4 (!!) foutmeldingen op rij

Plaats reactie
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Dealer zegt dat iedere ST1X een afstandsbusje op de achteras krijgt. Iemand bekend mee? Waar komt dit ineens vandaan?

Foto's van de meldingen:
https://vincentbosse.stackstorage.com/s/hQjgTnNA27XNQiP
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

vincentbosse schreef: 20 aug 2017, 21:36 Dealer zegt dat iedere ST1X een afstandsbusje op de achteras krijgt. Iemand bekend mee? Waar komt dit ineens vandaan?
Zeker bekend mee. Zie dit topic.

Het ziet ernaar uit dat het goed mis is met jouw ST1 X? Wat's aan de hand? Foutmeldingen zie ik, ondersteuning weg?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Stromeur schreef: 05 jul 2017, 13:11 Ik heb begrepen dat de uitsparing voor de achterste wielas in het frame van de ST1 X in sommige (alle?) gevallen iets te groot is. In 95% van de Stromers geeft dit geen problemen. Bij ca. 5% kan het gebeuren dat de wielas, zoals denk ik bij jou is gebeurd bij de noodstop, een stukje door draait/schuift, en dan geeft de motor problemen.

Dit probleem is wel degelijk bekend bij Stromer (dus of je dealer, of Stromer vertelt je niet de waarheid), en kan worden verholpen door aan één kant een extra metalen buisje om de wielas te schuiven. Dit houdt de as keurig op zijn plaats. Bij mij zit dat buisje er inmiddels in, ik zal vanavond thuis even een foto maken van wat ik bedoel. Ik denk dat het verstandig is om hier bij levering van jouw nieuwe ST1 X ook meteen om te vragen.
Inderdaad is een aantal weken geleden deze as doorgedraaid. Dealer heeft dit toen gefixt in zijn werkplaats. Nu moet er alsnog dus een busje geplaatst worden. Is het dan opgelost?
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aha, juist. Ja met dat busje moet het probleem verholpen zijn, aldus Stromer en mijn dealer. Als jouw motor al eens doorgedraaid is, absoluut meteen dat busje laten plaatsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Komt hopenlijk morgen binnen....
Thanks.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat zou mooi zijn. Busje monteren is één minuut werk en daarna ben je weer good to go.

Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Snap niet dat Stromer niet preventief de fietsen zonder busje oproept om dit door de dealer te laten plaatsen.. dit schaadt mijns inziens het vertrouwen in de fiets en in Stromer. Kortom deze frustratie en reparatie had voorkomen kunnen worden!!
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat was eerder exact mijn reactie richting mijn dealer: waarom geen terugroep-actie?

Het antwoord was dat volgens Stromer dit probleem niet bij voldoende fietsen voor kwam voor een terugroep-actie. De nieuwe ST1 X'en worden af fabriek al met dat busje geleverd, en volgens mij was het plan om het busje bij fietsen die dit nog niet hadden tijdens onderhoud te plaatsen. (Al betwijfel ik of dit gebeurt, niet eens alle dealers zijn op de hoogte van dit probleem en ze hebben ook niet allemaal -voldoende- busjes op voorraad. Daarbij: ik onderhoud mijn fiets zelf en daar zijn er meer van.)

Ik heb heb ook nog steeds zo mijn eigen ideeën over deze handelswijze en zal Stromer ook daar op Eurobike nog eens vriendelijk over doorzagen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie