Ontbrekende Stromer functies/opties

pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Misschien handig voor Stromer (of andere handige Harries met bijv 3d printers ;) ) om een lijstje te maken van ontbrekende functies/opties die wij gebruikers graag zouden willen zien?

Ik begin alvast:
- Race-cassette optie: de standaard cassette op de ST2 is belachelijk in dit platte land. Ik gebruik alleen 11, 13 en 15. De andere 8 versnellingen zitten er voor niets op.
- Ondersteuning die meeschaalt met gekozen versnelling: als ik een dorp in rijdt en terugschakel om snelheid te minderen, moet ik nu ook de ondersteuning lager zetten (anders vlieg ik alsnog over de drempels). Dit moet toch te koppelen zijn, maar zelfs de ST5 heeft dit niet, toch?
- Acculading indicatie: op kantoor ligt de accu aan de lader, maar geen mogelijkheid om te zien hoe ver het laden is... en dat met een 2k€ accu + 300€ lader, tsk.
- Claxon bescherming
- Een knopje in de Stromer app om de regen uit te zetten... :d3:
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

- Mogelijkheid om je smartphone als "hart" van de Stromer te gebruiken (OMNI moet wel blijven bestaan wat mij betreft, alleen het accent verschuift, smartphone wordt de main display) en apps die kunnen communiceren met de Stromer (API open zetten).

- Bagagedrager met hogere belastbaarheid en met lak die erop blijft zitten als je fietstassen gebruikt.

- Weergave van geschatte resterende actieradius.

- Drie jaar garantie, minimaal op het topmodel (zoals eerder op de ST2 S), maar liefst op de gehele lijn.

- Uitbreiden van de opties, zoals nu drie sturen en twee stuurpennen voor de ST3 (top!), maar dan als fabrieksoptie zodat we niet met een dure extra stuurpen opgezadeld worden die zo naar de zolder kan. Ik denk dan inderdaad ook aan b.v. twee cassette-opties (berg en vlak).

- Meer mogelijkheid voor reparatie buiten garantie in plaats van gedwongen complete onderdelen vervangen. (Een defecte sensor in je motor betekent nu dat je een compleet nieuw achterwiel incl. motor a een euro of 1600 moet kopen, wat getuigt van een krankzinnige wegwerp-mentaliteit, die bovendien ten koste gaat van onze portemonnee.)

- Notificatie per e-mail over firmware-updates met uitleg over de belangrijkste wijzigingen.

- Completere handleidingen.

- Verbeterde lader: compacter, stiller en minder schokgevoelig. En speciaal voor pvg een laadindicator op de lader zelf, goed idee.

- Uitbreiding accu-capaciteit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik sluit mij aan bij bovenstaande posts, plus:
- integreerbare garmin mount voor stuurpen bij levering ipv alleen smartfoon
- optie voor andere koplamp af fabriek
- normaal slotje op de accudeur ipv electronisch geval
- tubeless ready velgen

Kleine aanvulling:
pvg schreef: 11 dec 2018, 21:52 - Race-cassette optie: de standaard cassette op de ST2 is belachelijk in dit platte land. Ik gebruik alleen 11, 13 en 15. De andere 8 versnellingen zitten er voor niets op.
- Ondersteuning die meeschaalt met gekozen versnelling: als ik een dorp in rijdt en terugschakel om snelheid te minderen, moet ik nu ook de ondersteuning lager zetten (anders vlieg ik alsnog over de drempels).
Wat jij belachelijk noemt vind ik dan weer meevallen.
De 11 gebruikt ik nooit en de 12 nauwelijks. Ook niet bij ritjes met >41km/u gemiddeld. Zitten er netjes op om een beetje rechtere kettinglijn te houden. 13-14-15-16 meest gebruikt. De grootste tandwielen ga je nog waarderen als je een keer zonder vermogen komt te zitten (storing, accu leeg).
Een prettiger verloop op de cassette zou dan weer wel heel prettig zijn. 11-34 oid.

Schaalbare ondersteuning is onnodige feature IMHO. Als je minder druk op de pedalen zet en terug schakelt krijg je automatisch minder hulp van de motor. De TMM doet zijn werk fantastisch.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Daniel1975 schreef: 12 dec 2018, 11:42 Wat jij belachelijk noemt vind ik dan weer meevallen.
De 11 gebruikt ik nooit en de 12 nauwelijks. Ook niet bij ritjes met >41km/u gemiddeld. Zitten er netjes op om een beetje rechtere kettinglijn te houden. 13-14-15-16 meest gebruikt. De grootste tandwielen ga je nog waarderen als je een keer zonder vermogen komt te zitten (storing, accu leeg).
Een prettiger verloop op de cassette zou dan weer wel heel prettig zijn. 11-34 oid.
Rijd jij een ST3 of ST5? Die heeft nl. een iets grotere wielmaat waardoor je wss ook een tandje lichter rijdt.

12? Die heeft de standaard cassette niet. Zou ik graag hebben bij wat wind tegen.

PS: Als ik wat meer tijd heb, zal ik ‘ns kijken of ik het totaallijstje onderhoudbaar kan maken (met ranking oid).
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Een 3 ja.
Maar op de 2 reed ik ook nooit op de 11. Ik rij sowiso hoge cadans, ook niet helemaal representatief.
Zit er nog verschil in voorblad bij die 2 fietsen trouwens?
Golvas

@ pvg :

Afbeelding

in je handtekening staat "ST2 2018, 983 Wh, charcoal black" ... je rijdt dus met een custom paint ST2, mooi zo.

Wie deed het lakwerk ? Graag een paar foto's. :ay
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Golvas schreef: 12 dec 2018, 20:51 in je handtekening staat "ST2 2018, 983 Wh, charcoal black" ... je rijdt dus met een custom paint ST2, mooi zo.
Grappig. Ik weet eigenlijk niet hoe ik daar op kom. Maar hij is gewoon af fabriek mat zwart. Heb ik vast ergens zien staan en gedacht ‘zo heet de zwarte’? Aangepast :cool2:
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Daniel1975 schreef: 12 dec 2018, 20:36 Een 3 ja.
Maar op de 2 reed ik ook nooit op de 11. Ik rij sowiso hoge cadans, ook niet helemaal representatief.
Zit er nog verschil in voorblad bij die 2 fietsen trouwens?
Volgens mij hebben ST2 en ST3 beide 52 voor.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

pvg schreef: 12 dec 2018, 23:53
Golvas schreef: 12 dec 2018, 20:51 in je handtekening staat "ST2 2018, 983 Wh, charcoal black" ... je rijdt dus met een custom paint ST2, mooi zo.
Grappig. Ik weet eigenlijk niet hoe ik daar op kom. Maar hij is gewoon af fabriek mat zwart. Heb ik vast ergens zien staan en gedacht ‘zo heet de zwarte’? Aangepast :cool2:
Dat zul je bij de zwarte ST1 X hebben gelezen (misschien wel bij een dealer hoor, iedereen haalt het door elkaar).

ST2 = Black matt
ST1 X = Charcoal
ST3 = Deep Black

Het zijn in het echt ook allemaal verschillende soorten zwart. (Zelfde geldt voor de witte Stromers.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
maartenbm
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2018, 17:21

Een Omni interface die werkt op een aparte accu. Ik neem straks op mijn werk bij deze temperaturen de accu mee naar binnen. Had graag gezien dat de beveiliging dan verder gaat dan alleen mijn kettingslot.
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
Plaats reactie