Toegang krijgen tot de OMNI API

Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Ik kom er gewoon bij via een appje om verkeer te onderscheppen op Android. Geen root voor nodig gehad.

Ik heb nu een stukje - lelijke :) - PHP code wat elke ochtend en avond de totale afstand + uren gebruikt uit de API haalt, en dat vervolgens in Slack als mijn status zet met een leuke fiets-emoji.

Dus mijn collega's zien op Slack een fiets icoontje achter mijn naam, waar een popup verschijnt met totale afstand gereden als ze er op klikken.

Soort van motivatie voor ze om ook meer te gaan fietsen :)
runningtobi
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2019, 10:34

Hello everybody

I am sorry to post in English, but I can read Dutch only through google translate :-) and this is the only forum I found when I was searching for a way to access my Stromer data (ideally through python).

Considering that the data Stromer collects is at the least personally identifiable, most likely personal data, doesn't it fall under the General Data Protection Regulation / GDPR? Article 15 mandates that every citizen must be given access to his/her own data (https://en.wikipedia.org/wiki/General_D ... Regulation).

Any thoughts on this?
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

They are required to give you access to your data upon request, but that does not mean they have to open up the API to the public.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Ik heb wat code hergebruikt en uitgebreid. Hier een Python script om je Slack status te updaten met data van je Stromer:

https://github.com/wpeterw/stromer_slack_status
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Johannus
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2019, 15:50

s-EVE schreef: 24 nov 2018, 22:19 Ik zie al genoeg om binnenkort mee te prutsen als het wonder er is :)

lat/lon en battery niveau sluiten mooi aan bij wat ik al heb in Home-Assistant!
Ik heb zitten rommelen maar ik krijg deze data niet in home assistant
Johannus
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2019, 15:50

Toch gelukt. Nog wat werk te doen, maar de data zit er in en staat op mijn Dashboard. Zal binnenkort eens een schermprint delen.
Gebruik gemaakt van appdaemon binnen home assistant om het python script te gebruiken en de sensoren te koppelen.
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Heb ik ook wel interesse in Johannus. Is hij in HACS toe te voegen. Ben ook wel benieuwd hoe je hem in Lovelace toont. Gewoon simpel de gegevens of een fancy card.
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
zoeffffff
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 mei 2019, 21:04

JeroenDG schreef: 18 jul 2019, 10:03 Ben wat aan het experimenteren gegaan met de API en mijn Garmin uurwerk.
Voorlopig resultaat is hieronder te zien. Volgende stappen zijn vergrendelingsknop en het geheel wat verfraaien :D

Afbeelding
Dit vind ik echt super! Het gaat mij niet lukken dit zelf te maken, maar zou voor mij direct een reden zijn een smartwatch aan te schaffen. Echt zoveel handiger dan iedere keer Strava aan/uit te zetten.
ST1 x sport
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Stromer data in Home-Assistant tonen mbhv de api, python en mqtt. Notificatie wanneer de accu opgeladen is of bijvoorbeeld het laden stoppen bij 80% en zo kan ik nog wel wat bedenken. Omdat het kan ;)

Afbeelding
Bijlagen
2020-01-22 19.40.22 ha.wieringa.pw 4ec54b71b4e2.jpg
2020-01-22 19.40.22 ha.wieringa.pw 4ec54b71b4e2.jpg (16.16 KiB) 4722 keer bekeken
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Johannus
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2019, 15:50

Ik heb op GitHub mijn configuratie geplaatst voor Home Assistant met wat uitleg.
Https://github.com/johannusnl/homeassis ... omersensor
Ik wil uiteindelijk een custom-component maken.
Verder faalt het script soms om onbekende redenen. Ik heb in de afgelopen maand zowel iets van Python en Home Assistant moeten leren om dit te maken. Het is dus nog niet volmaakt.
Plaats reactie