Vork van Stromer ST1 LE afgebroken

Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Zo is dat.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Ton
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2020, 19:24

Wat een fijn forum is dit. Ik zou morgen de ST1 bestellen maar dit is reden voor mij om de aanschaf nog even uit te stellen.
Ik hoop dat Stromer snel duidelijkheid verschaft.
Laatst gewijzigd door Ton op 24 mei 2020, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
StromeremortS
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 apr 2020, 23:02

De kracht van sociale media, waar ik dit forum onder reken, is tegelijk een zwakte.

Het spijtige ongeluk is nog maar pas gebeurd en men verwacht dat Stromer bijna daags na het ongeval alles kan uitklaren.

Een beetje realisme, en begrip voor alle moeilijkheden die Covid-19 met zich meebrengt, is toch minstens op zijn plaats. Ik heb zelfs de indruk dat de berijder van deze LE dit wel heeft, ongeacht zijn directe betrokkenheid in dit zware ongeval.

Sportwagens branden uit bij de vleet (filmpjes genoeg op net) maar moeten zo blijkt toch niet inboeten aan interesse van (potentiële) kopers.
:bo: 2019 (2020) Stromer ST1 LE - “Speedy Banana” -
Voorheen: 2018 Stromer ST1 Sport
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

StromeremortS schreef: 24 mei 2020, 20:32Sportwagens branden uit bij de vleet (filmpjes genoeg op net) maar moeten zo blijkt toch niet inboeten aan interesse van (potentiële) kopers
zolang er geen gewonden zijn is het alléén financiële schade. Nu is er wel een gewonde.

Je hebt wel gelijk. Met de beperkingen van Civid-19, een Hemelvaartsweekend én een gesloten Stromerfabriek lukt niets. Maar maandag als de FM open is zal ie meteen actie moeten nemen naar Stromer. Er zijn foto’s genoeg en media aandacht ook. Hopelijk lossen ze dit adequaat en naar tevredenheid op. Ik lees dat er nu al 1 aankoop wordt uitgesteld dus schade voor Stromer en die verkopende FM is er nu ook al.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ocra

mboelis schreef: 24 mei 2020, 22:07
StromeremortS schreef: 24 mei 2020, 20:32Sportwagens branden uit bij de vleet (filmpjes genoeg op net) maar moeten zo blijkt toch niet inboeten aan interesse van (potentiële) kopers
zolang er geen gewonden zijn is het alléén financiële schade. Nu is er wel een gewonde.

Je hebt wel gelijk. Met de beperkingen van Civid-19, een Hemelvaartsweekend én een gesloten Stromerfabriek lukt niets. Maar maandag als de FM open is zal ie meteen actie moeten nemen naar Stromer. Er zijn foto’s genoeg en media aandacht ook. Hopelijk lossen ze dit adequaat en naar tevredenheid op. Ik lees dat er nu al 1 aankoop wordt uitgesteld dus schade voor Stromer en die verkopende FM is er nu ook al.
Het is naief om te denken dat ze daar komende week met een (algemeen) statement gaan komen. Zij moeten ook onderzoek doen en elke uitspraak heeft een juridisch gevolg. Verwacht er niet te snel iets van zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Heet verwachtingsmanagement geloof ik. Ja, aan de andere kant als ik hoor dat de batch ST1 LE maar 100 fietsen betreft in Nederland en Belgie, krap ik wel achter mijn oren. Oftewel afwachten is geen optie mocht er weer een probleem voordoen. Okee, zoals ze in Twente zeggen: k.w.w. Kiek'n wat t wot. (Maar niet te lang)
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
ocra

Sa ist en net oars, want as ’t oars wie, wie t net sa
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Persoonlijk zou ik dan als ik in het bezit was van een nieuwe ST1 hem gelijk zelf of door de fietsenmaker laten inspecteren, al zou het alleen voor mijn eigen gemoedsrust en fietsplezier zijn.

We kennen allemaal wel die zaken waarvan we denken daar moeten we naar kijken, en als er iets gebeurd is dachten we oepsssss had ik maar. :shock:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Tevens benieuwd of deze constructie ook bij andere modellen voorkomt:

Ook bij de St1? (niet LE)
Afbeelding

En bij de St3 lijkt dit ook zo.
Afbeelding

Dus ik hoop op een 1-malige productiefout.
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Als ik die foto's zo zie hierboven, dan wordt ik daar met 25 jaar ervaring in de metaal...nou niet echt vrolijk van
Gesloten