Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Helaas wel ja. Maar beter 1x goed dan tientallen jaren half...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
rubenv
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jun 2019, 08:58

Had eerst de continetal besteld, maar bleef twijfelen. Nu ook de veetire gekocht. En toch wel een heel verschil in breedte. Hoewel de veetire minder lekbestendig zou zijn. Ga ik het er op wagen. Dan heb ik natuurlijk een band die wettelijk in orde is. En omdat ik uitzicht ook belangrijk vind, weet ik dat ik mij waarschijnlijk toch ging storen aan een te smalle band :D
Ga nu dan wel notubes sealant in de binnenbanden doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zo, voorband ligt er tubeless op :az
Eerste korte testrondje gaf geen problemen (verwacht ik ook niet) en voelde als een band met mega veel grip.
Morgen kan ik niet Stromeren en kan ik mooi checken of de boel op druk blijft.
Woe of do 2x33km.
Ik ga zeker een tutorial plaatsen, heb wat fotos genomen.
Heb het gedaan met een dubbele laag tubeless-tape, tubeless ready ventiel en 80ml Stan’s NoTubes latex.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Net terug van FM. continental contact winter II laten leggen dankzij Reinout die de weg plaveide.

Ik moet zeggen, ik vind ze helemaal mooi staan rond de velg. Mooier dan de Pirellis zelfs. Het is enkel omdat het spatbord zo hoog staat en zo breed is dat het een beetje vreemd oogt, maar ik vind het best OK.

Ben ook heel tevreden over de reflecterende strip. Nu kon ik eindelijk die vreselijk lelijke reflectoren er af halen zonder tegen de (Belgische) wet in te gaan.

Een review kan ik nog niet geven, maar ik merkte tot nu toe wel een stuk minder comfort (logisch) en de neiging om steeds naar de 11 tand te schakelen, waar ik die neiging nooit voelde met de pirellis.
Bijlagen
conti's voor.jpg
conti's voor.jpg (2.95 MiB) 2820 keer bekeken
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb gisteren ook voor het eerst met de Winter Conti’s gefietst. Ik had steeds het idee dat er een egeltje op mijn band zat met die giethaartjes. Verder heb ik nog geen ervaringen te delen: heb erg voorzichtig gefietst en heb mijn snelheidsmeter nog niet geeikt dus weet nog niet hoe snel ik precies ga. Totale diameter van mijn wiel is wel iets van 30-40mm afgenomen dus de snelheid zal wel wat lager komen te liggen.

Ik ben iig heel benieuwd hoe de banden het doen met shit weer :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 29 okt 2019, 22:30 heb mijn snelheidsmeter nog niet geeikt
Heb ik ook nog niet gedaan, ga hem vermoedelijk berken of platanen. ;p
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Oops :oops:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Vraag: welke banden alternatieven bestaan er voor de Vee tires op de nieuwe ST1 2019? Bandenmaat is 54-584 / 27.5 x 2.1 en dat lijkt wat incourant. Ik begrijp dat er forumleden zijn die de conti winterbanden erop hebben gekregen - deze lijken alleen beschikbaar in 50-584 / 27.5 x 2? Passen deze op de velgen van de ST1 2019? Alvast dank!
ST3 L Black
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Waarom wil je een andere band? Wat zijn jouw argumenten?
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Voor mij de lekbestendigheid. De vee tire zou minder gewapend zijn tegen 'aanvallen van buitenaf'. Heeft volgens fm geen echte antilek eigenschappen. Wel zinnig om dit goed bij te houden om te veriferen of dit werkelijk zo is. Mijn enige ervaring is natuurlijk niet representatief.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie