Protest tegen hoge snelheid SP's op fietspad richting Waaslandhaven

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De bewoners van de Melseledijk in Kallo hebben er genoeg van. Steeds meer havenarbeiders snellen met een speedpedelec over die weg naar de Waaslandhaven en terug. Ze scheuren soms aan hoge snelheid over het fietspad, dat amper een halve meter van hun voordeur ligt. De gemeente Beveren werkt aan plan om de verkeerssituatie in de straat te verbeteren.
Bekijk hier het filmpje:

https://www.tvoost.be/nieuws/protest-te ... 0EOb5Tgm84
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

"Ze rijden dicht tegen mij aan". Een fietspad pal voor je huis. De infrastructuur in Belgie moet echt stukken beter gaan worden. Een voetpad op z'n locatie is okay, maar fietsen dat kan gewoon niet zo dicht op woningen. De SP'ers en scooters die vinden dat ze daar kunnen rijden zien het gevaar denk ik niet.
mrstrom

ja dit is ook onwijs dicht langs het huis zo....Wij, Nederlanders, kijken ook weleens lachend zo naar de Belgen en hun infrastructuur. Wij hebben gewoon het geluk gehad op een gasbel te leven en zodoende geld genoeg voor alles te hebben. Zij hebben eigenlijk 2 landen waarbij alles nog verdeeld moet worden ook.

Fout ligt hier niet bij de snelle weggebruikers lijkt mij. Deze man had bij het aanleggen van de weg/fietspad gwoon bezwaar moeten maken. Nu vliegen de stille SP's je om de oren, want je bent niet gewend dat je ze niet aan hoort komen. Maar je weet dat je langs een drukke weg met fietspad woont, zelf dingen dan ophangen of op de straat tekenen slaat ook nergens op.
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Eigenlijk moeten de snelle fietsen daar over de weg, maar dat wil je zeker niet in de spits. Is daar hardstikke druk, het is gewoon gevaarlijk.
mrstrom

Achiel schreef: 19 okt 2020, 12:03 Eigenlijk moeten de snelle fietsen daar over de weg, maar dat wil je zeker niet in de spits. Is daar hardstikke druk, het is gewoon gevaarlijk.
Als die over de weg gaan, dan moet dat het verkeer toch vanzelf afremmen? Dan is het een kwestie van handhaven. Over de weg of andere route zoeken.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het is enkel een kwestie van handhaving : de SP's moeten daar sowieso verplicht over de weg ... het is immers een fietspad voor gemengd gebruik en daar mag je in BE niet met je SP op (maar wél met je pedelec, met je niet ondersteunde fiets en met je tweewielige bromfiets klasse A ... die zal mijnheer allemaal moeten leren tolereren).

En rij je daar toch met je SP : gedraag je dan netjes, als "gast" ... respecteer de anderen en hun snelheden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Het is veelal personeel uit de havens wat daar smorgensvroeg en savonds langskomt, die jakkeren vollebak door want vertrekken maar net aan optijd. Neem van mij aan dat er daar veel rijden, ze gaan ook vaak onderuit in de eerste bocht in Kallo dorp maar dat terzijde. Ouderwetse kinderkopjes en vocht zijn geen SP vrienden.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dat verandert weinig (lees : NIETS) aan de situatie hé, het is wat het is ... of zien jullie dat vanuit St Vincent & Grenadines - Zeeuws-Vlaanderen misschien anders ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Lijkt me hier toch de gedeelde verantwoordelijkheid van de speed pedelec bestuurders (ze mogen daar niet rijden) en de verschrikkelijke openbare inrichting (wie plaats nu zo dicht op de huizen een gedeeld voetpad...).

Jammer genoeg een situatie die wel vaker in België voorkomt.
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

Ikzelf zou daar ook op het fietspad rijden, en in Belgie zouden de meeste spedelec rijders dat doen. Je moet daar op de baan rijden maar dan breng je leven in gevaar. Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar als je hier op de baan rijden kijken de automobilisten maar raar. Laat staan dat ze dan met jou rekening houden.
Dit is iets waar ik het ook soms lastig mee heb, ik weet dat ik op de baan moet rijden op bepaalde plaatsen maar doe het niet. En daardoor kan je situaties zoals dit veroorzaken, andere gebruikers van het fietspad zijn dan "minder veilig", zelf als je oplet en voorzichtig bent. Een spedelec heeft eigenlijk op veel plaatsen geen plek op de weg...

Je kan ook niet alles op de openbare inrichting steken, ja het is op veel plekken niet goed in belgie maar er is de laatste jaren toch verbetering ingekomen. Het is onmogelijk om alles opeens aan te passen, dit is een project van 10talen jaren.
De spedelec is daarin ook een relatief nieuw topic, 5 jaar geleden reden er nog niet veel rond.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Plaats reactie