Accu levensduur ervaringen

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 30 apr 2019, 14:37
Bram Roose schreef: 30 apr 2019, 13:53 Helaas het is 60%... wat echt wel weinig is.
Nee, het is 75%:
Irrespective of model:

*Frame – 10 years
*Battery - 75% of capacity within 2 years

*Without warranty extension in Switzerland (Stromer Assistance).
Amai, heel vreemd, het is maar welke bron je raadpleegt.

ik vond deze bij stromershop garantiebepalingen in het NL en staat 60% ==> http://www.stromershop.nl/garantiebepalingen scrollen naar garantieduur.

Bij mijn vorige fiets was het ook 60% overigens. Ik hoop dat jij gelijk hebt Freddy want 75% vind ik aanvaardbaar, 60 niet.
ST3 black 983wh
Jurgen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 okt 2017, 13:05

Ik vond dit terug:
Accu (60% van de capaciteit) of 1.000 volledige laadcycli (afhankelijk van welke van beide vroeger plaatsvindt) - 2 jaar
???
Kan of mag ik hieruit afleiden dat 1000 volledige laadcycli ongeveer gelijk is 40% afname?
Ik zit nu op 1/4 met mijn 265KWH op 23750km maar ik heb het idee dat mijn afname groter is dan 10% maar helaas te klein om op 2 jaar aan 25% en al zeker niet aan 40% te geraken. 1000 laadcycli op 2 jaar dan moet je wel heel veel op je fiets zitten. Ik vind 16000km per jaar al een behoorlijke prestatie. Stromer weet dus goed wat ze zeggen en maken veel winst op hun batterijen of doen hierdoor mensen vroegtijdig overstappen naar een ander model en dan wrijven ze zich nog meer in hun handen. Spijtig toch... deze niet correcte batterij-strategie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Maar stromershop.nl is niet van Stromer, dus ik zou niet teveel waarde hechten aan de info van die site.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jurgen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 okt 2017, 13:05

En dan moet je weten dat ik mijn fiets in sept 2017 met optie zwaarste batterij (983) gekocht heb voor 5100€ terwijl hij een cataloguswaarde had van 4990€ met kleinste batterij (612). Inmiddels staat de fiets met kleinste batterij al aan 4500€ cataloguswaarde maar de prijzen van hun batterijen zijn overal hetzelfde en zakken niet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 30 apr 2019, 17:29 Maar stromershop.nl is niet van Stromer, dus ik zou niet teveel waarde hechten aan de info van die site.
Het barst van de fouten op die stromershop website. Ik snap niet dat Stromer dit accepteert, omdat het echt sprekend op een site van Stromer zelf lijkt.

De enige betrouwbare informatiebron is (uiteraard!) de website van Stromer zelf. Het antwoord van FreddyH klopt.

Verder hebben we alleen een enkel bedrijf gevonden dat beweert de ST1 accu te kunnen reviseren. Maar we hebben in de twee jaar dat dit forum nu bestaat nog nooit van iemand gehoord dat-ie daadwerkelijk een ST1 accu heeft laten reviseren, dus we hebben geen idee of dit al is uitgevoerd en wat de resultaten zijn (al dan niet op langere termijn).

Bedrijven die de ST1X/ST2/ST3/ST5 accu kunnen reviseren heeft niemand nog kunnen vinden. Mijn vermoeden: zie antwoord van Jins.

Algemeen advies: het internet staat vol bullshit. Geloof niet alles wat je leest, maar check altijd de feiten :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topic met informatie over accu-revisie, uitermate geschikt voor iedereen die nu alleen nog maar euro-tekens op het netvlies heeft staan:

viewtopic.php?f=8&t=640&p=11313&hilit=a ... sie#p11217

Stromer accu's zijn inderdaad peperduur, net als de Stromers zelf. Maar die accu's presteren, zeker in vergelijking tot schimmige no-name of B-merk accu's, erg goed. Zowel op het gebied van veiligheid, storingsgevoeligheid als levensduur (mits je er goed mee omspringt natuurlijk).

Maar dan nog zijn ze duur.... Wist ik toen ik besloot een Stromer aan te schaffen. Ik heb er serieus over nagedacht of ik de accu-prijs een onoverkomelijk probleem vond. Daar heb ik best even een kluif aan gehad, want man, wat een geld. Voor mij was het antwoord uiteindelijk nee, toch geen onoverkomelijk probleem. Voor een ander kan dat anders uitpakken, en dan kun je echt beter een ander merk SP kopen.

Ik ben benieuwd wat we over een paar jaar kunnen zeggen over de levensduur van de, toch strakker geprijsde, Klever accu's. Ik zit echt een beetje te wachten op goed vergelijkingsmateriaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jins schreef: 30 apr 2019, 14:56 Ja en als je het zelf kan nog minder maar...
Als het een "slimme" BMS betreft die ziet dat de capaciteit plots zeer goed is kan de BMS het boeltje afsluiten en is de pret over. Of het zo is weet ik niet maar ik denk dat dat (1 van) de redenen is dat niemand ze (nog niet) reviseert. Nu kan je alles omzeilen maar je moet er wel aan beginnen om het uit te vogelen.
De persoon in het bedrijf waar ik mijn accu heb laten reviseren zegt dat hij wel ideeën heeft om een 48V Stromer accu te reviseren, maar of dat gaat lukken weet hij nog niet. Er zijn meerdere merken accu's die niet zomaar reviseerbaar zijn, en voor sommigen daarvan heeft hij een manier bedacht waarmee het toch gewoon lukt.
Vorige keer dat ik hem hierover sprak stond hij ervoor open om het eens te proberen en hij geeft daarbij een "no cure no pay" garantie. Maar zolang niemand nog een echt slechte accu heeft *en* revisie ziet zitten zullen we het niet weten/leren.
(ik weet niet of hij ondertussen al 48V Stromer accu's geprobeerd heeft en of dit wel of niet gelukt is)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Heeft iemand al een keer een nieuwe originele Stromer accu gekocht?
Welke aanbieders zijn er naast de Stromer dealers?
Zit er verschil in prijzen of houdt iedereen zich aan bepaalde 'adviesprijzen'?
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Iedereen houdt zich aan de adviesprijzen en je kunt bijna alleen bij Stromer dealers terecht. (En een enkele online Stromer-onderdelen-leverancier.) Soms vind je ergens een aanbieding, dat is dan old stock, B-stock of ex-demo.

Prijsshoppen heeft dus weinig zijn. Je kunt natuurlijk wel eens een praatje over de prijs maken met de dealer waar je je Stromer hebt aangeschaft, daar ben je dan immers al goeie klant van.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Snelle Jelle schreef: 12 jun 2019, 11:24 Heeft iemand al een keer een nieuwe originele Stromer accu gekocht?
Welke aanbieders zijn er naast de Stromer dealers?
Zit er verschil in prijzen of houdt iedereen zich aan bepaalde 'adviesprijzen'?
Ik heb bij mijn dealer in Amersfoort/Utrecht een tweede accu gekocht. Omdat ik nog wat andere accessoires afnam, zoals twee tassen en Sp hoesje voor mijn telefoon, kreeg ik uiteindelijk een leuke korting.

Mijn ervaring is dat een dealer best korting wil geven; maar het makkelijker/interessanter wordt (voor beide) als je meer afneemt of vaker zaken bij hem koopt.
Plaats reactie