Oefening loopt mis: kazerne brandweer Antwerpen lijkt wel ondergesneeuwd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ANTWERPENEen opvallend schouwspel vandaag bij de brandweer van de zone Antwerpen. Tijdens een oefening ging er iets mis en werd een aanzienlijke hoeveelheid bluspoeder de kazerne in geblazen, met bijzonder veel opruimwerk tot gevolg.

Lees hier het volledige artikel:
https://www.hln.be/antwerpen/oefening-l ... ~ab05aea8/

Ik spot een Ellio, R&M, Stromer ST3 en oude Stromer ST1. Ben benieuwd of die nog functioneren straks:

brandweer.png
brandweer.png (3.42 MiB) 2011 keer bekeken
Bron foto: hln.be
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:lol:
Wel klote, al dat opruimwerk... en hopen dat die SP’s het overleven!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

Kan niet veel mee mis gaan. Eventueel een lader waarin er wat stof in ingezogen, maar zelf dan zou dit nog moeten werken.

Ooit nog een elektrische kast terug opgestart waar er een brandje was geweest en vol poeder lag. Uiteraard wel opgekuist maar als je op de componenten tikte kwam er nog stof uit. Alles werkte perfect.

Los daarvan kan het wel dat via de verzekering en de dealer defect verklaart worden omdat ze niet kunnen garanderen dat alles ok is.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ken dit type stof niet, ik weet niet wat het doet. Ik zie ook wel meer dan "wat stof".

Ik heb eens een voorgevel laten zandstralen terwijl mijn fiets drie meter verderop stond en daar niks rechtstreeks heen geblazen werd. Die fiets kon daarna naar de sloop. Dat zand dat werkelijk overal in, alle lagers en andere bewegende delen naar de knoppen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Als dit uit een poederblusser komt, gooi je apparatuur dan allemaal maar lekker weg. Gaat niet goedkomen. Kan nog lijken te werken maar later ga je alsnog ellende krijgen.
Blust fantastisch maar svp geen enkel elektrisch apparaat in de buurt hebben.
Nadeel is dat die blussertjes erg goedkoop en compact zijn en dus bij een hoop mensen in de auto of huis staan. Alleen gebruiken als het alternatief volledig affikken van alles wat er staat is.
Of als je geen elektronica in de buurt hebt of je dat niets uitmaakt ;-)

Hoewel ik me in dit geval zou kunnen voorstellen dat de brandweer zelf toch weer net iets anders in gebruik heeft.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Volgens mijn collega - die brandweerman in bijberoep is - gaat het hier over een eerbetoon aan een onlangs overleden voormalig voetbaltalent. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Alles met iets van electronica in die loods kun je als verloren beschouwen. Alles gaat oxideren als de pest.
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Op ons bedrijf zijn bijna geen poederblussers meer aanwezig meestal schuimblussers en aan elektrische lokalen of -borden CO² blussers dit om schade te vermijden, bluspoeder is corrosief doordat dit zouten bevat.
Plaats reactie