Accu: hoe vaak opladen bij korte ritjes?

Plaats reactie
Jochem40
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2017, 14:34

Beste Stromer rijders,

Vroeg me het volgende af. Als jullie de Stromer voor hele korte ritjes gebruiken, en het percentage staat nog op 70%, laden jullie de accu volledig op?

Hoor verschillende verhalen over het opladen van de accu. Volgens een fietsenmaker schijnt het beter te zijn om pas bij 50 procent of minder de accu opnieuw op te laden ipv. 70%. Dit schijnt de leefduur van de accu te vergroten.

P.s. Heb zelf overigens een Stromer st1x met 814 kwh accu.

Ben benieuwd naar jullie reacties😁😁
Joost
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoi Joost, Stromer adviseert om zoveel mogelijk deelladingen te doen, dus ook bij een stand van 70% gewoon bijladen. Zie ook de handleiding van je ST1 X.

Hier kun je een interessant achtergrond-bericht lezen over types accu's en het type accu dat jouw Stromer gebruikt.

Als jouw fietsenmaker adviseert om de Stromer handleiding niet te volgen, dan zou ik hem maar eens vragen waarom niet, daarbij de Stromer handleiding en de post waarnaar ik hierboven verwijs in het achterhoofd houdend. (En wellicht toch eens op zoek gaan naar een andere fietsenmaker..)

[Topic een meer begrijpelijke titel gegeven (met alleen "Accu" kunnen we immers alle kanten op ;) ) en topic verplaatst van Offzone naar het Stromer Technologie en Fietstechniek forum.]
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie