Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hearquad schreef: ↑09 aug 2021, 19:16
....De cellen zijn vervangen (13x6 dus) en de originele BMS is behouden...
Hebben de 983Wh en de 815Wh dezelfde cell-configuratie dan? 13x6? (Zie ook Jins quote)
Je hebt cellen in verschillende “gradaties”. Voor een 18650 van 3500mAh tot 2000mAh. Welke je gebruikt om je accu te maken bepaald de totale capaciteit. Dus dezelfde configuratie kan verschillende Wh hebben.
Alleen op Ali hebben ze er ook van 9000mAh maar daar zou een komma moeten tussenstaan
Heb dit alles met belangstelling gelezen, want mijn blauwe accu levert bij lange na geen 983 Wh en ik voel aankomen dat ik ook voor het vervangings/opfris-vraagstuk kom te staan. Dat de accu wat zwak was vermoedde ik al even (ik had er zelfs al eens een discussie over gestart), maar vandaag werd dat gevoel nmm geobjectiveerd.
Vandaag een ritje gereden van 73 km gereden op mijn ST1X E-bike op max ondersteuning, dus voortdurend tegen de 29 km/uur. Start met een 100% volle accu, flinke wind tegen heen, wind mee terug bij een graadje of 18. Thuisgekomen nog 8% over, dus 92% verbruikt. Volgens de Stromer-app heb ik tijdens deze rit 490Wh verbruikt. Dat zou dus betekenen dat ik maar 532 Wh uit deze accu kan persen.
Nu lees ik dat er veel s-pedelec rijders zijn die met 45 km/uur 60-70 km halen dus voor een E-bike met 29 km/uur zou er toch meer in moeten zitten.
Is deze accu nog gezond of moet ik gaan sparen?
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).