Vork van Stromer ST1 LE afgebroken

Nieuws van en over Stromer.
Netherlands
Stromerfred
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Re: Vork van Stromer ST1 LE afgebroken

Bericht door Stromerfred »

Emile
Wat een naar verhaal! En gelukkig dat je zelf zo weinig letsel hebt. Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden van de bevindingen in oberwangen.
Sterkte!
Stromer ST1x oranje 2017, verende voorvork, bodyfloat, spurcycle, blinkers
Stromer ST2 zwart 2018, verende voorvork en bodyfloat

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis

Gebruikersavatar Netherlands
MarcelH
Expert
Expert

Bericht door MarcelH »

Zo dat is schrikken, goed dat jij er op zich goed af gekomen bent, inderdaad als je op dat smalle fietspad op de brug bij alblasserdam dit had overkomen.....moet je niet aan denken....

sterkte met herstellen, van jezelf en je fiets....en dat dit een eenmalige fabricagefout mag wezen....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 :cool2:

Netherlands
Taxi driver
Runner-up | Forum Supporter

Bericht door Taxi driver »

Stromeur schreef:
23 mei 2020, 15:09
Taxi driver schreef:
23 mei 2020, 13:47
Het toeval wil dat ik me gisterenochtend heb aangemeld op dit forum om mijn ervaringen te delen over mijn “oude” Stromer ST1 Platinum die ik sinds december 2016 heb en die met de “nieuwe” ST LE waarop ik sinds maart 2020 rij.
En het toeval wil ook nog eens dat je ons 3000-ste lid bent. Een bijzondere binnenkomer en vast niet zoals jij het je had voorgesteld, maar: welkom!
Inderdaad toevallig, het lijkt wel of ik met mijn neus in de boter val. Helaas viel ik met mijn neus op de straat!
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door FreddyH »

Sterkte Emile!

Let er overigens op dat je in dit geval geen garantie claimt maar dat je je FM aansprakelijk stelt. Bij garantie krijg je namelijk alleen je fiets vergoed, bij aansprakelijk stellen de rest ook (lichamelijke schade, misgelopen inkomsten, schade aan kleding en bagage, ...)

Succes!
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Netherlands
Taxi driver

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.

Netherlands
Taxi driver

Bijgaand een foto van de breuk. Ik begreep dat het zwarte gedeelte er op duidt dat dit een oude breuk is?
Bijlagen
IMG_4436.jpg
IMG_4436.jpg (1.69 MiB) 1024 keer bekeken

Henry
Veteraan
Veteraan

Bericht door Henry »

Sterkte!
Goede tip van FreddyH, zou ik zeker doen.
Eerlijk gezegd vind ik dat de FM best had mogen voorstellen om de fiets bij je te komen ophalen.
Witte ST3 van maart 2019

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur »

FreddyH schreef:
23 mei 2020, 15:51
Let er overigens op dat je in dit geval geen garantie claimt maar dat je je FM aansprakelijk stelt. Bij garantie krijg je namelijk alleen je fiets vergoed, bij aansprakelijk stellen de rest ook (lichamelijke schade, misgelopen inkomsten, schade aan kleding en bagage, ...)
Gewoon alles bij je verzekering claimen, die zoeken wel uit wat bij wie verhaald gaat worden.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur »

Taxi driver schreef:
23 mei 2020, 15:58
Bijgaand een foto van de breuk. Ik begreep dat het zwarte gedeelte er op duidt dat dit een oude breuk is?
Geen idee, maar een schade-expert kan hier ongetwijfeld wel het een en ander uit concluderen. Overweeg om ook een schade-expert van je verzekering hiernaar te laten kijken voordat Stromer je bike claimt.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Blaadieblaa
Pro
Pro

Bericht door Blaadieblaa »

Taxi driver schreef:
23 mei 2020, 15:58
Lijkt inderdaad dat er al een breuk heeft gezeten. Gezien de wanddikte van de pijp moet dit wel zijn gekomen door een harde klap. (heftiger dan rijden met 1 persoon op een onverharde weg) Verder ingaand op oorzaak vermoed ik eerder transportschade (dit kan ook tijdens productie van het onderdeel/voorvork zijn geweest)

Uiteraard zijn het allemaal vermoedens maar is het aan je dealer/Stromer om dit duidelijk te krijgen.

Wees zuinig op deze bewijslast en bescherm de breuklijn goed! Dit is voor jou maar ook voor Stromer een belangrijk bewijsstuk.

Het had lichamelijk slechter af kunnen lopen... Beterschap!
ST1X 2019 20" sand
- accu 614Wh & 983Wh
- Kinect 2.1 zadelpen
- Verende voorvork
- ALI knipperlichten
- Spadbordverlengers
- Homemade beugel voor karretje
- Homemade accubox
- fietsbel van de winkel die men voor €100,- leeg kan kopen...

Gesloten