Accu zelfontlading

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 12 feb 2019, 14:50 In standby heb je als het goed is alleen de normale zelfontlading van de accu, hetgeen bij Li-Ion op kamertemperatuur in de buurt van 10% per maand ligt.
Dat is dus niet zo bij een Stromer. Ik heb dit vandaag nagevraagd bij een dealer: een Stromer verliest in stand-by stand tot zo'n 10% per dag. In stand-by blijft er vanalles actief draaien in een Stromer, het zou vergelijkbaar zijn met de laptopstand waarbij alleen het scherm uitgaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 12 feb 2019, 15:06
FreddyH schreef: 12 feb 2019, 14:50 In standby heb je als het goed is alleen de normale zelfontlading van de accu, hetgeen bij Li-Ion op kamertemperatuur in de buurt van 10% per maand ligt.
Dat is dus niet zo bij een Stromer. Ik heb dit vandaag nagevraagd bij een dealer: een Stromer verliest in stand-by stand tot zo'n 10% per dag. In stand-by blijft er vanalles actief draaien in een Stromer, het zou vergelijkbaar zijn met de laptopstand waarbij alleen het scherm uitgaat.
Ik heb het over de accu in standby, niet de Stromer in standby. Als de fiets *uit* staat dan zou de accu in standby moeten gaan.

Als de Stromer in standby staat dan vind ik 10% per dag enthousiast maar ook weer niet heel raar.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah, juist, dan begreep ik je verkeerd.

Helemaal eens met enthousiast doch niet schokkend.

Plus: sinds de laatste FW update vraagt de Stromer ook op een pincode bij het aanzetten. Er valt hiermee voor mij weer een x aantal situaties af waarbij ik eerder gedwongen was om de Stromer gelocked aan te laten staan. (Dat zou ik nu alleen nog maar doen op plekken met een hoog snel diefstalrisico.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Dus als ik het goed begrijp is de 50% in 4 wkn vrij normaal? Accu was in 2 uur weer 100%
Ook in Omni geeft hij aan 100% en accu: zeer goed. Vandaag 58km gereden 86% verbruikt!
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

2% per dag is in *Stromer* standby stand zeer acceptabel, zou ik me zeker niet druk om maken.

Voor jou niet van toepassing, maar voor de volledigheid:
2% per dag als de fiets uit staat is nogal enthousiast veel. Ik zou dan zeker eens testen met de accu los van de fiets om te kijken of het aan de fiets of de accu ligt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas schreef: 04 feb 2019, 11:52 Na vijf weken en één dag heeft mijn volgeladen 983 Wh batterij nog een restcapaciteit van exact 90% ... er is dus m.a.w. een zelfontlading van 10% op 36 dagen.
Vandaag opnieuw gecheckt : na 1 maand en 13 dagen heeft mijn volgeladen 983 Wh batterij nog een restcapaciteit van exact 89% ... er is dus m.a.w. een zelfontlading van 11% op 44 dagen, waarvan 1% in de voorbije 8 dagen.

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ben je aan geheel onthouding aan het doen, Golvas?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

ST2 laatste keer gebruikt op 5 januari, 100% volgeladen weggezet.
Nu op 12 februari hem terug klaargezet om morgen naar het werk te rijden.
Nog steeds 100% ...

Zo hoort het denk ik dan maar :ay
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 12 feb 2019, 19:52 Ben je aan geheel onthouding aan het doen, Golvas?
Nee nee, toch niet ... :lol:

Noem het winterstop ... en ja, ik beken dat ik de zetelverwarming ook wel wat vond hebben in de voorbije periode ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

FreddyH schreef: 12 feb 2019, 19:08 2% per dag is in *Stromer* standby stand zeer acceptabel, zou ik me zeker niet druk om maken.

Voor jou niet van toepassing, maar voor de volledigheid:
2% per dag als de fiets uit staat is nogal enthousiast veel. Ik zou dan zeker eens testen met de accu los van de fiets om te kijken of het aan de fiets of de accu ligt.
zal eerst volgende keer dat de fiets weer eens voor langere tijd stil staat, er eens mee aan de slag gaan!
Dank voor jullie uitleg en advies! :cool2:
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Plaats reactie