Vork van Stromer ST1 LE afgebroken

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fijn Emile, dat het naar omstandigheden goed gaat. Weet je meer over wat de vooruitzichten van je vingers zijn? Is dat iets dat weer wegtrekt na weken/maanden?

Ik ben hoe dan ook blij dat je weer durft op te stappen. Dit voorval is naar, maar als het daarna ook nog een deel van je leven gaat beheersen dan is het helemaal verschrikkelijk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Ook even goede afspraken met de verzekering over opgelopen letsel, kans op blijvend letsel of extra kosten. (hand/ tanden)

Voor de eenduidigheid en schuldvraag bijzonder dat je eigen verzekering de gevolgschade zelf wil afhandelen.
Kan zijn dat dit achter de schermen alsnog op de fabrikant verhaald wordt.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

StroMarco schreef: 05 jun 2020, 21:34 Daar hebben ze het gebral in dit topic niet voor nodig......
FreddyH schreef: 05 jun 2020, 21:37 Gebral? Zou je je nader willen verklaren?
Aarde aan StroMarco... Ik ben nog steeds erg benieuwd naar je uitleg!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Weten we of het de standaard vork is of een geveerde?
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De openingspost incl. foto's gemist?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 20

Dit is mijn eerste post in dit topic. Allereerst: Emile, ik hoop dat je snel herstelt en dit vreselijke voorval snel achter je kunt laten...

De reden dat ik post is dat het nogal lang stil is voor wat betreft een 'officiële' reactie van Stromer, van de dealer of van wie dan ook... Zo lang zou het toch niet moeten duren voordat er een conclusie getrokken kan worden?

Omdat ik zelf ook een #gelefiets heb en ik gelezen heb dat ze allemaal uit één fabricage-batch komen, rij ik sinds dit topic bestaat met de hand op de achterrem en toch wel behoorlijk samengeknepen billen.

Dus heb ik gebeld met de dealer die mijn fiets heeft geleverd (Qicq in Amsterdam) en zij wisten me te melden dat de stuurbuisbreuk door Stromer beschouwd wordt als een eenmalig incident en niet als een fabricage- of ontwerpfout. Qicq deed verder de geste dat ik mijn fiets op elk moment kan laten controleren, maar dat is bezijden dit topic.

Nog meer ST1-eigenaren die de prijs van een geveerde vork hebben opgevraagd? Ik wel...
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh :D :D
StromeremortS
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 apr 2020, 23:02

De eigenaar kreeg een tijdje geleden toch een officieel antwoord? Je verwacht toch niet dat Stromer hier een heus perscommuniqué gaat aan wijden?

Ik heb zelf ook een LE en heb vrede genomen met de uitleg die Stromer aan TS heeft gegeven.

Voor mij geen geveerde voorvork overigens, tenzij deze in de framekleur kan (wat dus niet het geval is).
:bo: 2019 (2020) Stromer ST1 LE - “Speedy Banana” -
Voorheen: 2018 Stromer ST1 Sport
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PeeBee schreef: 19 jun 2020, 11:12 Dus heb ik gebeld met de dealer die mijn fiets heeft geleverd (Qicq in Amsterdam) en zij wisten me te melden dat de stuurbuisbreuk door Stromer beschouwd wordt als een eenmalig incident en niet als een fabricage- of ontwerpfout.
Klopt. En dat hebben ze van mij, aangezien Stromer (op het moment dat ik QicQ sprak) de dealers nog niet had geïnformeerd en wij e.e.a. al van Emile hadden gehoord.

Stromer beschouwt dit voorval als een incident, zij handelen de zaak verder af met Emile en zijn dealer. Dat zijn onze zaken niet. Daar gaat Stromer geen officieel persbericht aan besteden. Als je vragen hebt n.a.v. Social Media discussies zoals deze, dan stel je de vragen gewoon aan je dealer. That's it.

Zoals StromeremortS terecht aangeeft: omdat Emile hier actief is wéten we bovendien al lang wat de officiële reactie van Stromer is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Dit "afdoen als een incident" is natuurlijk damage-control. Ik denk niet dat Stromer zich meer van dit soort "incidenten" kan veroorloven. Als dit in de VS zou gebeuren en er zou een dode bij vallen dan wordt het een dure aangelegenheid voor de fabrikant.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 248
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... s/incident

er 1 voorval bekend, en dat is toevallig een forumlid.
Er rijden meer ST1 fietsen rond hier in NL, en tot nu toe is het bij deze onfortuinlijke eigenaar gebleven.

En het is in Nederland voorgevallen en niet in Amerika, dus die als-als verhalen voegen niet heel veel toe.
Stromer kost het een nieuwe fiets en een onderzoek bij de leverancier van de voorvork. Kostentechnisch valt dat wel mee denk ik. Ze zullen genoeg vlees op de botten hebben voor een tweede geval.

Als ik het goed lees is TS tevreden over de afwikkeling door FM en met name Stromer. Dan is de kous af wat mij betreft.
Andere ST1 relaunch eigenaar zullen zelf verstandig genoeg zijn om bij twijfel aan het product met hun FM contact op te nemen voor controle van de voorvork.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gesloten