Vork van Stromer ST1 LE afgebroken

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het is niet alleen het controleren van een las. Als het zo simpel was...
Als je die ene las controleert, wat weet je dan over het wel of niet structureel zijn van een probleem? Inderdaad: precies niks.
Los daarvan: wie is de producent van de vork? Als dat niet Stromer is dan kost het alweer extra tijd om het probleem verder te escaleren.

Ik snap de bezorgdheid heel goed, sterker nog: ik heb hem zelf meegemaakt. In mijn geval duurde het een dikke maand voordat er nieuws kwam (was overigens niet Bulls maar de fabrikant van de voorvork die uiteindelijk aansprakelijk gesteld is en die na ongeveer een maand met het nieuws kwam dat het een incident was).

Dat Stromer in de tussentijd niets laat horen, daar mag je je mening over hebben. Maar om gelijk hoog van de toren te gaan roepen over advocaten hier en enorme claims in de VS (niet echt heel relevant voor ons) en een eventueel faillisement van Stromer :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Goedenavond,

Afgelopen woensdag heb ik een reactie gekregen van Stromer:

"With all information given at this moment, we conclude this as an exceptional processing failure. The material will be further examined in a laboratorium and we are in discussion with our supplier on this issue".

Stromer heeft mij dezelfde dag aangegeven dat de gehele fiets onder garantie valt en ze gaan dit netjes met mij oplossen.
(De gevolgschade wordt gedekt door de verzekering).

Groet,

Emile
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt voor je terugkoppeling! Hoe gaat het ondertussen met je?
Taxi driver schreef: 05 jun 2020, 21:14 (De gevolgschade wordt gedekt door de verzekering).
Kan zijn, maar die gevolgschade zou toch door Stromer gedragen moeten worden. Door dit bij de verzekering neer te leggen komt dit uiteindelijk toch op je eigen bord (hogere premies). Stromer is hiervoor aansprakelijk, beetje makkelijk van ze om dat op jouw verzekering af te schuiven.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

FreddyH schreef: 05 jun 2020, 21:27 Bedankt voor je terugkoppeling! Hoe gaat het ondertussen met je?
Taxi driver schreef: 05 jun 2020, 21:14 (De gevolgschade wordt gedekt door de verzekering).
Kan zijn, maar die gevolgschade zou toch door Stromer gedragen moeten worden. Door dit bij de verzekering neer te leggen komt dit uiteindelijk toch op je eigen bord (hogere premies). Stromer is hiervoor aansprakelijk, beetje makkelijk van ze om dat op jouw verzekering af te schuiven.
De verzekering is mans genoeg om daar zelf een standpunt in te bepalen. Daar hebben ze het gebral in dit topic niet voor nodig......
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

StroMarco schreef: 05 jun 2020, 21:34 Daar hebben ze het gebral in dit topic niet voor nodig......
Gebral? Zou je je nader willen verklaren?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die volg ik ook niet. Als er iemand is die zijn bijdragen aan dit forum consequent inhoudelijk doortimmert, dan is het FreddyH wel (en dat heeft hij ook in dit geval gedaan).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Taxi driver schreef: 05 jun 2020, 21:14 Stromer heeft mij dezelfde dag aangegeven dat de gehele fiets onder garantie valt en ze gaan dit netjes met mij oplossen.
Hey Emile. Klinkt inderdaad prima. Betekent dit dat je een compleet nieuwe ST1 LE krijgt? Denk je dat je op termijn weer durft op te stappen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

FreddyH schreef: 05 jun 2020, 21:27 Bedankt voor je terugkoppeling! Hoe gaat het ondertussen met je?
Aardig dat je er naar vraagt, Freddy. Het gaat wel goed. De meeste blauwe plekken en schaafwonden zijn al heel wat minder. Alleen 2 vingers van mijn rechterhand kan ik nog niet goed buigen (mede door de wonden aan de bovenkant). Daarnaast moeten mijn voortanden gemonitord worden door de tandarts. Deze zijn gevoelig maar tot nu toe ok. Volgens de tandarts is dit echter geen garantie. Over 3 weken weer terug voor een foto.
Taxi driver schreef: 05 jun 2020, 21:14 (De gevolgschade wordt gedekt door de verzekering).
FreddyH schreef: 05 jun 2020, 21:27 Kan zijn, maar die gevolgschade zou toch door Stromer gedragen moeten worden. Door dit bij de verzekering neer te leggen komt dit uiteindelijk toch op je eigen bord (hogere premies). Stromer is hiervoor aansprakelijk, beetje makkelijk van ze om dat op jouw verzekering af te schuiven.
Ik snap je punt. Voor mij was het ook even uitzoeken wie waar aansprakelijk voor is. In eerste instantie heb ik de fietsenmaker aansprakelijk gesteld (wat jij ook al aangaf). Gezien de uitzonderlijkheid van het voorval heeft Stromer zelf de case overgenomen. Mijn verzekering melde dat ze schade niet dekken aan de fiets bij een productiefout, echter de gevolgschade wel. Voor mij is dit dan de makkelijkste weg. Of zij dit weer willen verhalen weet ik niet.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Stromeur schreef: 05 jun 2020, 21:51
Taxi driver schreef: 05 jun 2020, 21:14 Stromer heeft mij dezelfde dag aangegeven dat de gehele fiets onder garantie valt en ze gaan dit netjes met mij oplossen.
Hey Emile. Klinkt inderdaad prima. Betekent dit dat je een compleet nieuwe ST1 LE krijgt? Denk je dat je op termijn weer durft op te stappen?
Ja ik ben zeker van plan weer te gaan fietsen. Sinds het ongeval heb ik nog niet gefietst (ik kan nog niet goed genoeg remmen met mijn rechterhand). Maar dat gaat wel goed komen.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gelukkig dat je herstel naar omstandigheden goed verloopt, dat is het belangrijkste :ay
Heel veel succes met de verdere afhandeling en bedankt voor je updates.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten