R&M, Flyer en SPARTA Top 3 VAB speed pedelecs van het jaar

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De VAB Bike of the Year 2021 titels zijn uitgedeeld. In de categorie speed pedelecs zijn dit de winnaars:


1. RIESE & MÜLLER Supercharger2 GT vario HS: rijkwaliteit
2. FLYER Upstreet6 HS: scherpe prijs-kwaliteitverhouding
3. SPARTA d-BURST METb Speed: moderne eye-catcher met connectiviteit

Eervolle vermelding van de jury KOGA Pace B20


Lees hier alle uitslagen:

https://www.vab.be/nl/bike-of-the-year

Stukje naar beneden scrollen en je ziet alle deelnemende SP's.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ook de Klever X Speed Pinion en nieuwe Stromer ST2 namen deel. Jammer dat de PINION met 850Wh accu is ingestuurd. Die krijgt een - op actieradius terwijl de actieradius met 1200Wh accu uitstekend is. De ST2 krijgt een - bij de motor: geen idee waarom of hun tester moet niet goed gereden hebben (maken we immers ook bij enkele kopers mee).

De Kettler Quadriga Duo CX Speed doet het ook goed in de testuitslagen. Ik verwacht dat we hier nog wel meer van gaan horen.

Als ik puur naar de plus-minnetjes kijk snap ik dan weer niet dat de Upstreet tot winnaar is uitgeroepen.

De Ellio scoort op alle fronten slecht, behalve op de accu. Maargoed, het is dan ook een accu op wieltjes.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Verbazend dat de motor van de ST2 een minnetje krijgt terwijl de sparta met middenmotor een plus ontvangt.
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 02 apr 2021, 19:36 Verbazend dat de motor van de ST2 een minnetje krijgt terwijl de sparta met middenmotor een plus ontvangt.
Peter
Als die ST2 niet vooruit te branden was kan ik het me goed voorstellen. We hebben hier ook gelezen van een demo fiets uit Antwerpen die dat minnetje gekregen zou hebben...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

zoiets zal het wel zijn. Gisteren en vandaag nog op een 2 van mn fm gereden . Het viel me op dat de ondersteuning minder fel is dan bij de 1 en wat onrustiger. 45 km is echter goed aan te tikken nadat ik gekalibreerd had. Zal mogelijk ook wel aan deze individuele fiets gelegen hebben. Mijn voorkeur gaat toch naar mijn gele banaan!
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik ben benieuwd wie de test exemplaren beschikbaar stellen. Een dealer of importeur. Je ziet bij autotests op TV dat altijd het meest luxe model wordt getest. Alles is dan fantastisch, alleen de prijs is hoog. Als je instapmodellen van SP’s beschikbaar stelt met kleine accu’s en mankementen waardoor ze niet presteren dan weet je zeker dat je niet gaat winnen. Als je A-merk wilt zijn kan je niet concurreren op prijs. Dan moet je een uitmuntend presterende SP beschikbaar stellen met de grootste actieradius.
Het is pas duur als het niet goed werkt
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bij de "Beknopte quotering van alle deelnemende fietsen" lees je bij de SP's -> batterij : <=500Ah = - ; <= 750 Ah = ± ; > 750 Ah = + ... heu, Ah zei u ? :ck:

Maar :

- de Flyer Upstreet6 krijgt met zijn 810 Wh batterij een ± ?

- de Klever X Speed Pinion krijgt met zijn 850 Wh batterij een ± ?

- de Koga krijgt met zijn 1000 Wh batterij een ± ?

- de Stromer ST2 krijgt met zijn 983 Wh batterij een ± ?

:bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 03 apr 2021, 13:12 Bij de "Beknopte quotering van alle deelnemende fietsen" lees je bij de SP's -> batterij : <=500Ah = - ; <= 750 Ah = ± ; > 750 Ah = + ... heu, Ah zei u ? :ck:
Zijn forse accu's. Tenzij ze maar op 1,2 V werken oid, dan valt het weer mee.

Aan de andere kant: hier worden ook af en toe Stromers te koop aangeboden met 983 kWh accu, da's ook dik 20479 Ah.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Beetje kort door de bocht allemaal. Kijken naar de nummers en quoteren.
Terwijl het ene type of merk veel meer uit een akku weet te halen dan het andere.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Helaas slagen ze er dan nog niet eens in om die eenvoudige quotering correct uit te voeren.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie