Fietsbelasting voor de Speed Pedelec?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Slowracer schreef: 03 sep 2020, 13:00 Als dat per fiets is, is er in ieder geval genoeg geld om de fietspaden te verbeteren. Mag het ook een eenmalige belasting zijn :bp: :d3:
Of althans, alleen in Vlaanderen. Over een paar jaar is er dan ook geld voor Wallonië :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Kom op zeg! Ik krijg al geen subsidie als ik zelf een sp aanschaf terwijl automobilisten en bedrijven dat wel krijgen.
Ik ga geen belasting betalen! De Overheid investeert volkomen onvoldoende in banen waar wij kunnen rijden. talloze bromfietspaden zijn zeer hobbelig door enorme bulten van boomwortels.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
ocra

Lekker hoor we hebben bijna 23 miljoen fietsen in NL dus dat tikt lekker aan. Dat is 2,5 miljard per jaar daar kan je wel een goede infra van maken.
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Normaal een van mijn favoriete columnisten maar dit keer ben ik het met hem oneens.
Het zal bij een proefballonnetje blijven.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

FreddyH schreef: 03 sep 2020, 13:01
Slowracer schreef: 03 sep 2020, 13:00 Als dat per fiets is, is er in ieder geval genoeg geld om de fietspaden te verbeteren. Mag het ook een eenmalige belasting zijn :bp: :d3:
Of althans, alleen in Vlaanderen. Over een paar jaar is er dan ook geld voor Wallonië :lol:
Waarom heb je geld nodig voor Wallonië? Wij in Vlaanderen gaan er toch vanuit dat ze daar niet werken? Dus geen woon-werkverkeer 😁
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Meer belasting, nee bedankt!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
ocra

Taxi driver schreef: 03 sep 2020, 17:50 Normaal een van mijn favoriete columnisten maar dit keer ben ik het met hem oneens.
Het zal bij een proefballonnetje blijven.
Het is geen gekke gedachte voor de toekomst. Autorijden blijft ontmoedigend worden, jongeren gaan anders om met eigendom van een auto en ov is mateloos populair (alleen nu ff niet). Het geld moet simpelweg ergens vandaan komen.
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

ocramarco schreef: 04 sep 2020, 22:23
Het geld moet simpelweg ergens vandaan komen.
Dat laatste is natuurlijk waar. Uiteindelijk komt elke vorm van belastinggeld in één pot.
Maar met belasting kan je wel maatschappelijk gewenst gedrag proberen te sturen. Peter de Waard maakt de fout om fietsen als een probleem te beschouwen dat via belastingen aangepakt dient te worden. Ik denk dat het stimuleren van fietsen juist een oplossing is voor maatschappelijke problemen als files, volle steden, en het belasten van het milieu. Daarnaast is het fysiek en mentaal beter om te fietsen dan in een auto te zitten.

Helaas worden er vaker conservatieve maatregelen voorgesteld om zaken terug te draaien in plaats van progressieve maatregelen om goede zaken te stimuleren.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Wellicht net als die andere melkkoe d'n auto een vorm van BPM...En om de Koning te kunnen blijven spekken nog eens Btw over die bpm..Tax op Tax
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het citroen persen zal blijven en zelfs nog meer, niet te ontkomen aan. Onlangs gaf ik een adres in België in op mijn GPS, met de keuze vermijd wegenwerken en plots was de kaart van België weg! :lol:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie