Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Mwa, dan ga ik liever eerst proberen om de Veetyres tubeless te krijgen.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik niet, maar snel lek rijden was dé klacht over die dingen.
Ik heb afgelopen 3000Km niet lek gereden. De eerste keer dat ik lek rij, gaat er een papje in de binnenband als voorbehoedsmiddel. Wat ik wel ervaar is dat de banden wat meer aflaten dandat ik dat gewend ben met "normale" fietsenbanden. Maar dit is natuurlijk meer een binnenband issue. Maar wel een punt van aandacht. Verder heb ik een noodstop moeten maken, waarbij de buitenband wat verschoven was tov de velg. Dus voor mij dan ook een teken om niet te experimenteren met andere banden(maten) dan voorgeschreven door de FM.
Behaalde resultaten in het verleden, zijn geen garantie voor de toekomst. mboelis
Behaalde resultaten in het verleden, zijn geen garantie voor de toekomst. mboelis
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. ST3 XL Black
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Aanvullende reactie van PBG op mijn metingen:
De inwendige maat van de Stromer velg van een ST3 is 34,5 mm. Uitwendig 39,8 mm. Dat heb ik opgemeten. De maat 584-35 heeft betrekking op de diameter en de inwendige breedte van de velg.
PBG
De inwendige maat van de Stromer velg van een ST3 is 34,5 mm. Uitwendig 39,8 mm. Dat heb ik opgemeten. De maat 584-35 heeft betrekking op de diameter en de inwendige breedte van de velg.
PBG
Het lijkt erop dat Stromer zijn eigen standaard heeft bepaaldDan snap ik de vermelding van 57 nog niet. Volgens ETRTO zou de maximale velgbreedte bij een 57mm band 29C mogen zijn.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Goedenavond allemaal,
ik zag in een ander topic dat mijn naam werd genoemd met de Continental Contact Winter Premium II op de ST3. Dat klopt.
Ik rijd nu enkele honderden kilometers met deze 50-584 band rond en die bevalt prima.
Ben in februari begonnen met deze ST3.
- de originele Pirelli's heb ik er subiet afgehaald met nog minder dan 100 km gebruik. Die band is vast mooi voor de zomermaanden maar in de winter/slecht weer behoorlijk sipjes. Geen zeker gevoel in vochtige omstandigheden.
- vervolgens 2000 km gereden met de Vee Tyre (Stromer) winterbanden. Waanzinnige grip; ken niets beter ! Maar jammer genoeg is de rubbercompound nogal zacht EN heeft deze band geen breakerlaag. Resultaat: 4 lekke banden in 2000 km. Da's voor mij niet acceptabel want ik word heel gedeprimeerd van een platte band om 04.30....
- Na 2000 km omgestapt op de Continental Contact Plus City. Feitelijk heb ik die gekozen voor zijn zeer goede resultaten op "lek rijden". En daar heeft deze band niet in teleurgesteld: 8000 km zonder een enkel probleem. Als ik een goede allrounder mag opgeven is het deze band; toppertje ! Spoort lekker, geen problemen bij regen en dergelijke, en betrouwbaar !
- maar we duiken het slechte seizoen weer in EN ik zoek die waanzinnige Vee Tyre winterband grip. Die had ik op mijn ST1X destijds gevonden met de Continental Contact Winter II Premium. Toffe band. Positief was de uitstekende grip (in slechte omstandigheden) en de lek-betrouwbaarheid. Negatief was de maatvoering met de giethaartjes; deze band moest je scheren voor gebruik ?! Maar ik was er dusdanig blij mee dat dit de laatste 10.000 km op de ST1X eigenlijk mijn alledags-band is geworden. Ik ben vorige week omgestapt op de ST3 naar wederom de Continental Contact Winter II Premium en theoretisch past dat niet. De gebruiksaanwijzing zegt ERTO-54-584 en deze band is een 50-584. In normale mensentaal is deze band qua passing OK maar een tikkie minder dik dan de gewone dikkere banden. 27,5 x 2,2 " normaal en deze band is 27,5 x 2". Dat scheelt 0,2 "en dus 5 mm. Je hebt dus een iets minder "dikke" band en dat past dus meer dan goed onder de spatborden; de giethaartjes zijn geen enkel probleem ...ze raken niets !
Na enkele honderden kilometers kan ik de volgende zaken melden:
- rijdt PRIMA; ook in zware regen !
- prima bochtgedrag
- geen contact giethaartjes - Stromer.......dus geen slijtgedrag.
- serieus remmen lukt (jammer genoeg al moeten "toepassen")
- ondanks dat de band dus iets kleiner is (in alle richtingen !) heb ik er wel mijn routerecord mee gereden. Dus om nou te zeggen dat je echt inlevert.....nee
- meer rij-geruis dan de City Plus; geheel te verwachten gezien het profiel.
Geef me iets meer tijd om een eerlijke vergelijking/review te doen. Een paar honderd kilometer is te weinig om een eerlijk oordeel te vellen. Maar de eerste indruk is uitstekend. Zeker tot schrijfs; veel veilige kilometers toegewenst,
Reinout
ik zag in een ander topic dat mijn naam werd genoemd met de Continental Contact Winter Premium II op de ST3. Dat klopt.
Ik rijd nu enkele honderden kilometers met deze 50-584 band rond en die bevalt prima.
Ben in februari begonnen met deze ST3.
- de originele Pirelli's heb ik er subiet afgehaald met nog minder dan 100 km gebruik. Die band is vast mooi voor de zomermaanden maar in de winter/slecht weer behoorlijk sipjes. Geen zeker gevoel in vochtige omstandigheden.
- vervolgens 2000 km gereden met de Vee Tyre (Stromer) winterbanden. Waanzinnige grip; ken niets beter ! Maar jammer genoeg is de rubbercompound nogal zacht EN heeft deze band geen breakerlaag. Resultaat: 4 lekke banden in 2000 km. Da's voor mij niet acceptabel want ik word heel gedeprimeerd van een platte band om 04.30....
- Na 2000 km omgestapt op de Continental Contact Plus City. Feitelijk heb ik die gekozen voor zijn zeer goede resultaten op "lek rijden". En daar heeft deze band niet in teleurgesteld: 8000 km zonder een enkel probleem. Als ik een goede allrounder mag opgeven is het deze band; toppertje ! Spoort lekker, geen problemen bij regen en dergelijke, en betrouwbaar !
- maar we duiken het slechte seizoen weer in EN ik zoek die waanzinnige Vee Tyre winterband grip. Die had ik op mijn ST1X destijds gevonden met de Continental Contact Winter II Premium. Toffe band. Positief was de uitstekende grip (in slechte omstandigheden) en de lek-betrouwbaarheid. Negatief was de maatvoering met de giethaartjes; deze band moest je scheren voor gebruik ?! Maar ik was er dusdanig blij mee dat dit de laatste 10.000 km op de ST1X eigenlijk mijn alledags-band is geworden. Ik ben vorige week omgestapt op de ST3 naar wederom de Continental Contact Winter II Premium en theoretisch past dat niet. De gebruiksaanwijzing zegt ERTO-54-584 en deze band is een 50-584. In normale mensentaal is deze band qua passing OK maar een tikkie minder dik dan de gewone dikkere banden. 27,5 x 2,2 " normaal en deze band is 27,5 x 2". Dat scheelt 0,2 "en dus 5 mm. Je hebt dus een iets minder "dikke" band en dat past dus meer dan goed onder de spatborden; de giethaartjes zijn geen enkel probleem ...ze raken niets !
Na enkele honderden kilometers kan ik de volgende zaken melden:
- rijdt PRIMA; ook in zware regen !
- prima bochtgedrag
- geen contact giethaartjes - Stromer.......dus geen slijtgedrag.
- serieus remmen lukt (jammer genoeg al moeten "toepassen")
- ondanks dat de band dus iets kleiner is (in alle richtingen !) heb ik er wel mijn routerecord mee gereden. Dus om nou te zeggen dat je echt inlevert.....nee
- meer rij-geruis dan de City Plus; geheel te verwachten gezien het profiel.
Geef me iets meer tijd om een eerlijke vergelijking/review te doen. Een paar honderd kilometer is te weinig om een eerlijk oordeel te vellen. Maar de eerste indruk is uitstekend. Zeker tot schrijfs; veel veilige kilometers toegewenst,
Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 23 sep 2019, 05:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Top!
Ik heb er al 1 hier liggen, maar begon door de negatieve adviezen te twijfelen. Gaat er nu dus sowiso op bij het voorwiel om te testen, bij positief ook achter. Al blijft het tubeless maken van de Veetyre ook nog wel een leuke uitdaging/optie.
Lever je ook topsnelheid in of wordt dat door gps bepaald?
Ik heb er al 1 hier liggen, maar begon door de negatieve adviezen te twijfelen. Gaat er nu dus sowiso op bij het voorwiel om te testen, bij positief ook achter. Al blijft het tubeless maken van de Veetyre ook nog wel een leuke uitdaging/optie.
Lever je ook topsnelheid in of wordt dat door gps bepaald?
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1047
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 53.000
Bedankt Reinout,
Na een paar honderd kilometer en dan zo enthousiast. Ik heb ze besteld. Op mijn ST1x lagen ze ook en ik vond ze super. Had er veel vertrouwen in. Ga ze erom leggen voor de tocht van 5 oktober a.s. Maar ik hoop wel dat het droog blijft.
Groet Mark
Na een paar honderd kilometer en dan zo enthousiast. Ik heb ze besteld. Op mijn ST1x lagen ze ook en ik vond ze super. Had er veel vertrouwen in. Ga ze erom leggen voor de tocht van 5 oktober a.s. Maar ik hoop wel dat het droog blijft.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere