Mooi genuanceerd artikel over speedpedelecs op Autovisie (niet dus)

Rikkie
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2020, 13:34
Locatie: Jabbeke
Merk SP: ST3 special edition
Km-stand: 8500

Dit zal toch wel eerder een zelfverklaarde "fietsexpert" aan het woord zijn in dit artikel.
In België hebben we de keuze om in zone 50 op de weg of op het fietspad te rijden.Als 58jarige fervente fietser, op alle types fiets gaat het voor mij vooral om wederzijds respect.
Ja, als ik 's morgens naar het werk fiets met m'n stromer gaat het meestal tegen 45km/u omdat ik dan nagenoeg alleen op het jaagpad en fietspad rijd. ALs ik iemand moet voorbijsteken verwittig ik tijdig en vertraag naar een normale fietssnelheid. Op drukke fietspaden pas ik m'n snelheid gewoon aan aan de andere weggebruikers, altijd hoffelijk en beleefd, nog maar weinig negatieve reacties gekregen.
Ik vergelijk het altijd met de auto; het is niet omdat je 200km/u kunt rijden dat je dat ook moet doen, dus ook met een fiets die 45/u kan rijden is die maximum snelheid niet altijd noodzakelijk.
P.S. ja, ik heb een bedrijfswagen maar die blijft lekker op de oprit staan, ik fiets liever voor eigen rekening met m'n stromer.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

:ay
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Bij MAX was gisteren ook zo'n ongenuanceerde uitspraak in de aftiteling over die opgevoerde elektrische fietsen die wel 45 kunnen. Dit naar aanleiding van die meetrapmotorfiets op de snelweg van de week......gaan m'n nekharen omhoog onder kopje onwetendheid en stemmingmakerij :aq
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Rikkie schreef: 15 nov 2020, 13:18 Dit zal toch wel eerder een zelfverklaarde "fietsexpert" aan het woord zijn in dit artikel.
In België hebben we de keuze om in zone 50 op de weg of op het fietspad te rijden.Als 58jarige fervente fietser, op alle types fiets gaat het voor mij vooral om wederzijds respect.
Ja, als ik 's morgens naar het werk fiets met m'n stromer gaat het meestal tegen 45km/u omdat ik dan nagenoeg alleen op het jaagpad en fietspad rijd. ALs ik iemand moet voorbijsteken verwittig ik tijdig en vertraag naar een normale fietssnelheid. Op drukke fietspaden pas ik m'n snelheid gewoon aan aan de andere weggebruikers, altijd hoffelijk en beleefd, nog maar weinig negatieve reacties gekregen.
Ik vergelijk het altijd met de auto; het is niet omdat je 200km/u kunt rijden dat je dat ook moet doen, dus ook met een fiets die 45/u kan rijden is die maximum snelheid niet altijd noodzakelijk.
P.S. ja, ik heb een bedrijfswagen maar die blijft lekker op de oprit staan, ik fiets liever voor eigen rekening met m'n stromer.
+1👍👍👌
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Zo is't ENA1968 :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

:ay
Rikkie schreef: 15 nov 2020, 13:18 Dit zal toch wel eerder een zelfverklaarde "fietsexpert" aan het woord zijn in dit artikel.
In België hebben we de keuze om in zone 50 op de weg of op het fietspad te rijden.Als 58jarige fervente fietser, op alle types fiets gaat het voor mij vooral om wederzijds respect.
Ja, als ik 's morgens naar het werk fiets met m'n stromer gaat het meestal tegen 45km/u omdat ik dan nagenoeg alleen op het jaagpad en fietspad rijd. ALs ik iemand moet voorbijsteken verwittig ik tijdig en vertraag naar een normale fietssnelheid. Op drukke fietspaden pas ik m'n snelheid gewoon aan aan de andere weggebruikers, altijd hoffelijk en beleefd, nog maar weinig negatieve reacties gekregen.
Ik vergelijk het altijd met de auto; het is niet omdat je 200km/u kunt rijden dat je dat ook moet doen, dus ook met een fiets die 45/u kan rijden is die maximum snelheid niet altijd noodzakelijk.
P.S. ja, ik heb een bedrijfswagen maar die blijft lekker op de oprit staan, ik fiets liever voor eigen rekening met m'n stromer.
McMarcel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2019, 20:34
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 2000

En dan ook nog zeggen dat je beter een tweedehands auto kan kopen omdat je dan droog zit en meer bagage mee kan nemen....

Zouden ze dit ook zo schrijven als ze het over een motorfiets hebben?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

McMarcel schreef: 18 nov 2020, 19:31 Zouden ze dit ook zo schrijven als ze het over een motorfiets hebben?
Zou me bij Autovisie niet verbazen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

McMarcel schreef: 18 nov 2020, 19:31 En dan ook nog zeggen dat je beter een tweedehands auto kan kopen omdat je dan droog zit en meer bagage mee kan nemen....
Je kan ze - wat dat betreft - moeilijk ongelijk geven, niet ? ... ik neem op de SP alvast geen 500 liter bagage mee en ik zit er ook niet droog op ... en dan heb ik het nog niet eens over warm, laat staan dat ik het over zetelverwarming heb.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
JulesM
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 sep 2017, 21:28
Locatie: Odijk
Merk SP: ST1 (2016)
Km-stand: 16.000

Nou, de discussie is ook losgebarsten op de speedpedelec facebook pagina
Plaats reactie