Fietsvlogger met Stromer van Milaan naar Rome (Hi-biking)

Plaats reactie
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Om in deze donkere lockdown tijd alvast vooruit te kijken naar tochten in het nieuwe jaar: deze video van Fietsvlogger verscheen op mijn tijdslijn in Youtube: met de Stromer van Milaan naar Rome. Zeer mooie beelden!



Het betreft een deelnemer van een groepsreis met Hi-biking, in dit topic noemde Reinout dat hij de eigenaar heeft ontmoet:

viewtopic.php?p=89269#p89269

Wellicht zijn er forum leden die al eens zijn meegeweest met Hi-biking?
ST3 L Black
sjjan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:34
Locatie: Doesburg
Merk SP: ST2
Km-stand: 6000

Ik kwam ze deze zomer op de Posbank tegen. Ze ondersteunen de tours met deze bus met daarin o.a. een hele reeks blauwe accu’s zodat de fietsers onderweg hun lege accu kunnen omwisselen voor een volle.
Bijlagen
C21505BA-0A11-4BB3-BE86-3DC97A25C743.jpeg
C21505BA-0A11-4BB3-BE86-3DC97A25C743.jpeg (5.81 MiB) 3223 keer bekeken
Stromer ST2
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De camionette met het foute e-mailadres ... die zagen we hier inderdaad al eerder passeren.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Drone beelden van Italië in de volle zomer dat is zeker mooi. Maar zie het punt niet echt van deze fietsvakanties. Ze gaan 120 km per dag, wat je in een paar uurtjes aflegt. Een vakantiefietser legt dat ook af, en dan heb je niet het gedoe met batterijen wisselen of laden. Daarnaast is de snelheid dermate laag dat je nauwelijks sneller gaat dan een reguliere tourfiets. Recreatief speedpedelec rijden vind ik ook bijzonder, maar dit spant het wel echt.

Beetje elitair gebeuren allemaal met slapen in kastelen onderweg.
sjjan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:34
Locatie: Doesburg
Merk SP: ST2
Km-stand: 6000

SirJohnDoe schreef: 17 dec 2020, 11:14 Drone beelden van Italië in de volle zomer dat is zeker mooi. Maar zie het punt niet echt van deze fietsvakanties. Ze gaan 120 km per dag, wat je in een paar uurtjes aflegt. Een vakantiefietser legt dat ook af, en dan heb je niet het gedoe met batterijen wisselen of laden. Daarnaast is de snelheid dermate laag dat je nauwelijks sneller gaat dan een reguliere tourfiets. Recreatief speedpedelec rijden vind ik ook bijzonder, maar dit spant het wel echt.

Beetje elitair gebeuren allemaal met slapen in kastelen onderweg.
Ieder zijn ding. Ik heb een Safari bedrijf in Afrika en wij vliegen de gasten langs de safari lodges terwijl dat wellicht ook per auto te doen is. Ik weet niet of iedereen zomaar 120 km kan of wil fietsen zonder ondersteuning. Ik zou zo’n tocht wel leuk vinden hoor. Het enige wat is mis is een aansluiting van deze club bij een garantiefonds. Ze bieden immers een compleet pakket aan. Zodra dat ook in orde is zou ik best eens meewillen.
Stromer ST2
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SirJohnDoe schreef: 17 dec 2020, 11:14 Beetje elitair gebeuren allemaal met slapen in kastelen onderweg.
In een outfit van 500 euro op een fiets van 7k met daaraan nog eens een euro of 500 aan accessoires op en neer naar je werk rijden, dat is pas decadent ;)


Senioren peddelen al 20 jaar op gehuurde e-bikes langs de Moezel en de Bodensee. Nu is er dus ook iets voor publiek dat sneller en heuvelachtiger wil, zonder er zelf harder voor te moeten werken. Bagage in de bus, accu wordt gewisseld terwijl jij aan je Toscaanse lunch zit met een karaf rode wijn, en na 4 uur op de Stromer mag je dineren en overnachten in een Italiaans kasteeltje. Tenminste, zo stel ik het mezelf voor als ik dit zou organiseren. Leuk toch.

Ik hang zelf liever vier tasjes aan mijn randonneur, tentje mee en gaan. Maar hier is ook doelgroep voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Het lijkt me een mooie reisformule! Op een fiets beleef je een land veel mooier dan als je er met auto doorheen rijdt. Het probleem met landen als Frankrijk en Italië is dat ze zo groot, uitgestrekt en bergachtig zijn dat het met een gewone "OEK" fiets teveel tijd, moeite en zweet kost om ergens te komen. Met een speed pedelec kun je dus wel zonder grote uitputtingsslagen een tocht als Milaan-Rome doen. Onderweg slapen in kleine kastelen in dorpen lijkt me goede manier om lokale economie te ondersteunen, beter dan slapen in hotelketens. Wellicht schrijf ik me in de toekomst nog eens in voor een tocht met hi-biking (hopelijk mag je dan ook je eigen Stromer meenemen). Als iemand ervaringen heeft lees ik er graag meer over.
ST3 L Black
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Kaayman52 schreef: 18 dec 2020, 19:27 hopelijk mag je dan ook je eigen Stromer meenemen
Wij gaan graag ontspannen en zorgeloos op reis, zonder op voorhand te moeten denken van "wat zal het deze keer weeral zijn ?" ... we nemen dan ook geen Stromer mee.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

De Fietsersbond heeft een interview gepubliceerd met Benno Ponds - leuk artikel over vakantie met SP: https://www.fietsersbond.nl/onderweg/fi ... edpedelec/
ST3 L Black
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Stromeur schreef: 17 dec 2020, 20:54 In een outfit van 500 euro op een fiets van 7k met daaraan nog eens een euro of 500 aan accessoires op en neer naar je werk rijden, dat is pas decadent ;)
Hangt er vanaf. Vergeleken met 15km naar je werk in een >€80000 kostende Tesla...

Maar dit lijkt me wel nog een goed format. Al zou ik eerder een gewone elektrische fiets nemen moest ik een niet-getrainde fietser zijn. Anders idd gewoon de tourfiets nemen. Maar om nu te zeggen dat het verschil in snelheid niet zo groot is? Als je 120km en 2000hm's per dag doet, heb je met een tourfiets niet zoveel tijd om dingen te bezoeken.
Plaats reactie