Onverzekerd om gewetensbezwaren

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Wist niet dat het in NL (als enige land in de wereld) bestond. Op advies van de reclassering oordeelt de rechtbank dat deze om geloofsovertuiging onverzekerde geen celstraf maar taakstraf krijgt. De bestuurder van de bestelbus reed met 65km/h door rood waarbij hij een fietsster schepte die ter plaatse overleed.

Uit het filmpje en de foto’s bij het krantenartikel is op te maken hoe het ongeval plaats had. Volgens het beschreven verslag van de rechtszaak in de krant reed de bestuurder van de bestelbus met een tandemasser met 65 door rood terwijl hij 6 seconden niet op lette en versnelde.

De beschrijving van het vrouwelijke slachtoffer op de e-bike blijft in betreffende zaak beperkt tot haar verloren moederschap van een 12 jarige dochter en achterlaten van haar verweduwde echtgenoot. Zeer triest allemaal.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... aanrijding

https://www.gelderlander.nl/veenendaal/ ... ~a8e142a4/
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 20 nov 2020, 08:01 deze om geloofsovertuiging onverzekerde
Jezus..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Een stomme reden als je het mij vraagt. Je verzekert een ander ergens voor als je jezelf verzekerd via een WA, etc. Dat je jezelf niet verzekert voor je zorgkosten etc, dat snap ik nog wel, maar dit slaat nergens op.
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Als je je niet wil verzekeren dan moet je ook geen gebruik maken van de openbare weg. Ga maar lekker onverzekerd op je eigen terrein rondcrossen.
Stromer ST1 2019, rood
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Pure waanzin, dat soort relativisme bij een rechtbank is stuitend. Geloofsovertuiging blijft om de één of andere reden toch buiten alle logica om veel meer validiteit en zwaarte te krijgen dan te rechtvaardigen is.
Als je zou zeggen dat je niet verzekerd bent omdat je daar geen geld voor (over) hebt, zou je zwaar gestraft worden, maar als het over geloof gaat kan het opeens wel.

Als mensen de spelregels niet moeten volgen omdat ze een fabel geloven, leidt dit (onterecht) regelrecht naar een onverdraagzame samenleving omdat de rest zich (terecht) zwaar benadeeld voelt.

Gelukkig is er dat fonds nog voor de familie van het slachtoffer, een magere trootst, maar je wil de financiële miserie daar nu niet nog eens bijnemen...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Dit is gewoon met twee maten meten. Het is een bewuste keuze je niet te verzekeren, sterker het is een bewuste ernstige overtreding gezien naar mijn weten in NL een WA verzekering verplicht is. Dus dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen en voor dezelfde gevolgen als elke andere medelander opdraaien plus de extra straf voor het niet hebben van een verplichte verzekering.

240 uur taakstraf versus 6 maanden gevangenis :ai

Volgens mij hebben meerdere mensen die dit overkomt een gezin en een baan....maarja die zijn netjes verzekerd dus die mogen wel volledig opdraaien ervoor, met wel de gevolgen van baan kwijt etc....

Ik geloof niet dat ik hier vrede mee zou kunnen hebben als dit mijn vrouw zou overkomen.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

De dader moet nog wel even "enkele tonnen" terugbetalen aan het fonds. Ik laat in het midden wat ik van de taakstraf vind, maar hij krijgt dus niet alleen een taakstraf. Uit het artikel van De Gelderlander: "Omdat hij ook de tonnen aan schadevergoeding zelfstandig moet ophoesten, acht de rechtbank een gevangenisstraf niet passend".
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 20 nov 2020, 10:16
Stromend schreef: 20 nov 2020, 08:01 deze om geloofsovertuiging onverzekerde
Jezus..
De enige passende reactie op deze waanzin.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Mooiweerfietser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2019, 11:05
Locatie: Zuid-Holland NL

Veel misplaatste en onjuiste reacties hier...

Het is in Nederland volkomen legaal om wegens gemoedsbezwaren niet verzekerd te zijn. Daarvoor is het waarborgfonds in het leven geroepen, waardoor benadeelde partijen gewoon schadeloos gesteld worden. De uitkering uit het waarborgfonds wordt verhaald op de veroorzaker. Die draagt dus uiteindelijk zelf (bewust) het gehele risico.
ST1ᵡ 2019 22" Charcoal 814Wh
G.2 by.Schulz verende zadelpen | Ortlieb Trunk-Bag | Garmin Edge Explore | ABUS YourPlus slotenset | Uebler X21S fietsendrager
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Mooiweerfietser schreef: 20 nov 2020, 15:26 Veel misplaatste en onjuiste reacties hier...

Het is in Nederland volkomen legaal om wegens gemoedsbezwaren niet verzekerd te zijn. Daarvoor is het waarborgfonds in het leven geroepen, waardoor benadeelde partijen gewoon schadeloos gesteld worden. De uitkering uit het waarborgfonds wordt verhaald op de veroorzaker. Die draagt dus uiteindelijk zelf (bewust) het gehele risico.
Met het risico om zich daarna onvermogend te laten verklaren.....
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Plaats reactie