Files te lijf met o.a. 'razendsnelle' fietsen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Kwam vandaag een AD Voorne-Putten (regio waar ik woon, ten zuidwesten van Rotterdam) tegen (incognito browser=volledige artikel lezen) over manieren om de files te lijf te gaan. O.a. de 'razendsnelle' fiets wordt als oplossing aangedragen. Klinkt als een goed plan. Veel mensen schat ik in die binnen een straal van 25 km van hun werk wonen (industrie/haven/Rotterdam) en prima met een speedpedelec zouden kunnen fietsen. Ben benieuwd of ze te verleiden zijn. Er is maar één speedpedelecdealer met keus (ook Stromers) op het eiland voor zover ik weet, dus als die de fietsen mag leveren en Stromer als proeffiets dan zijn mensen vast snel verkocht ;)
De vier gemeenten hebben een zogeheten mobiliteitsmanagementprogramma gelanceerd, waarin maatregelen staan om het autogebruik de komende tweeënhalf jaar terug te dringen. Samen met het Havenbedrijf Rotterdam, Rijkswaterstaat en De Verkeersonderneming (de organisatie die plannen maakt om files op te lossen) is bedacht dat de inzet van speedpedelecs daaraan bijdraagt. Dat zijn elektrische fietsen die 45 kilometer per uur kunnen rijden. Ook wordt gepleit voor het inzetten van gewone e-bikes. Bedrijven kunnen de snelle fietsen kosteloos in bruikleen krijgen om hun personeel te verleiden op deze wijze tussen hun huis en werk te reizen. Om het fietsen te stimuleren, moeten er extra snelfietsroutes komen.

(Bron: AD Voorne-Putten )
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Woon ook in deze regio en hoop dat de gemeenten dan ook het experiment van Rotterdam overnemen om de SP op het fietspad te accepteren met max 30km/uur. .Rondom de havens is het natuurlijk Rotterdam maar de rest van Voorne Putten heeft deze pilot niet lopen. Heb wel altijd de brief bij me voor het geval ik buiten Rotterdam aangehouden wordt. Ze kijken hier toch vaak naar de grote broer en de politie is 1 regio.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geweldig initiatief. 25km enkel is perfect te doen met een speed pedelec. Met een Stromer of andere SP die goed ondersteunt tot 45km/u ben je binnen 40 minuten op je werk. Kleinere afstanden (<15km) kun je ook makkelijk wegpeddelen op een 25km/u e-bike.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie