De grote Stromer koplampen-test

Golvas

Knap initiatief, het testen van die verlichting ... daar hebben we met zijn allen weer wat aan ! :ay

Maar moet je dan als forum dat zichzelf dan toch per sé als onafhankelijk wil profileren weer maar eens reclame liggen te maken voor die ene dealer daar ginds, zowel in de titel als in het topic ? ... nee toch !! :bu:
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Bewust of onbewust: ik ben het met galvas eens dat hier sprake is van reclame maken.

De kernwoorden stromer en herveld zijn immers genoeg om het zoekalgoritme van Google te voeden met nieuwe externe verbindingen tussen dit draadje op het stromerforum en de website van de dealer. Die verbindingen zijn geld waard. Zowel voor Google, die er zo voor kan zorgen dat relevante zoekresultaten snel naar voren komen, als voor de dealer. De link staat al op pagina twee in de resultaten en is stijgende :D

Aanpassen van de topictitel heeft ook niet zoveel zin meer nu diverse crawlers van zoekmachines het draadje al gekopieerd hebben. Bovendien staat het al op Internet Archive (https://web.archive.org/web/20180823200 ... =24&t=1625)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hmm. Dus als volgende week de Stromer dealer van Zuid-Oost Timboektoe een mogelijkheid biedt om een fiets te testen, dan mag dat niet genoemd worden? Ik denk dat we dan ons doel voorbij gaan schieten.

Potentiele ST3 en ST5 kopers zijn ermee geholpen als ze weten dat deze testmogelijkheid er is. En voor bijna iedereen hier gaat de verlichtingtest een enorme bijdrage zijn in de discussie: "is de lamp van xxx goed genoeg", zeker in vergelijk met de oudere modellen zodat bijna iedereen wel een referentie heeft.
(ik bedenk me zojuist wel dat een X-Speed en RD10 Speed ook welkom zouden zijn in het gezelschap...)

Ik ben het helemaal met jullie eens dat de posts die we afgelopen weken gezien hebben met: "dealer X heeft me weer eens fantastische service geboden" ongewenste reclame is. Dit vind ik persoonlijk wat ver gaan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Ik ben er klaar mee, kan me wat schelen. De dealer stelt een ST3 voor een heel weekend beschikbaar zodat we daar uitgebreid aan kunnen testen/meten. Ik ken geen andere dealer die zo meewerkt om de handelswaar uitgebreid te testen.

Ofwel bedankt Jos en Nelis voor jullie bijdrage aan de kennismaking met de nieuwe ST3! :cool2:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Als ik de tijd had vanavond had ik mijn ST1 in de bus geflikkerd en naar Herveld gereden. (gaat me nog wel eens lukken om naar Herveld te komen ik). Lijkt me leuk, testen van de ST3 en 5 op de wegeltjes daar in Herveld, het vergelijken van de lampjes op de donkere niet verlichte paadjes in Herveld, al weet ik al waar het lampje van de ST1 in de rangschikking gaat eindigen ( het lampje van de ST1 geeft maar net genoeg licht en dat gaat in Herveld niet anders zijn). En een hapje en een drankje in... Ik weet niet waar maar het ligt vast niet ver van Herv... ach jullie snappen het wel zeker... ;p

Prima initiatieven en daar moet je verder geen woorden aan vuil maken, als je wilt gaan prima wil je niet gaan ook prima.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Tja, door als forum duidelijk te kiezen geen reclame te willen, geldt voor een aantal deelnemers ook een ervaring van klanten als reclame. Ik ben het daarmee niet eens, juist klanten kunnen adviezen geven over de producten en service, daar is het hele forum op gebaseerd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 24 aug 2018, 06:50 al weet ik al waar het lampje van de ST1 in de rangschikking gaat eindigen
Wees niet bang, ik was van plan om mijn originele lamp ook mee te nemen. Heel veel slechter dan dat gaat het niet worden. Dat ding is echt een prima lamp voor een 25 km/h fiets maar heeft op hogere snelheden weinig in te brengen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

De lampentest heeft wat mij betreft niet als doelstelling om tot een rangorde (goed-slecht) te komen, we weten immers al dat de M99pro de beste lichtopbrengst geeft. Waar het hier om gaat is hoe de nieuwe koplampen van de nieuwste modellen (ST1x-2018, ST2-2018, ST3) presteren in vergelijking tot de koplampen van bestaande modellen. Deze informatie is vrij essentieel omdat het aanbrengen van wijzigingen aan de verlichting kan resulteren in verlies van garantie. Na afloop van de garantietermijn kan de verlichting alsnog aangepast worden maar dan zul je wel eerst 2-3 jaar het moeten doen met de verlichting die de fabrikant gekozen heeft.

Nu al zie je dat de keuze tussen ST2-2018 en ST3-2019 begint te spelen, aanschafprijzen liggen niet ver van elkaar. Naast het verschil in wielen is de verlichting een belangrijk onderdeel van de fiets, zeker met de donkere dagen in aantocht.
Tony Mb schreef: 24 aug 2018, 06:50 Als ik de tijd had vanavond had ik mijn ST1 in de bus geflikkerd en naar Herveld gereden. (gaat me nog wel eens lukken om naar Herveld te komen ik).
Op zaterdag 8 september a.s. krijg je een mooie gelegenheid om de officieuze hang-out van het forum te bezoeken, kennis te maken met diverse forumleden, de ST5 en ST3 te testen en mee te doen aan de lampentest.

Nog even de gegevens op een rijtje:
- zaterdag 8 september om 20:00 uur verzamelen bij stadsbrouwerij De Hemel in Nijmegen
- kennismaking en wat verder ter tafel komt
- verplaatsing naar donkere locatie in de buurt van De Hemel voor lampentest en proefritten
- terugkomst bij De Hemel om de testresultaten te analyseren

Praktische informatie:
- De Hemel ligt in hartje centrum van Nijmegen, vlak achter de Grote markt en Stevenskerk
- kom je met de auto en fiets dan kun je het goedkoopst buiten de stad parkeren, bijvoorbeeld in Lent, Weurt en dan de fiets pakken naar het centrum
- kom je alleen met de auto dan kun je terecht in parkeergarage Kefkensbos (550m lopen) of Eiermarkt (350m lopen)

Eigenlijk zoek ik nog een fietspartner die zich die zaterdag wil ontfermen over de ST3. Je kunt dan met de auto afreizen naar Herveld, bij mij parkeren, om dan gezamenlijk naar Nijmegen te fietsen (15 km). Ik doe namelijk mee aan nog een ander onderzoek en neem daarom mijn ST5 mee.
Pimsky
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 aug 2018, 16:32
Locatie: Tilburg

Chris, ik zou me graag geheel vrijwillig willen ontfermen over de ST3. :P Kan ik die bestelde fiets eindelijk eens voelen. Ik ben pas kort op het forum, maar zou ook graag de gezichten achter de teksten willen zien. Mochten er andere gegadigden zijn die al langer deel uit maken van deze community sta ik mijn plekje gerust af.
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
Martin

@Pimsky: of je nu kort of langer op het forum bent maakt niks uit ten aanzien van het aanmelden hoor als fietspartner. Als er zich niemand voor jou heeft aangemeld, dan ben je van harte welkom volgens mij. :ay
Plaats reactie