Ontbrekende Stromer functies/opties

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Op ST5: integratie van Shimano di2 in omni + gebruik van de Stromeraccu i.p.v. aparte accu.

mogelijkheid tot custom framekleuren

Keuze welke banden af fabriek worden geleverd

Richtingaanwijzers

Fietsstandaarden

Uitgebreidere fietsstatistieken zoals geleverd eigen vermogen (weet niet of dit kan maar zou ik wel interessant vinden om te weten)
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Voor dat laatste moet je powermeter gaan integreren in je systeem. En dan wordt de fiets weer minimaal 500,- duurder. Stromer kennende zal het wel 1.000,- zijn.
Zelf geleverd vermogen hangt namelijk van veel te veel factoren af, dus moet je altijd meten ipv berekenen.
Wel gave statistiek, denk dat ik mijn Quarq er nog wel eens een paar ritjes tussen zet.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

In mijn Flyer zat ook een vermogensmeting, kon in het fitnessmenu mijn "eigen bijdrage" constant monitoren.
Een goede proffesionele(SRM) vermogensmeter, (er zijn ook goedkopere zoals de Powertap) kost gewoon minimaal €1000.00 daar zit de omgebouwde crank dan bij (Ultegra, Dura Ace, Campa of Sram)

Ik heb de SRM in mijn DF en het systeem werkt perfect vooral de data opslag en overdracht, wij hebben er drukverschillen rolweerstanden van banden mee getest, vizieren en racekappen op de Velomobielen.

Ik zie dit systeem nog niet zo snel communiceren laat staan integreren met de stromer techniek/electronica; let wel we kunnen naar de maan ook dus gaat niet bestaat niet :ck:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 13 dec 2018, 22:25 Voor dat laatste moet je powermeter gaan integreren in je systeem. En dan wordt de fiets weer minimaal 500,- duurder. Stromer kennende zal het wel 1.000,- zijn.
Zelf geleverd vermogen hangt namelijk van veel te veel factoren af, dus moet je altijd meten ipv berekenen.
Wel gave statistiek, denk dat ik mijn Quarq er nog wel eens een paar ritjes tussen zet.
Ik zie niet in waarom dat niet kan op basis van de koppelsensor, samen met de wielrotatie
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Barry schreef: 13 dec 2018, 22:22 mogelijkheid tot custom framekleuren
Ik vrees dat dit niet uit kan voor Stromer, daarom laten ze het over aan de dealer.
Barry schreef: 13 dec 2018, 22:22 Fietsstandaarden
Wat bedoel je hiermee?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 13 dec 2018, 23:24
Barry schreef: 13 dec 2018, 22:22 Fietsstandaarden
Wat bedoel je hiermee?
De mogelijkheid om een andere fietsstandaard te krijgen die uitgeklapt niet tegen de trapper komt.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Een standaard moet een bepaalde hoek maken, anders staat de fiets niet stabiel.

@tomasj: wil je even toelichten? Ik snap niet helemaal hoe je het dan ziet. Wielrotatie doet toch niet ter zake?
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Daniel1975 schreef: 14 dec 2018, 07:24 @tomasj: wil je even toelichten? Ik snap niet helemaal hoe je het dan ziet. Wielrotatie doet toch niet ter zake?
Als je het aantal omwentelingen per tijd weet van het wiel, en de kracht die de fietser levert (via de torque sensor), dan kun je het door de fietser geleverde vermogen uitrekenen, toch?

Cadans zou de omni ook uit de torque sensor moeten kunnen halen (2 pieken is 1 omwenteling van de crank).
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

pvg schreef: 14 dec 2018, 07:34
Daniel1975 schreef: 14 dec 2018, 07:24 @tomasj: wil je even toelichten? Ik snap niet helemaal hoe je het dan ziet. Wielrotatie doet toch niet ter zake?
Als je het aantal omwentelingen per tijd weet van het wiel, en de kracht die de fietser levert (via de torque sensor), dan kun je het door de fietser geleverde vermogen uitrekenen, toch?
Yup, correct
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Makes sense :bf:
Torque sensor zou idd wel eens een vergelijkbaar ding kunnen zijn als in een vermogensmeter. Thnx!
Plaats reactie