Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

(Elektro)techniek, fietsonderhoud en -onderdelen.
Belgium
Rikkie
Rookie
Rookie
Merk SP: ST3 special edition
Km-stand: 8500

Re: Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Bericht door Rikkie »

Ik fiets nu een jaartje met de ST3 anniversery edition.
dagelijks 53 km woon-werk.
Ik ben met de originele pilrelli's reeds 2 maal onderuit gegaan in een bocht op nat wegdek door verlies van grip op het voorwiel en ik hing heus niet met m'n knie tegen de grond... De eerste keer met 2.9 bar, de 2e keer met 2;5 bar bandendruk. Ik heb veel fietservaring, zowel met koersfiets, MTB als spedelec maar verlies van grip op voorwiel is nachtmerrie voor alle fietserdan ben je echt hulpeloos. Daarom denk ik er nu toch ook aan om een winterband, of toch minstens band met zachtere compound te leggen voor deze winter. ik heb wel al wat opzoekwerk verricht maar ben er nog steeds niet uit welke band de beste prijs/kwaliteit kan bieden bij nat en vuil wegdek.

Gebruikersavatar Micronesia
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Merk SP: ST1 2019
Km-stand: 12001

Bericht door Peerke1960 »

@Rikkie, je hebt de mogelijkheid van een winterband die valt binnen de specs van Stromer. Dat is een Veetire band (TW 757). Ik heb er geen ervaring mee. Of de mogelijkheid van een winterband die wat smaller is dus buiten de specs van Stromer valt.
Veel forumleden rijden op de winterconti's die , en ik spreek uit eigen ervaring, veel grip geven en redelijk lekbestendig zijn. Ik heb er nog geen lekkeband mee gehad na een 6000 km op winterconti's en ben er nog niet mee onderuit gegaan. Er zijn enkele ervaringen van forumleden die problemen met de winterconti's hebben gehad zoals Reinout-ST3. Hij rijdt inmiddels op een winterpirelli. Als ik het goed heb is dit ook een (te) smalle band.
Met vriendelijke groeten Peter
ST1 2019

Golvas

Bericht door Golvas »

Peerke1960 schreef:
15 nov 2020, 13:35
Als ik het goed heb is dit ook een (te) smalle band.
Deze band beschikt niet over de (voor speedpedelecs) noodzakelijke ECE-R75 goedkeuring.
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Plaats reactie