Vork van Stromer ST1 LE afgebroken

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ton schreef: 24 mei 2020, 20:18 Ik zou morgen de ST1 bestellen maar dit is reden voor mij om de aanschaf nog even uit te stellen.
Wat precies houdt je tegen om hem te bestellen met de verende voorvork ? :bn:
ocramarco schreef: 25 mei 2020, 14:47 Sa ist en net oars, want as ’t oars wie, wie t net sa
Ik dacht effe dat je pijn (of wat anders ... ) aan je aars had, maar gelukkig is er deze website nog. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Thxs Golvas, dat een zuiderbuur mij een vertaling moet aanreiken........
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
ocra

Zijn dit eigenlijk inkoop delen of ontwerpen ze dit helemaal zelf?
ocra

Peerke1960 schreef: 25 mei 2020, 19:45 Thxs Golvas, dat een zuiderbuur mij een vertaling moet aanreiken........
Jij begon met raar lullen :lol:. (Nu maar hopen dat Stromeur geen echte fries is ..,)
ocra

Golvas schreef: 25 mei 2020, 19:24
Ton schreef: 24 mei 2020, 20:18 Ik zou morgen de ST1 bestellen maar dit is reden voor mij om de aanschaf nog even uit te stellen.
Wat precies houdt je tegen om hem te bestellen met de verende voorvork ? :bn:
ocramarco schreef: 25 mei 2020, 14:47 Sa ist en net oars, want as ’t oars wie, wie t net sa
Ik dacht effe dat je pijn (of wat anders ... ) aan je aars had, maar gelukkig is er deze website nog. :mrgreen:
Haha dat is wel handig ja. Google kent trouwens tegenswoordigs ook fries
Ton
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2020, 19:24

Golvas schreef: 25 mei 2020, 19:24 Wat precies houdt je tegen om hem te bestellen met de verende voorvork ? :bn:
Het is iets wat ik aan het overwegen ben (vanwege dit incident). Voor mijn ww traject is het niet nodig. Het zijn voornamelijk de meerkosten die mij tegenhouden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ocramarco schreef: 25 mei 2020, 20:04 Zijn dit eigenlijk inkoop delen of ontwerpen ze dit helemaal zelf?
Eigen ontwerp, naar ik vermoed gefabriceerd in Taiwan, waar Stromer de frames ook laat maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Ah ok, het lijkt wel een methodiek van de nieuwe serie fietsen.
Helaas doet stromer uk het niet die had altijd wel goede plaatjes van die onderdelen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

T/m de ST2/ST2 S waren de voorvorken tapered en van carbon. Sinds de ST1 X zijn ze van alu. Hoe de ST5 vork in elkaar zit weet ik niet, maar de ST3 en de nieuwe ST1 hebben kennelijk deze constructie.

Dat zegt dus net zo goed dat er al geruime tijd veel Stromers rondrijden met een vork die wel heel blijft.

Ik vind dat we het onderzoek van Stromer moeten afwachten. Mensen met een nieuwe ST1 (of ST3) die zich zorgen maken: Stromer tijdelijk aan de kant zetten en dealer bellen voor advies. (Maar we hebben met het risico op zelfontbranding van de controller wel gezien hoe weinig mensen hier daadwerkelijk toe bereid zijn, ook al is het onderzoek nog in volle gang..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Ik vroeg het me niet af om te panikeren, was alleen benieuwd.
Ik ben ook nog niet zo overtuigd van iets structureels, zeker omdat deze fiets niet zo oud was en niet zo veel kilomers. Maargoed er zijn maar weinig partijen die daar iets over kunnen zeggen laten we daar op wachten.
Gesloten