrieven:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... jk-product

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... -vervangen

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... jk-product
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Nou daar was ie hoor: 270100!
gistermiddag in de regen, net paar km van kantoor vertrokken, alle ondersteuning weg!
Fiets langs de kant, kalibreren en toen de foutmelding.
Daar sta je dan met nog 30 km te gaan.

Paar keer kalibreren gaf steeds zelfde resultaat. Toch maar weer opgestapt en heel zwaar gaan trappen.
Niet veel later kwam de ondersteuning plots terug. Alleen werd nu mijn accu als een dolle leeg getrokken!
Dus 2 km voor huis accu helemaal leeg.

Is het normaal dat als je zonder ondersteuning fietst het voelt alsof iemand de remmen ingeknepen heeft?
Ik weet dat de fiets zwaarder is dan een normale fiets maar dit was niet normaal.

Thuis nogmaals gekalibreerd en natuurlijk werkte het toen wel.
Tips op dit forum gezocht, schroeven aangedraaid en het lijkt nu weer goed te zijn (voor zolang het duurt).

Enige positieve is dat de FM nu niet meer kan ontkennen dat er iets met de sensor aan de hand is ......
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Plaats reactie