GPS ontvangst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MRIG
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2017, 21:17

ik heb zins kort een ST1X, vraagje. Mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met de GPS ontvangst?
In mijn geval is de ontvangst aan het einde van een rit al een aantal keren weggevallen. Mijn sporthorloge behoudt wel ontvangst maar mijn stromer is het kwijt m.a.g. dat de werkelijk gereden kilometer stand niet correct is.
Is dit ook jullie ervaring?
stromer ST1X 20" wit | 814Wh | bodyfloat Kinekt seat post 2.0 31.6 MM | handvatten Ergon GP2 L
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je het over de gegevens die in de Omni App worden weergegeven? Dat gaat via GPRS en die verbinding is inderdaad niet altijd even stabiel. Als ik op mijn plaats van bestemming aan kom, en ik wil mijn rit-gegevens in de Omni App zien, dan werkt het voor mij het beste om de Omni App volledig te sluiten (niet op de achtergrond aan laten) en weer aan te zetten. Meestal pikt-ie de verbinding dan weer snel op, zodat ik de actuele gegevens binnen krijg.

Ik gebruik de Omni App niet om live te zien wat ik gereden heb, ik vind de app daar gewoon niet geschikt voor want de gegevens kloppen inderdaad vaak niet omdat de verbinding weg valt. Ik gebruik de Omni App om mijn motor te tunen, aan het eind te zien wat ik aan accu heb verbruikt, en om me te laten feliciteren als ik weer een mijlpaal bereikt heb :bp: . Mijn display in het frame laat ik tijdens het fietsen de actuele snelheid weergeven, dat is eigenlijk het enige wat me onderweg interesseert. Verder laat ik Strava meelopen, maar ik heb al gemerkt dat ik daar onderweg eigenlijk ook nooit op kijk.

PS: Gefeliciteerd met je mooie bike!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MRIG
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2017, 21:17

inderdaad, helpt het uit- en weer aanzetten, de kilometerstand gegeven in de app klopt weer, ik heb ff gegoogeld op de verschillen tussen GPS en GPRS; was ik niet mee bekend, jammer dat de data ook niet uitgelezen kan worden en automatisch kan worden omgezet naar bijvoorbeeld Strava, dank voor je reactie
stromer ST1X 20" wit | 814Wh | bodyfloat Kinekt seat post 2.0 31.6 MM | handvatten Ergon GP2 L
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben het roerend met je eens dat de Omni App voor verdere ontwikkeling/verbetering vatbaar is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Wellicht iets off topic, wat betekent het pijltje naar beneden als je aan het fietsen bent naast je gprs symbool. Doet de fiets dan een automatische kalibratie of update wellicht?
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Plaats reactie