High-tech lithium-ion battery warehouse built by Stella e-bike

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

NUNSPEET, the Netherlands – The phenomenon is widely known in the e-bike industry; lithium-ion batteries which catch fire spontaneously. Dutch e-bike specialist, Stella E-bikes, was hit twice by battery fires in the past years. This month the company opened a highly advanced battery warehouse.

Insiders call this warehouse, “a unique solution”, but for Stella E-bikes it was a necessity. For them, safety is high on the agenda after 300 people had to be evacuated during a fire in the company’s e-bike warehouse two years ago.
Lees hier het volledige artikel:
https://www.bike-eu.com/laws-regulation ... tent=Email

stella.jpg
stella.jpg (61.81 KiB) 2226 keer bekeken
Bron foto: bike-eu.com
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Volgende stap wordt alle winkels in een sarcofaag van 3 m beton storten. Daar is ook aanzienlijke voorraad batterijen. Pff, je zult toch een zaak naast een Stellawinkel hebben. Levensgevaarlijk lijkt mij dat 🤭
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 01 aug 2020, 00:20 Volgende stap wordt alle winkels in een sarcofaag van 3 m beton storten.
Er zijn al kratten en kasten op de markt voor de brandveilige opslag van meerdere defecte Li-ion accu's. Kan prima in een tweewielerzaak en ik denk ook dat verzekeraars dit in de toekomst gaan eisen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Vooral met "de nieuwe kijk op brand en -uitbreiding" geen mensen/dieren meer binnen..... uitbreiding voorkomen en gecontroleerd af laten fikken :bc :bc
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Het feit dat Stella dit doet zegt mij genoeg voor zover mij bekend..........twee grote "stoken" in korte tijd.

Ook in de kranen zijn de fabrikanten dorstig op zoek naar elektrische aandrijving, oa. recup via de lier die afrolt grote powerpacks die gevoed worden door stroom op de bouw....... dieselaggregaat lijkt mij geen oplossing, brandstofcellen wel. is nog heel prematuur, een enkeling is er druk mee. Nederlandse bedrijven zijn de enigste die hier internationaal vragen over stellen en dan wordt er terughoudend op gereageerd dus ben bang dat we het wiel zelf uit moeten vinden.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
ocra

Mhh high tech? Dat valt ook allemaal wel mee toch?
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Wat kost energie en wat kost energie recupereren en opslaan... juist, het sop is de kolen niet waard.
Energie is een (te) kleine kost in het gehele kostenplaatje.
Ook al spreek je over vele € energie kosten, op de eind rekening zijn het kruimels die de investering niet kunnen terugbetalen.
Enkel als de (r)overheid subsidies zou geven voor energiebesparende ingrepen heeft het een kans.
Plaats reactie