6 september: Stromer Universe Public Day Belgium

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het boodschappenlijstje tot nu toe:

Foto's/tests:

- Testrit op de nieuwe ST2.
- Foto's van de nieuwe ST2.
- Extra aandacht voor de kabel-invoer van de ST2 en de vraag aan Stromer hoe de afwatering verloopt en of ze niet bang zijn voor problemen door vocht.
- Foto's van de ST5 Ltd.
- Foto's van wat er eventueel nog meer aan nieuws is.


Vragen aan Stromer:

- Er komt een ST5 met ABS?
- Hoe staat het met de plannen voor meer accu-capaciteit?
- Hoe staat het met het sneller leveren van onderdelen aan Stromer-dealers? (Vandaag besteld = morgen in huis voor alle Stromer dealers, ongeacht hun omzet.)
- Wat is Stromer van plan om de onbetrouwbare levertijden en gebrekkige communicatie die elk seizoen bij drukte opnieuw ontstaan te verbeteren?
- Klanten die instappen op een nieuw model krijgen vaak te maken met kinderziektes die er in latere batches uitgehaald worden. Wat gaat Stromer doen aan het feit dat de eerste klanten voor een nieuw model zich beta-tester voelen?
- Wat is er aan de hand met de TMM-sensor in m.n. de ST3 dat deze zo vaak vervangen moet worden? (Meer dan alleen erg gevoelig voor het aandraaimoment.)
- Waarom verloopt het de BT koppeling met de new ST1 vaak stroef?
- Wat onderneemt Stromer tegen de lak die van de motor afbladdert?
- Houdt Stromer de concurrentie in de gaten en wat vinden ze daarvan?
- Komt er een Stromer met riem en PINION C1.12?
- Gaan de achterwiellagers van de new ST1, ST3, ST5 en aankomende modellen wel langer mee dan 20 a 25k km, of komt er een oplossing zodat dealers zelf de lagers kunnen vervangen en geen compleet nieuwe motor + wiel nodig is?
- Waarom geen ST1 en ST2 in XL/22"?
- Hoe lang blijven onderdelen leverbaar op EOL Stromers (zoals de zeer goed verkochte ST1 X die dit jaar EOL gaat)?


Als er nog aanvullingen/verzoekjes zijn, dan hoor ik het wel!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mboelis schreef: 30 aug 2020, 11:47 Of vraag FreddyH mee en zet zijn Bulls ernaast.
FreddyH gaat er ook naartoe, maar de Bulls blijft thuis.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

mini-stromerforum meeting! Moeten we daar geen terras achteraf aan koppelen?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Aangezien ik de kans dat iemand zichzelf uitnodigt op JOUW terras vrij groot inschat ga je die "after mini meeting" imho sowieso wel "krijgen". :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ocra

Wat in godsnaam nou het idee is van de app, het voegt nu niet veel toe terwijl het wel kan. Er is geen tablet versie aanwezig. Wat is hun toekomst idee hierover?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik was vandaag samen met FreddyH op uitnodiging van Stromer in Genk.

Was leuk! En vooral: het was heerlijk rustig! Het hoofdevenement was pas 's avonds: een speciale dealershow. En de Public Day is morgen.

De dealershow deze avond is gecentreerd rondom hetgeen zich onder deze stop bevindt. Die stolp van formaatje Stromer zal ergens rond 20u opgetild zijn, maar toen waren wij alweer onderweg naar huis.

Wat er onder die stolp staat, daar hebben FreddyH en ik wél al uitgebreid mee mogen rijden en dat was bijzonder interessant. Morgen meer :)

Stromerstolp.png
Stromerstolp.png (1 MiB) 2550 keer bekeken

Omdat het nog zo lekker rustig was op het event, hebben FreddyH en ik op ons gemak praatjes kunnen maken met verschillende mensen van Stromer: de PR-afdeling gaat beroemde filmsterren van ons maken, de Benelux Sales-organisatie heeft interessante informatie gegeven over de plannen van Stromer, FreddyH heeft uitgebreid zijn pleidooi voor een XL ST1 of ST2 kunnen houden bij Global Sales Manager Tomi en we hebben ook leuk geboomd met de huidige tech man bij Stromer.

Hieronder nogmaals het lijstje verzamelde vragen en de antwoorden van Stromer:
Testrit op de nieuwe ST2.
Foto's van de nieuwe ST2.
Extra aandacht voor de kabel-invoer van de ST2 en de vraag aan Stromer hoe de afwatering verloopt en of ze niet bang zijn voor problemen door vocht.
Allemaal done! Foto's en een uitgebreid verslag volgen morgen.
Foto's van de ST5 Ltd.
Verschijnen zo dadelijk in het ST5 Ltd topic mét quiz-vraag. (FreddyH en ondergetekende zijn ter plaatse gezakt.)
Foto's van wat er eventueel nog meer aan nieuws is.
Volgt ook morgen. En is niet alleen gefotografeerd, maar ook al gereden :d3:
Er komt een ST5 met ABS?
Ja. Morgen meer informatie.
Hoe staat het met de plannen voor meer accu-capaciteit?
Is Stromer mee bezig. Wordt hopelijk eind volgend jaar gepresenteerd. Er moet een nieuw frame voor worden ontworpen.
Hoe staat het met het sneller leveren van onderdelen aan Stromer-dealers? (Vandaag besteld = morgen in huis voor alle Stromer dealers, ongeacht hun omzet.)
Goed nieuws: Stromer is op dit moment bezig met het verbouwen en inrichten van een centraal onderdelenmagazijn in Den Bosch (NL). Onderdelen voor de Benelux worden nu nog geleverd vanuit een magazijn in Duitsland. Stromer heeft dit daar ge-outsourced aan een derde partij. Die derde partij verleent ook diensten aan anderen en Stromer is hier maar een relatief kleine klant. Dat lijkt ertoe geleid te hebben dat de onderdelenstroom en het voorraadbeheer niet zo goed lopen als Stromer het wil.

In het nieuwe magazijn in Den Bosch gaat Stromer alles in eigen beheer en met eigen mensen doen. Het streven is en blijft: onderdeel vandaag besteld = morgen in huis. Stromer gaat er waarschijnlijk ook een deel voorraad complete fietsen houden, waardoor die niet meer eerst vanuit CH hoeven te komen.

Is een onderdeel niet leverbaar vanuit Den Bosch, dan laten ze het alsnog uit CH komen.

Natuurlijk kan PostNL het dan nog verprutsen en ja, soms is een onderdeel onverhoopt op en moet het in Taiwan nog gemaakt worden. Dat vang je hier niet allemaal mee af. Maar Stromer wil hiermee wel een verbeterslag maken.

Het pand in Den Bosch wordt naar verwachting medio volgend jaar operationeel.
Wat is Stromer van plan om de onbetrouwbare levertijden en gebrekkige communicatie die elk seizoen bij drukte opnieuw ontstaan te verbeteren?
Niet verder over doorgejengeld. Er zijn verbeterplannen (Benelux belevering vanuit Den Bosch) en dat is een goeie zaak.
Klanten die instappen op een nieuw model krijgen vaak te maken met kinderziektes die er in latere batches uitgehaald worden. Wat gaat Stromer doen aan het feit dat de eerste klanten voor een nieuw model zich beta-tester voelen?
Stromer weet het. En ze balen ervan. Ze leggen uit dat dit ook gewoon een schaalverhaal is, en dat snap ik ergens wel. Stromer hoopt dit jaar ca. 14.000 speed pedelecs te verkopen. En dat is helemaal niks als je bedenkt dat een fabrikant zoals Gazelle alleen al 250.000 fietsen per jaar verkoopt.

Stromer realiseert zich ook heel goed dat dit voor ons als klant allemaal niet van belang is. Wij betalen een fors bedrag en dan willen we een bike die cosmetisch en technisch 100% in orde is. Maar dit is dus nu wel de uitleg.
Wat is er aan de hand met de TMM-sensor in m.n. de ST3 dat deze zo vaak vervangen moet worden? (Meer dan alleen erg gevoelig voor het aandraaimoment.)
Als de TMM-sensor onregelmatige ondersteuning veroorzaakt, dan kan dit verschillende oorzaken hebben. Soms het aandraaimoment, soms is-ie defect, of er is wat anders aan de hand met de bike.

