Vork van Stromer ST1 LE afgebroken

Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

depsycholoog schreef: 27 mei 2020, 20:15 Ik had dit liever niet gelezen. Maakt me angstig!
Heb zelf een st1x, maar toch.
Veel sterkte.
No worries. De St1x heeft een geperste vorkbuis. Bijna alle mountainbikes zijn standaard uitgerust met een geperste vorkbuis (buis uit één stuk). Het is zeldzaam dat die spontaan breken.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bob schreef: 26 mei 2020, 10:47 Verder gaat hij sowieso de stuurpen extra checken.
Wat houdt zijn check in en hoe voert hij die uit ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Bob schreef: 26 mei 2020, 10:47 Ik ben zelf naar mijn dealer geweest daar mijn stromer st1 LE dan nieuw klaar staat om opgehaald te worden. Via mail heeft de dealer bovenstaand antwoord ook gekregen en zou de dealer morgen op de hoogte gesteld worden over mogelijke volg acties.
En nog wat gehoord via de FM?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb het hier vandaag met een Stromer dealer over gehad. Die had nog geen nieuws. Stromer heeft de zaak in onderzoek en zal het laten weten als er vervolg-acties nodig zijn. (Zie ook het bericht dat Stromer op 26 mei aan een consument stuurde en wat hier gepubliceerd is.)

Meer nieuws is er op dit moment gewoon niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Goedemorgen,

Zoals beloofd een (kleine) update.

Stromer AG heeft afgelopen maandagochtend direct contact met mij opgenomen.
Ik heb het voorval beschreven om ze zoveel mogelijk informatie te geven. Ze gaven aan de fiets naar Zwitserland te willen sturen voor onderzoek.

Rond het middaguur is de fiets door mij naar de fietsenmaker gebracht zodat ook zij deze konden bekijken. In de middag heb ik Stromer toestemming gegeven om de fiets op te laten halen voor het onderzoek.
Dit is halverwege de week gedaan.

Ik verwacht na het pinksterweekend een reactie van Stromer, echter dit zal alleen de garantie/afhandeling van mijn fiets betreffen.

Of ze dit voorval als een eenmalig incident beschouwen of niet, weet ik niet. Dit zal uit het onderzoek moeten blijken.
Eventuele vervolgacties zullen ze dan ook zelf communiceren.

Een fijn weekend gewenst,

Emile
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer ST1 LE vouwfiets? :bj :bj

Gelukkig kan je er zelf nog de humor van inzien :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Taxi driver schreef: 30 mei 2020, 11:38 Ik verwacht na het pinksterweekend een reactie van Stromer, echter dit zal alleen de garantie/afhandeling van mijn fiets betreffen.
Prima.
Taxi driver schreef: 30 mei 2020, 11:38 Of ze dit voorval als een eenmalig incident beschouwen of niet, weet ik niet. Dit zal uit het onderzoek moeten blijken.
Eventuele vervolgacties zullen ze dan ook zelf communiceren.
Precies. Voor jou geldt de garantie en hopelijk de geruststelling dat dit je niet nog eens gebeurt.

Voor iedereen: Taxi Driver is niet de woordvoerder van Stromer. Hij krijgt als het goed is een herstelde of nieuwe bike. Stromer communiceert het breed als er iets aan de hand is dat alle ST1-eigenaren aan gaat. Heb je toch vragen/zorgen, overleg dan met je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bob
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2020, 20:55

Vrijdag heb ik mijn nieuwe st1 LE opgehaald en heeft de FM extra het stuur/frame/voorvork gecheckt en vond alles er goed uit zien. Ook hij had dezelfde berichtgeving gehad van Stromer met daarin de vermelding dat het onderzoek loopt. Dit laatste is dus door Emille bevestigd, dank hiervoor.

Nu dus afwachten op een hopelijke terugkoppeling van Stromer. Evengoed toch maar lkkr fietsen in het mooie pinksterweekend.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topic opgeschoond.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stevie72
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2020, 12:34

vreemd dat reactie van stromer op zich blijft wachten. Dit is een zeer gevaarlijke issue. Volgens mij kan een deskundige in 1 dag een besluit nemen hieromtrent. Ik heb schrik om met de mijne te rijden :-(
Gesloten