Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Golvas schreef: ↑25 mei 2020, 19:24
Wat precies houdt je tegen om hem te bestellen met de verende voorvork ?
Het is iets wat ik aan het overwegen ben (vanwege dit incident). Voor mijn ww traject is het niet nodig. Het zijn voornamelijk de meerkosten die mij tegenhouden.
T/m de ST2/ST2 S waren de voorvorken tapered en van carbon. Sinds de ST1 X zijn ze van alu. Hoe de ST5 vork in elkaar zit weet ik niet, maar de ST3 en de nieuwe ST1 hebben kennelijk deze constructie.
Dat zegt dus net zo goed dat er al geruime tijd veel Stromers rondrijden met een vork die wel heel blijft.
Ik vind dat we het onderzoek van Stromer moeten afwachten. Mensen met een nieuwe ST1 (of ST3) die zich zorgen maken: Stromer tijdelijk aan de kant zetten en dealer bellen voor advies. (Maar we hebben met het risico op zelfontbranding van de controller wel gezien hoe weinig mensen hier daadwerkelijk toe bereid zijn, ook al is het onderzoek nog in volle gang..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik vroeg het me niet af om te panikeren, was alleen benieuwd.
Ik ben ook nog niet zo overtuigd van iets structureels, zeker omdat deze fiets niet zo oud was en niet zo veel kilomers. Maargoed er zijn maar weinig partijen die daar iets over kunnen zeggen laten we daar op wachten.