Maar het kan ook dat de TMM sensor niet op de juiste manier in het frame is gemonteerd. Als de TMM-sensor niet helemaal lekker is gemonteerd, dan kan-ie het prima doen als je ermee de winkel uit rijdt, maar kan-ie onder invloed van b.v. temperatuur na verloop van tijd toch problemen geven.

Montage komt ontzettend nauwkeurig. De assembleurs in CH hebben eraan moeten wennen, maar ook de Stromer dealers moesten het leren. Inmiddels is er door Stromer een uitgebreide how-to verspreid onder de dealers, dus die zouden (!) nu allemaal moeten weten hoe de TMM-sensor correct gemonteerd wordt.

Daarnaast is Stromer de firmware verder aan het tweaken. Ook dit zou moeten bijdragen aan een stabieler gedrag van de TMM-sensor.
Waarom verloopt het de BT koppeling met de new ST1 vaak stroef?
Er draait momenteel een Firmware Update in beta-test die dit probleem moet verhelpen. Deze kan ieder moment breed worden uitgerold.
Wat onderneemt Stromer tegen de lak die van de motor afbladdert?
Vergeten te vragen. Ik heb de gegevens van de Benelux vertegenwoordiger en ik kom hierop terug.
Houdt Stromer de concurrentie in de gaten en wat vinden ze daarvan?
We hebben het natuurlijk over b.v. de Klever X-Speed PINION, de MTB Cycletech Code 45 en Flyers in XXXL gehad. Stromer realiseert zich dat ze laat zijn met de riem, maar ze geloven dat er zeker een plek is voor de nieuwe ST2.

De prijs van de ST2 is interessanter dan die van de X-Speed PINION. En MTB Cycletech biedt natuurlijk een scala aan prachtige kleuren, maar als ze die vervolgens maar niet kunnen leveren dan schiet dat ook niet op. Bovendien vindt Stromer het eigen ontwerp van de ST2 mooier.
Komt er een Stromer met riem en PINION C1.12?
Wordt zeker over nagedacht, maar hoe vast omlijnd die plannen zijn kreeg ik niet duidelijk.
Gaan de achterwiellagers van de new ST1, ST3, ST5 en aankomende modellen wel langer mee dan 20 a 25k km, of komt er een oplossing zodat dealers zelf de lagers kunnen vervangen en geen compleet nieuwe motor + wiel nodig is?
Dat is wel de bedoeling. Voor de nieuwe ST2 geldt bovendien: de Sturmey Archer bak zit in de motor. Deze bak kan in zijn geheel, dus inclusief lagers, uit de motor worden gehaald en worden geserviced. Sturmey Archer schijnt alle onderdelen tot op het laatste veertje los te kunnen leveren. Dus als iets kapot of versleten is kan het worden vervangen.
Waarom geen ST1 en ST2 in XL/22"?
FreddyH heeft zijn stinkende best gedaan, maar het is gewoon een financieel verhaal: Stromer verkoopt per seizoen ca. 300 XL-frames. Met de rest blijven ze zitten en dat wil je niet (de dealers ook niet). Bij zo'n kleine oplage is een XL-frame gewoon niet rendabel. En aangezien Stromer pas sinds vorig jaar geen verlies meer draait (en nog steeds geen dikke winst) moeten voor elk ontwerp de kosten uitgebreid worden afgewogen.
Hoe lang blijven onderdelen leverbaar op EOL Stromers (zoals de zeer goed verkochte ST1 X die dit jaar EOL gaat)?
Deze schoot erbij in. Vraag ik alsnog na en kom ik op terug.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Keurige samenvatting :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
+Stromer-033
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 aug 2020, 14:52

Geweldig, nu al leuk om te lezen.
Oo voorhand dank Stromeur en FreddyH voor jullie tijd en moeite :bi

Heel benieuwd naar de verslagen morgen...en dan vooral ook naar hetgeen onder de stolp, hebben we het dan over een compleet nieuw model, of een upgrade?

Klein tipje van de sluier (stolp) misschien? :oops:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niks waar niet al geruchten over waren ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

FreddyH schreef: 05 sep 2020, 22:24 Keurige samenvatting :ay
+1👍👍👍
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Plaats reactie