Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai. Sterkte, Henry!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Sterkte Henri,
Het is inderdaad snel gebeurd. Die pirelli's hebben tonnen grip op een zomerdag op het asfalt, maar op damp asfalt met wat modder of bladeren is het heel snel over en out...
Ik hoop dat je snel herstelt en ook dat je je vertrouwen niet verliest. Zo snel mogelijk terug de fiets op dus.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Vervelend Henri. Niks gebroken hoor ik tussen de regels, gelukkig. De conties liggen er bij mijn 7ook weer op. Een paar weken geleden van de fm even een ST3 te leen gehad, met pirelli's. Nou een klein beetje blerf op de weg in de bocht en ik voelde het voorwiel wegglijden. Voor mij geen Pirelli's!
Met vriendelijke groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Een ongeval komt nooit alleen zeggen ze wel, dikke pech Henri. Wens je snel beterschap.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Dank. Het gaat al beter met de pijn in mijn schouder en aan mijn ribben, maar ik ga niet op de ST3 stappen als ik mijn arm nog niet grotendeels pijnloos kan bewegen en ik de zomerbanden nog niet heb ingewisseld voor de winterbanden.

Na de val heb ik de resterende 5 km wel gewoon fietsend afgelegd. Uiteraard wel met aangepaste snelheid. Ik heb geen angst om weer op de ST3 te stappen, sterker nog, ik heb er juist veel zin in.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er is tot op heden nog altijd maar één Stromer die van fabriekswege met deftig(e) materiaal / componenten afgemonteerd was en dat is de ST2s ... al de rest is afgemonteerd met minderwaardige meuk / onderdelen die een SP uit die prijsklasse compleet onwaardig zijn.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
sjjan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:34
Locatie: Doesburg
Merk SP: ST2
Km-stand: 6000

Ook ik ben ongeveer een week geleden onderuit gegaan met de zomerbanden op een weg in Arnhem met gladde keien. Is moest uitwijken en lag binnen 2 tellen onderuit.wn Los van pijn in mijn armen en schouders (van met opvangen van de val) en een spatlap kon ik toch terug naar huis fietsen met de ST2.

Was wel een beetje balen omdat ik net voor gisteren een afspraak had staan voor een onderhoudsbeurt en verwisseling van de banden naar de Continental winterbanden. Die zitten er nu op en vandaag de eerste rit ermee kunnen maken. Voel wel wat meer weerstand van de grovere banden (moet naar mijn gevoel iets harder trappen om op dezelfde snelheid te komen), maar de fiets ligt als een rots op de weg, ook in bochten met een nat wegdek.

Tja. Ik heb de Stromer nog maar 5 maanden en heb er tot nu toe bijna 5000 km mee gereden en was nog niet onderuit gegaan. Toch de volgende keer maar iets vroeger de winterbanden erop en nu weet ik dat een ongelukje toch echt schuilt in een klein hoekje. Ik blijf wel dolenthousiast van het fietsen op dat ding. Ben benieuwd hoe ik met de Stromer de winter door kom.
Stromer ST2
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zodra de regenperiode begint: winterbanden erop. Ze mogen dan wel "winterbanden" heten, maar natte herfstblerf is veel gevaarlijker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
sjjan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:34
Locatie: Doesburg
Merk SP: ST2
Km-stand: 6000

Stromeur: dat is me inmiddels duidelijk :-)
Stromer ST2
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Mede vanwege de wetenschap dat dit weer voorlopig zo blijft 4 weken geleden bij de fm de continental winterbanden besteld. Een duur set maar veiligheid voor alles. Vanwege de maat zouden deze via Stromer geleverd worden.
Nu 4 weken verder echter nog niet binnen. Is dit een bekend leverantieprobleem of heb ik gewoon pech? Ben nu naar een ander merk aan het kijken maar maatvoering zou hierbij mogelijk smaller moeten worden.
Plaats reactie