De grote Stromer koplampen-test

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Niet jouw ding Polling ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Nou, ik vind een goede koplamp heel erg belangrijk, maar 500+ euro... Vinden jullie dat een acceptabel bedrag voor een koplamp?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tja, sommigen vinden 10k voor "een fiets" ook acceptabel.

En ja, ik vind het een acceptabel bedrag. Ik zou mijn SuperNova M99 PRO voor geen goud meer willen missen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
John1982
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2019, 20:24

Ik heb een St3 en in de winter monteer ik een Nitecore P30 op het stuur. Deze zorgt ervoor dat ik tientallen meter ver de weg duidelijk zie. Dat lijkt me toch eenvoudiger dan prutsen aan de fiets zelf. (Zeker garantiegewijs ...). Maar idd met de standaard koplamp kun je in het donker op een bochtige weg Geen snelheid halen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 23 okt 2020, 21:17 Tja, sommigen vinden 10k voor "een fiets" ook acceptabel.

En ja, ik vind het een acceptabel bedrag. Ik zou mijn SuperNova M99 PRO voor geen goud meer willen missen.
+1
Polling schreef: 23 okt 2020, 21:15 Nou, ik vind een goede koplamp heel erg belangrijk, maar 500+ euro... Vinden jullie dat een acceptabel bedrag voor een koplamp?
Gelukkig kost deze lamp nog steeds "maar" een kleine 400 Euro. Is 500 Euro de prijs met batterij zoals in het filmpje of is dat de adviesprijs?

Op mijn fiets is het verschil bijna letterlijk nacht en dag. Vóór deze lamp was rijden door pikdonker gewoon serieus niet gaaf, nu is het een genot. Ik heb geen seconde spijt gehad van die 360 Euro + middag knutselen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Bij deze hoef je zelfs niet meer te knutselen. 😁
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ena1968 schreef: 24 okt 2020, 08:01 Bij deze hoef je zelfs niet meer te knutselen. 😁
Nee, maar mijn ervaring met een externe batterij is dat ik die steeds niet heb opgeladen als ik hem nodig heb, of ik heb hem thuis gelaten omdat ik dacht hem niet nodig te hebben...

Althans, dat is de ervaring die ik had met het opzet lampje dat ik voor mijn M99 Pro gebruikte. De accu zit met klittenband om je frame vast, dus is gemakkelijk door een derde van je fiets te halen. Dus als ik mijn fiets op een openbare plek neer moet zetten dan wil ik die accu niet op mijn fiets laten zitten. Wordt het dan toch wat later dan je voorheen dacht, dan fiets je weer door het donker omdat je extra lampje geen accu heeft.
De dag erna vergeet je uiteraard de accu mee te nemen, omdat die nog op het plankje naast de fiets ligt en fiets je weer door het donker.
De dag daarna vergeet je de accu niet op je fiets te zetten, maar is de accu niet genoeg opgeladen... dus na een halve rit fiets je alweer door het donker :bu:

Uiteraard zijn de meeste mensen niet zo chaotisch als ik, maar voor mij werkt het gewoon niet. Dat middagje knutselen heb ik er graag voor over gehad om die frustratie achter me te laten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Binnen garantie is een koplamp met externe accu wel een goede oplossing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Uiteraard zijn de meeste mensen niet zo chaotisch als ik, maar voor mij werkt het gewoon niet. Dat middagje knutselen heb ik er graag voor over gehad om die frustratie achter me te laten.

Troost je! De grootste vakmensen leven in chaos 😁😁😁👍
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ena1968 schreef: 24 okt 2020, 12:44 Troost je! De grootste vakmensen leven in chaos 😁😁😁👍
Klinkt alsof er nog hoop is voor me :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie