OMNI C module retrofitten in Stromer van voor 2018

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vroeg het me ook al af. Kan wel zijn dat dit mis gaat omdat er verschillende motoren zitten in de Es en de ST1 X, alleen daarom al zou ik het persoonlijk met die combi niet aandurven. Misschien draai je de CYRO drive van de ST1 X er wel helemaal mee over zijn nek. Ik weet ook niet of de boel in de war kan raken door andere zaken zoals verlichting (dagrijdverlichting, remlicht, grootlicht).

Overigens denkt de OMNI C dat mijn ST2 S met HM-01 motor (zo moest ik hem in de OMNI C aanduiden) ook een toeter heeft. Die was dus niet te testen.

Maar de ST2 en de ST2 S hebben deels wel dezelfde motor: een HM-01 of een HM-03. Ik denk dat het geen enkel probleem moet zijn om zo van een ST2 een ST2 S te maken, zeker niet als ze dezelfde motor hebben.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat testprogramma van de OMNI precies wordt opgestart. Gebeurt dit bijvoorbeeld al zodra je de stroom eraf haalt, of heeft Stromer hem op een andere manier eerst gerest?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromeur schreef: 14 jul 2018, 22:35 Ik ben ook wel benieuwd hoe dat testprogramma van de OMNI precies wordt opgestart. Gebeurt dit bijvoorbeeld al zodra je de stroom eraf haalt, of heeft Stromer hem op een andere manier eerst gerest?
My thoughts exactly
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb de boel hier nu nog los liggen. Als ik tijd heb zal ik de oude OMNI er nog eens aan hangen om te zien of dat test programmaatje dan ook opstart (al weet ik niet of de oude OMNI wel op die manier werkt, maar daar komen we vanzelf achter).

Mijn nieuwe OMNI C blijft nu trouwens wel in dat testprogramma hangen. Hij start niet verder op. Ik weet niet of dit wordt veroorzaakt door de onsuccesvolle test met de toeter (die ik dus niet heb), of dat dit loopje past stopt als de OMNI bij Stromer in de portal is geactiveerd.

Kan dus zijn dat als je zelf met de OMNI gaat rommelen, dat je hem alsnog bij Stromer moet aanmelden om hem weer volledig werkend te krijgen. Ik kan nu ook niet opstappen om te zien of de OMNI al rijdens alsnog helemaal opstart, want ik ben bang dat de boel eruit valt. Het zou me niet verbazen als Stromer het direct "ziet" wanneer gegevens in de OMNI niet overeen komen met de werkelijke configuratie van de bike. Ze kennen de rest van mijn Es natuurlijk ook, staat allemaal geregistreerd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Om de Omni terug vast te zetten kan je misschien een twee klein inbusje in tweede gaatje steken en dan met een schroevendraaier als hefboom de boel vaster draaien?
(Misschien een extra helpende Hand om de inbusjes op hun plek te houden?)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Thanks voor het idee.

Ik ben er meteen weer even mee bezig gegaan, maar het probleem is dat ik tegelijkertijd druk naar boven moet uitoefenen, en dat is bijna niet te doen met de kleine hoek in mijn 17" frame. Toen dacht ik, ik doe gewoon eerst even dat kleinere rubbertje van mijn oude OMNI ertussen, zodat-ie de schroefdraad wel kan pakken, maar ook dat lukte niet.

Nu ben ik erachter dat de schroefdraad van de knop (kunststof) helemaal niet goed is. Ook als ik de knop om de OMNI C erop draai met de OMNI C uit het frame pakt-ie niet. Lam tapgat in de knop dus. Geen fout aan mijn kant, want hij wilde de schroef al vanaf de eerste poging niet pakken,

Ik mail Stromer hier ook wel even over.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer gaat een nieuwe aan/uitknop naar me opsturen.

Ook gaat Stromer op afstand het testmenu doorlopen, want door de vraag om een niet-aanwezige toeter te testen kan ik de test niet succesvol afronden. Stromer gaat dit op afstand oplossen, en daarna de OMNI aan mijn ST2 S koppelen.

Toch wel lekker hoor, dat Stromer op die manier toegang heeft tot mijn OMNI, zodat ik er niet voor langs de dealer hoef.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Toen ik terug kwam van mijn werk had Stromer al keurig op afstand het testmenu afgerond, dus ik kon nu wel in het normale drivescreen komen.

Er stond een firmware update klaar voor de M99 PRO koplamp en voor de accu. Beide geïnstalleerd. Heel grappig bij de bouwlamp: dat blauwe ledje achterop waaraan je ziet dat het grootlicht aan staat was enkele minuten roze.

Helaas deed de bouwlamp na het afronden van de firmware updates niks meer. (Ik weet eigenlijk ook niet of-ie het deed voordat ik de FW had geïnstalleerd, totaal niet op gelet.) Ik ben nog even door de menu's en het servicemenu heen gegaan, maar daar staat de M99 PRO niet bij.

Volgens mij denkt mijn OMNI C nu dat ik een ST2 heb. Ik kan zelf niet meer in het testmenu komen om dit aan te passen en dat wil ik ook helemaal niet, want dan loop ik weer vast op de niet-aanwezige toeter:

20180718_194555.png
20180718_194555.png (482.48 KiB) 4455 keer bekeken
20180718_194617.png
20180718_194617.png (566.78 KiB) 4455 keer bekeken

Mailtje naar Stromer gestuurd. Die zullen het vast morgen wel weer verder oppakken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 18 jul 2018, 19:54 Mailtje naar Stromer gestuurd. Die zullen het vast morgen wel weer verder oppakken.
Wat een topper bij Stromer :cool2:
Hij heeft me zojuist (22:37) gemaild dat-ie e.e.a. heeft aangepast. Alles zou nu moeten werken. Heb ik getest en dat klopt.

Bluetooth voor het eerst geactiveerd, verbinding gemaakt met de OMNI app op mijn telefoon en zodra ik de nieuwe aan/uitknop binnen heb kan ik de weg weer op :)


PS: Ik realiseer me dat het bij problemen best vervelend kan zijn om afhankelijk te zijn van de openingstijden van de dealer. Dat ben ik normaal gesproken ook. Maar ik heb de OMNI C upgrade kit bij wijze van uitzondering rechtstreeks bij Stromer aangeschaft, dus vandaar ook dat iemand van Stromer zelf mij hiermee helpt. (Zelfs bij nacht en ontij, dat overtreft ook mijn verwachtingen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Jammer dat ze de knopje niet over het internet naar je toe kunnen zenden...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Ben benieuwd hoe het afloopt :), niet een heel soepel begin. Zou mooi zijn als je met het installatie menu een ST2 om kan zetten naar een ST2s motorstand :lol:
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Plaats reactie