Elektriciteit verbruik voor opladen stromer

Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Stromeur schreef: 03 dec 2018, 22:05
Stromer9000 schreef: 03 dec 2018, 21:49 Zelf de Stromer onderhouden, onderdelen vervangen, afregelen... waar zou ik dat kunnen leren? Ik ben nog een leek 😊
Het elektrotechnische deel van een Stromer vergt geen onderhoud, dus je zou een normale workshop MTB onderhoud kunnen volgen. Een Stromer werkt niet anders, behalve dat je bij het uitnemen van het achterwiel de connector naar de motor los moet halen. Tenminste, zo was het bij de ST1 X, ST2 en ST2 S. Of er verder nog iets spannends met het achterwiel van de ST3 aan de hand is, zoals het aandraaien op een zeer specifiek moment of positie, dat kan je Stromer dealer je wel vertellen.

Maar de basics van fietsonderhoud, die zijn ook gewoon van toepassing op de Stromer. Schijfremmen, derailleur, banden, lagers of kransjes vervangen, spaken spannen, drivetrain reinigen en smeren etc.: allemaal hetzelfde :)
Bedankt voor de informatie. Ik ga eens opzoeken of het hier rond het Gentse mogelijk is om zo een cursus te volgen!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Daniel1975 schreef: 03 dec 2018, 21:53
NickV schreef: 03 dec 2018, 21:44 Of je koopt een extra lader voor op het werk en laadt daar op voor de terugweg, scheelt ook weer de helft aan stroomkosten.
Halve accu laden kost 12ct: hoe lang duurt het dan voordat je een lader hebt terug verdiend? :roll:
Lader kwam van marktplaats voor 100 euro uit het gadget budget, stroomkosten van de gezamenlijke rekening. Technisch gezien win-win.
Plaats reactie