De grote Stromer koplampen-test

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Georgio schreef: 05 sep 2018, 13:56
Bijzetlamp: ja inderdaad, ik rijd al jaren met de Bt40 Nitefighter (1600 lm): Deze is wel goedkoop hoor!

http://www.mountainbike.nl/nieuws/2013/ ... bike-light

Ik gebruik stand 2 (50%), dat is een bak licht: ruim voldoende om op hoge snelheid door het bos te razen.
De accu gaat lang mee, 1 x per week opladen maximaal. Opladen aan 220V met adapter.

Op stand 4 (100%) is hij vergelijkbaar met de supernova M99 pro, maar dan gaat de accu maar maar 2 uur mee.

Het nadeel is dat de lamp geen gerichte bundel geeft, dus als je een tegenligger nadert zal je de lamp even naar beneden moeten duwen. Hij zit met een rubber ringetje op het stuur dus het is erg makkelijk om hem even uit de ogen van de tegenligger te halen.
Dit soort lampen zijn mountainbikelampen, en verboden in het verkeer. Ze verblinden tegenliggers, zeker op volledig donkere wegen moet ik soms gewoon effe afremmen en aan de kant gaan staan omdat ik niets meer zie door zo'n lamp. Wanneer je die naar beneden richt is het kwaad vaak al geschied.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Al die bijzetlampjes, flikkerende voor en achterlichten, lampjes op helmen enz. Ik vind ze gewoon verschrikkelijk irritant en verblindend, en als het dan nog regen of mist is het helemaal huilen met de pet op...

Even naar beneden duwen als er een tegenligger komt... :bu:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Tony Mb schreef: 06 sep 2018, 03:31 Al die bijzetlampjes, flikkerende voor en achterlichten, lampjes op helmen enz. Ik vind ze gewoon verschrikkelijk irritant en verblindend, en als het dan nog regen of mist is het helemaal huilen met de pet op...

Even naar beneden duwen als er een tegenligger komt... :bu:
Mee eens, maar als je OEM licht onvoldoende is (zoals bij de meeste fietsen) dan is een bijzetlamp de enige oplossing.

Ik weet zeker dat de je minder hinder veroorzaakt aan je tegenliggers met een tijdig weggedraaide bijzetlamp dan met een goed afgestelde M99 Pro. Tegenliggers (die licht voeren) zie je al van verre aankomen en als ze pakweg 100m genaderd zijn de lamp even naar beneden wat is daar nou zo stupid aan? Niet wegduwen zou wel stupid zijn, ja die mensen kom je ook tegen op het fietspad helaas.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Georgio schreef: 06 sep 2018, 09:45 zijn de lamp even naar beneden wat is daar nou zo stupid aan?
Dat is absoluut niet stupide en zelfs toe te juichen, :ay (ik ben je alleen nog niet tegengekomen).
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Ik ben er klaar voor heren... er staat 4 Stromers klaar voor vertrek naar Nijmegen waar het Nieuw Ligt-onderzoek zal plaatsvinden. Naast Barry en Pimsky verwacht ik ook FreddyH die vanavond op mijn ST5 gaat rijden. En ik pak de ST1x-2018-demo.

Het fietsenpark staat klaar voor vertrek:
.
Nieuw Ligt onderzoek.jpg
Nieuw Ligt onderzoek.jpg (380.78 KiB) 3350 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooie foto. Ik ben benieuwd naar de uitslag. In ieder geval heel veel plezier en mooie bevindingen gewenst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Veel plezier daar! Ik duik op de bank onder n dekentje. Totaal verrot van t klussen
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Wat een schitterend fietsenpark!!! :bp:
Lomito

Half twee vannacht waren we weer terug in Herveld, alles prima verlopen. Maar ik laat de verslaglegging graag over aan onze huisfotograaf voor wat betreft de testresultaten van de Nieuw Ligt-test en aan onze wannabee Stromer-rijders Barry/Pimsky voor een indruk van de avond. Ik kan wel alvast verklappen dat het weer een fantastisch leuke en geslaagde avond was. Met opvallende testresultaten!!
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Was inderdaad een gezellige en geslaagde avond! Leuk om weer wat forumleden te ontmoeten :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie