Hoe gezond is mijn accu nog?

Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

200 laadbeurten ..... en veel capaciteit verloren . :shock: Amaai vlug vind ik
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 11 mar 2019, 19:50 Zijn er dealers die een accu echt goed kunnen testen zodat je ook weet hoe de accu zich gedraagt onder belasting?
Ik gok van niet. Hiervoor heb je speciale kennis en apparatuur nodig die FM's in mijn ervaring niet hebben.

Je kunt het proberen bij een accu revisie bedrijf, die hebben zowel de kennis als de apparatuur.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 11 mar 2019, 19:50 Zijn er dealers die een accu echt goed kunnen testen zodat je ook weet hoe de accu zich gedraagt onder belasting?
Ik heb van Stromer dealer Egberts in Groningen begrepen dat zij die professionele accu-meetapparatuur wel hebben. Niet in Groningen, maar in hun andere vestiging in Borger. (Zo'n test schijnt trouwens heelveel uren te duren.) Je kunt ze altijd eens bellen en horen of ze iets voor je kunnen doen.

Revisiebedrijf is inderdaad ook een goeie optie, al zou het leuk zijn als het een bedrijf is dat ook ST2 accu's kan reviseren, en die heb ik nog steeds niet gevonden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Revisiebedrijf ..... navragen bij Stromer zelf ?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer biedt zelf geen accu-revisie aan en zal ook niet doorverwijzen naar een revisiebedrijf, aangezien ze dan de veiligheid van de accu niet meer kunnen garanderen. (En ongetwijfeld ook omdat Stromer, net als alle andere e-bike/SP fabrikanten, meer baat heeft bij omzet uit verkoop van nieuwe accu's.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Hoeveel laadbeurten kan je ongeveer doen tegen dat je batterij begint ziek te worden ?

Zou dat maken wanneer je oplaadt bij een bepaald percentage ?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer geeft de garantie dat je accu nog minimaal 75% capaciteit heeft na twee jaar. Eerder hadden ze in de voorwaarden staan: na 2 jaar/1.000 laadbeurten. (Een deellading van b.v. een half lege accu geldt als halve laadbeurt.) De praktijk heeft uitgewezen dat Stromer accu's waar goed mee wordt omgesprongen wat wat langer dan dat meegaan.

Hoe lang een accu nog bruikbaar is voor je als-ie gaat degenereren, hangt ook af van de afstand die je ermee wilt kunnen rijden.

Voor het correct opladen van de accu t.b.v de levensduur: zie de handleiding van je Stromer. Het staat er allemaal erg duidelijk in omschreven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Wiebe schreef: 04 mar 2019, 22:03 Even nog een keer de vraag:

Is er iemand die kan uitleggen hoe ik zelf de battery health kan checken.
Ik heb iets meer nodig dan alleen het linkje naar https://www.npmjs.com/package/stromer-api.
Behoorlijk technisch ben ik wel, maar dit is nieuw voor mij, dus heb een zetje nodig.
Volledige Jip en Janneke uitleg mag overigens ook ;-)

Een zetje kan ik wel geven, jip en janneke is dit iets te technisch voor denk ik.
  1. maak een map aan
  2. op de command line navigeer je naar die map
  3. npm install stromer-api --save. (voer dit in op de command line je hebt wel nodejs hiervoor nodig https://nodejs.org/en/)
  4. maak het bestand app.js aan in de map
  5. plaats de inhoud van het stukje onder "usages" in dit bestand https://www.npmjs.com/package/stromer-api#usage
  6. bij username en passwordt vul je de credentials in die je voor de app gebruikt.
  7. Client id & secret kan je via mitmproxy achterhalen
  8. Sla app.js op
  9. type node app.js (op de command line) en je ziet de data magisch verschijnen :d3:
  1. installeer mitmproxy https://mitmproxy.org
  2. type mitmweb in op de command line
  3. je webbrowser wordt nu geopend
  4. volg deze handleiding https://jasdev.me/intercepting-ios-traffic om je telefoon te koppelen
  5. wanneer je telefoon gekoppeld is open je de stromer app en zie je de Client id & secret voorbij komen
  6. sluit mitmweb met cntrl + c (op de command line)
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

"power_on_cycles": 3621
"battery_health": 76
"total_distance": 15906.6,
"total_energy_consumption": 180233,

Gekocht 02DEC17
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

"battery_health": 76
Dan heb je bijna recht op een nieuwe batterij toch ?
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Plaats reactie