Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 26 okt 2019, 07:17 Klopt, die blaadjeszooi die beetje kapot is gereden icm regen en weg die op sommige plekken niet meer opdroogt is echt verraderlijk.

Ik heb zowaar een T&T code gekregen, bandjes onderweg :ay
Nu alleen hopen dat ik dit weekend ergens tijd kan vinden om de voorband tubeless te maken.
Ik ben blij dat ik terug de Conti Winter Premioem banden op mijn ST2 heb liggen. Scheelt toch echt een serieuze slok op de borrel. Die banden blijven gewoon koppig grip houden onder de meest waanzinnige omstandigheden. Zelfs een noodstop op een vochtig wegdek vinden de bandjes allemaal geen probleem :cool2:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik hoorde vorst in het weerbericht. Vocht>Vorst>>IJs>>>horizontaal afstappen>>>>AU!
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb de 27,5 inch Conti's er inmiddels al een kleine maand op liggen en moet zeggen dat ik gedurende die maand de grip op het wegdek nog niet ben kwijtgeraakt. Ik onderschrijf dan ook de ervaringen van Tomasj met zijn Conti's op de ST2. Lagere temperaturen, viezigheid op de weg, een nat wegdek of een combinatie van voorgaande, het maakt de Conti's niks uit.

Als je verslaafd bent aan "the looks" van de ST3/ST5 met Pirelli's, dan is dit wel even wennen. De smallere Conti's maken er toch een minder stoere fiets (ehhh.... Stromer) van.

Daarnaast leg je met één wielomwenteling minder cm's af, dus de snelheidsaanduiding is wat minder nauwkeurig, maar ach... wat maakt het uit? Op dagen met slechtere omgevingsomstandigheden is het niet verstandig om aan je rondetijden te werken. Veilig de overtocht maken, zonder betrokken te raken bij een eenzijdig ongeval, is op dat soort dagen veel belangrijker.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yup. Ik hoop ook echt dat iedereen overeind blijft.

Het "voordeel" van de enorme leveringsproblemen bij Stromer vorig jaar is dat heel veel nieuwe Stromeraars pas in september/oktober konden opstappen en al snel de herfst met dito omstandigheden in gingen.

Dit jaar geen leverings-achterstanden bij Stromer, dus veel nieuwe eigenaren zijn gestart in de lente en de zomer, zijn hun bike inmiddels een beetje gewend en zouden de veranderende omstandigheden wel eens danig kunnen onderschatten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Dat ga je straks ook weer zien bij de auto’s. Daarin veronderstellen bestuurders met winterbanden en ABS dat ze nog steeds net zoveel grip hebben als in de zomer. Goed op de weersberichten letten en het wegdek en rijstijl aanpassen. Dat is altijd al zo geweest. Was vroeger met een paard al het geval maar zijn we verleerd.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 26 okt 2019, 12:04 Dit jaar geen leverings-achterstanden bij Stromer, dus veel nieuwe eigenaren zijn gestart in de lente en de zomer, zijn hun bike inmiddels een beetje gewend en zouden de veranderende omstandigheden wel eens danig kunnen onderschatten.
Of andersom; ze hebben de nodige ervaring op kunnen doen om met hogere snelheid door het verkeer te bewegen.

En verder heb ik eigenlijk niet de illusie dat het dit jaar beter/slechter zal gaan. Zoals mboelis ook al aangeeft, met automobilisten is het niet anders. Rijden in de winter alsof ze met opgewarmde slicks over een zonnig circuit rijden. :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 26 okt 2019, 15:40
Stromeur schreef: 26 okt 2019, 12:04 Dit jaar geen leverings-achterstanden bij Stromer, dus veel nieuwe eigenaren zijn gestart in de lente en de zomer, zijn hun bike inmiddels een beetje gewend en zouden de veranderende omstandigheden wel eens danig kunnen onderschatten.
Of andersom; ze hebben de nodige ervaring op kunnen doen om met hogere snelheid door het verkeer te bewegen.
Incl. zelfoverschatting en nul ervaring met veranderende omstandigheden. Dubbel gevaar dus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mag ik dan maar heel bot zijn? Het kan mij niet echt boeien als mensen zich door roekeloosheid/domheid in de kreukels rijden. Hoop alleen dat ze niemand meenemen in hun ellende. Survival of the fittest.....
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 26 okt 2019, 18:48 Mag ik dan maar heel bot zijn? Het kan mij niet echt boeien als mensen zich door roekeloosheid/domheid in de kreukels rijden. Hoop alleen dat ze niemand meenemen in hun ellende. Survival of the fittest.....
+1
Natuurlijke selectie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het probleem is dat ze de maatschappij wel op enorme kosten kunnen jagen.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie