haperende, vibrerende motor

Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Stromend schreef: 29 sep 2018, 18:59 De motorkabel is vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje.
Hallo Stromend,

Eerder in deze draad meldde ik dat ik ook last had van vibraties in het frame bij bepaalde snelheden.
Daar is toen door de dealer in Herveld uitgebreid naar gekeken.
Dat bleek een redelijk triviale oorzaak te hebben: de metalen beugel van het slot kwam in resonantie bij bepaalde snelheden, waarbij de motor lichte trillingen in het frame veroorzaakte.
Ik was echt verbaasd dat dit zo heftig kan zijn en de oplossing was simpel, zoals al eerder op dit forum gemeld: een stuk rubber om de beugel, zodat die niet meer kan trillen.
Een wereld van verschil.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromend schreef: 29 sep 2018, 18:59 De motorkabel is vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje.
Fijn dat het weer is opgelost! Op naar de volgende 10.000 probleemloze kilometers!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
McMarcel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2019, 20:34
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 2000

Vandaag reed ik naar mijn werk en ook ik heb volgens mij hetzelfde probleem van een kapotte motorkabel.

Ik ben ruim 35 km met een hoop herrie naar huis gefietst en kwam niet harder dan 40 km/uur.

Hier een filmpje met geluid: Opname Youtube

Ik ben sinds januari 2019 in het bezit van een nieuwe Stromer ST2 uit 2017 en er staat nu slechts 1.100 km op.

Het geluid kwam pas op het moment dat er trapondersteuning werd gegeven. Het hield dus op op het moment dat ik niet meer trapte of dat ik de rem indrukte.

Het viel me overigens ook op dat mijn accu niet zo leeg was als anders. Waarschijnlijk omdat ik zelf harder moest trappen en dat ik niet zo hard reed.

Kan iemand mij bevestigen dat dit hetzelfde probleem is?
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Ik had dit ook.. Dealer zei ' het is de kabel'. Na controle bleek de motor ook stuk zeiden ze.
Dus ik heb (onder garantie) volledig nieuwe motor..
Gelukkig IN garantie idd, reparatie was anders 2000 euro geweest... :oops:

Bij mij was het ook af en toe, niet altijd, voelt alsof je spatbord heel erg aanloopt en idd niet harder dan 30km/u maar alleen als je trapt dus daaraan merk je gelijk dat het de motor is en niet iets wat aanloopt.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
McMarcel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2019, 20:34
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 2000

Ik heb mijn fiets gelukkig weer terug en ze hebben bij mij ook de motor vervangen (onder garantie gelukkig).
Nu afwachten of de fiets nu wel goed werkt...
Plaats reactie