Op ST5: integratie van Shimano di2 in omni + gebruik van de Stromeraccu i.p.v. aparte accu.
mogelijkheid tot custom framekleuren
Keuze welke banden af fabriek worden geleverd
Richtingaanwijzers
Fietsstandaarden
Uitgebreidere fietsstatistieken zoals geleverd eigen vermogen (weet niet of dit kan maar zou ik wel interessant vinden om te weten)
Ontbrekende Stromer functies/opties
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Voor dat laatste moet je powermeter gaan integreren in je systeem. En dan wordt de fiets weer minimaal 500,- duurder. Stromer kennende zal het wel 1.000,- zijn.
Zelf geleverd vermogen hangt namelijk van veel te veel factoren af, dus moet je altijd meten ipv berekenen.
Wel gave statistiek, denk dat ik mijn Quarq er nog wel eens een paar ritjes tussen zet.
Zelf geleverd vermogen hangt namelijk van veel te veel factoren af, dus moet je altijd meten ipv berekenen.
Wel gave statistiek, denk dat ik mijn Quarq er nog wel eens een paar ritjes tussen zet.
In mijn Flyer zat ook een vermogensmeting, kon in het fitnessmenu mijn "eigen bijdrage" constant monitoren.
Een goede proffesionele(SRM) vermogensmeter, (er zijn ook goedkopere zoals de Powertap) kost gewoon minimaal €1000.00 daar zit de omgebouwde crank dan bij (Ultegra, Dura Ace, Campa of Sram)
Ik heb de SRM in mijn DF en het systeem werkt perfect vooral de data opslag en overdracht, wij hebben er drukverschillen rolweerstanden van banden mee getest, vizieren en racekappen op de Velomobielen.
Ik zie dit systeem nog niet zo snel communiceren laat staan integreren met de stromer techniek/electronica; let wel we kunnen naar de maan ook dus gaat niet bestaat niet
Een goede proffesionele(SRM) vermogensmeter, (er zijn ook goedkopere zoals de Powertap) kost gewoon minimaal €1000.00 daar zit de omgebouwde crank dan bij (Ultegra, Dura Ace, Campa of Sram)
Ik heb de SRM in mijn DF en het systeem werkt perfect vooral de data opslag en overdracht, wij hebben er drukverschillen rolweerstanden van banden mee getest, vizieren en racekappen op de Velomobielen.
Ik zie dit systeem nog niet zo snel communiceren laat staan integreren met de stromer techniek/electronica; let wel we kunnen naar de maan ook dus gaat niet bestaat niet
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Ik zie niet in waarom dat niet kan op basis van de koppelsensor, samen met de wielrotatieDaniel1975 schreef: ↑13 dec 2018, 22:25 Voor dat laatste moet je powermeter gaan integreren in je systeem. En dan wordt de fiets weer minimaal 500,- duurder. Stromer kennende zal het wel 1.000,- zijn.
Zelf geleverd vermogen hangt namelijk van veel te veel factoren af, dus moet je altijd meten ipv berekenen.
Wel gave statistiek, denk dat ik mijn Quarq er nog wel eens een paar ritjes tussen zet.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vrees dat dit niet uit kan voor Stromer, daarom laten ze het over aan de dealer.
Wat bedoel je hiermee?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
De mogelijkheid om een andere fietsstandaard te krijgen die uitgeklapt niet tegen de trapper komt.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Een standaard moet een bepaalde hoek maken, anders staat de fiets niet stabiel.
@tomasj: wil je even toelichten? Ik snap niet helemaal hoe je het dan ziet. Wielrotatie doet toch niet ter zake?
@tomasj: wil je even toelichten? Ik snap niet helemaal hoe je het dan ziet. Wielrotatie doet toch niet ter zake?
Als je het aantal omwentelingen per tijd weet van het wiel, en de kracht die de fietser levert (via de torque sensor), dan kun je het door de fietser geleverde vermogen uitrekenen, toch?Daniel1975 schreef: ↑14 dec 2018, 07:24 @tomasj: wil je even toelichten? Ik snap niet helemaal hoe je het dan ziet. Wielrotatie doet toch niet ter zake?
Cadans zou de omni ook uit de torque sensor moeten kunnen halen (2 pieken is 1 omwenteling van de crank).
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Yup, correctpvg schreef: ↑14 dec 2018, 07:34Als je het aantal omwentelingen per tijd weet van het wiel, en de kracht die de fietser levert (via de torque sensor), dan kun je het door de fietser geleverde vermogen uitrekenen, toch?Daniel1975 schreef: ↑14 dec 2018, 07:24 @tomasj: wil je even toelichten? Ik snap niet helemaal hoe je het dan ziet. Wielrotatie doet toch niet ter zake?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Makes sense
Torque sensor zou idd wel eens een vergelijkbaar ding kunnen zijn als in een vermogensmeter. Thnx!
Torque sensor zou idd wel eens een vergelijkbaar ding kunnen zijn als in een vermogensmeter. Thnx!