Nummerplaat rammelt

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Sinds een paar dagen hoor ik dat mijn nummer-plaat is gaan rammelen. Heeft iemand hier een charmante oplossing voor? Flexibele kit of zo? :?:
Lomito

Inderdaad opvullen met kit, stukje EPDM, kauwgum, ducttape, isolatietape... Kom maar langs, ik ben juist bezig met zwarte Polymax, daarmee zit de plaat voor altijd vast.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nou zeg, de LosRammelDagen zijn wel begonnen.

Wat rammelt er eigenlijk precies? De steun die aan je achterspatbord vast zit, of de plaathouder die op die steun is gemonteerd?

Is montage onder het zadel zoals forumlid evident het heeft gedaan niks voor jou? Zie hier. Jouw zadel staat er volgens mij hoog genoeg voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Lomito schreef: 21 aug 2017, 17:56 Inderdaad opvullen met kit, stukje EPDM, kauwgum, ducttape, isolatietape... Kom maar langs, ik ben juist bezig met zwarte Polymax, daarmee zit de plaat voor altijd vast.


:ay Zou het graag doen ... als het op fiets-afstand was ... voor een ST1X net niet ... Dank je, Chris!
Tape vind ik trouwens niet charmant. Kauwgom ook niet ... :mrgreen:
Stromeur schreef: 21 aug 2017, 19:24 Nou zeg, de LosRammelDagen zijn wel begonnen.

Wat rammelt er eigenlijk precies? De steun die aan je achterspatbord vast zit, of de plaathouder die op die steun is gemonteerd?

Is montage onder het zadel zoals forumlid evident het heeft gedaan niks voor jou? Zie hier. Jouw zadel staat er volgens mij hoog genoeg voor.
Dat ziet er eigenlijk wel als perfect uit! Was die post alweer vergeten. Ik heb inderdaad genoeg ruimte.
Probleem is dat de plaat zelf in de houder rammelt. Dat was tot voor kort niet het geval. Nu lijkt er wat speling te zitten.

Toch eens kijken waar ik zo'n nummerplaat houder kan kopen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mij lijkt dat die kentekenplaat wel weer vast in de houder gezet kan worden met een vierkantje dubbelzijdig plakdinges van Scotch o.i.d. aan de achterkant van je kentekenplaat. Heb je opvulling en verlijming in één.

Die geïmproviseerde houder aan de zadelpen is volgens mij de Topeak Cagemount of een vergelijkbare bidonhouder. Die kun je bij de meeste online winkels (futurumshop e.d.) zo krijgen. Ik heb er hier ook eentje liggen van Topeak. Deze wordt geleverd inclusief bevestigingsschroefjes. Je hoeft dus alleen nog maar twee gaatjes in je kentekenplaat te maken, eventueel de achterkant zwart spuiten, en klaar ben je.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie