Ontbrekende Stromer functies/opties

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 14 dec 2018, 07:24 Een standaard moet een bepaalde hoek maken, anders staat de fiets niet stabiel.
Bij mijn fiets zit het standaard bij het achterwiel, super stabiel en nooit last van. In- of uitgeklapt komt de trapper er nooit tegenaan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 14 dec 2018, 09:44 Makes sense :bf:
Torque sensor zou idd wel eens een vergelijkbaar ding kunnen zijn als in een vermogensmeter. Thnx!
Een vermogensmeter is een krachtsensor die ook het concept van tijd heeft. Het is dus conceptueel hetzelfde, al heb ik wel de indruk dat de TMM sensor eerder een behoorlijk nauwkeurige indicatie geeft dan echt een nauwkeurige meting (gezien alle verhalen over spreiding en zo). Maar voor ons is het meestal genoeg om een indicatie te hebben.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

FreddyH schreef: 14 dec 2018, 11:18
Daniel1975 schreef: 14 dec 2018, 09:44 Makes sense :bf:
Torque sensor zou idd wel eens een vergelijkbaar ding kunnen zijn als in een vermogensmeter. Thnx!
Een vermogensmeter is een krachtsensor die ook het concept van tijd heeft. Het is dus conceptueel hetzelfde, al heb ik wel de indruk dat de TMM sensor eerder een behoorlijk nauwkeurige indicatie geeft dan echt een nauwkeurige meting (gezien alle verhalen over spreiding en zo). Maar voor ons is het meestal genoeg om een indicatie te hebben.
Had ook al het idee dat de torque sensor icm met de omni tot op z'n minst een indicatie zou kunnen komen.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 14 dec 2018, 11:18
Een vermogensmeter is een krachtsensor die ook het concept van tijd heeft. Het is dus conceptueel hetzelfde, al heb ik wel de indruk dat de TMM sensor eerder een behoorlijk nauwkeurige indicatie geeft dan echt een nauwkeurige meting (gezien alle verhalen over spreiding en zo). Maar voor ons is het meestal genoeg om een indicatie te hebben.
De nauwkeurigheid betreffen ijkingsproblemen van de sensor, wanneer hij goed geijkt is, loopt als erg vlot
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Een tussenstand van verzamelde wensen... :d3:
Ajb, beste marketing afdeling van Stromer... :bi
Score: [1] een enkeling, [2] meerdere, [3] bijna iedereen wil dit.

Hardware wensen:
  • [3] ST1X/ST2: cassette opties (berg en vlak).
  • [3] Claxon bescherming tegen blerf.
  • [3] Koplamp opties.
  • [3] Banden opties.
  • [2] ST3: mechanisch slot ipv electro-mechanisch slot.
  • [2] Grotere accu-capaciteit.
  • [2] Richtingaanwijzers.
  • [2] Robuuste, stille, compacte lader met acculading indicatie.
  • [2] Bagagedrager met hogere belastbaarheid en lak die erop blijft zitten als je fietstassen gebruikt.
  • [1] ST3: Integreerbare Garmin mount voor stuurpen.
  • [1] Custom framekleuren.
  • [1] Fietsstandaard opties.
  • [1] Tubeless-ready velgen.
  • [1] Ondersteuning die meeschaalt met gekozen versnelling om op constante kracht te kunnen blijven fietsen (bijv. bij terugschakelen in de bebouwde kom).
  • [1] ST5: Integratie van Shimano DI2 in OMNI en voeding door Stromer accu.

OMNI software wensen:
  • [2] Weergave van geschatte resterende actieradius.
  • [2] Weergave van geleverde vermogen (van fietser).
  • [1] Weergave van cadans.

App software wensen:
  • [2] Mogelijkheid om je smartphone als "hart" van de Stromer te gebruiken (naast OMNI).
  • [2] Apps die kunnen communiceren met de Stromer (API open zetten).

Anders:
  • [2] Meer af-fabriek opties (geen onnodige dubbele, dure onderdelen).
  • [2] Langere garantie (> 2 jaar).
  • [1] Meer / kleinere en betaalbare service parts (onderdelen van de motor ipv gehele, dure motor).
  • [1] E-mail met release notes bij nieuwe firmware.
  • [1] Completere handleidingen.
Laatst gewijzigd door pvg op 16 dec 2018, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mooi overzichtje! :cool2:
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Mag 'veilig wijzigen van je PIN' code er nog bij?

Zonder dat de mobiele provider EN je mailprovider 'm ook plain-text meekrijgen? :bb
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Ja hoor, nieuwe wensen nog steeds welkom.

Ook onderschrijvingen zijn welkom: de score is nu mijn inschatting van wat ik voorbij zie komen op het forum. Als er zaken zijn met een lage score en je vindt het belangrijk, dan geef dat maar aan.

Is het een idee om dit lijstje een keer aan Stromer aan te bieden? Iemand met contacten?
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Even een opmerking, indien Stromer gewoon een 10-speed XT-derailleur zou gebruiken, zou het cassette probleem niet bestaan, want dan zijn Ultegra en 105 cassettes wel compatibel met de derailleur. De ketting zou dan ook nog eens wat breder zijn en dus slijtvaster, de cassettes zijn ook een pak goedkoper voor ons ;-) .

En in 10 speed XT heb je sowieso bij XT al de keuze tussen 11-32 (11-12-14-16-18-20-22-25-28-32 ), 11-34 (11-13-15-17-19-21-23-26-30-34) en 11-36 (11-13-15-17-19-21-24-28-32-36), Bij Ultegra zou je je dan nog kunnen kiezen voor 11-25(11-12-13-14-15-17-19-21-23-25) 11-28 (11-12-13-14-15-17-19-21-24-28) en 12-30 (12-13-14-15-17-19-21-24-27-30)

Dus in plaats van Berg of vlak cassette gewoon 10 speed XT derailleur plaatsen. Ik denk niet dat er vandaag veel Stromer gebruikers zijn die die 11 versnellingen nodig hebben

Het zou voor Stromer ook gewoon goedkoper zijn, kunnen ze de marge op de fiets nog wat verhogen én gebruikers meer tevreden stellen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

pvg schreef: 16 dec 2018, 21:38 [*] [3] Claxon bescherming tegen blerf.
Ik ben benieuwd wat Google Translate daarvan maakt :bj

(dit dus: Horn protection against blerf)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie