Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
WFVst5 schreef: ↑19 mei 2020, 20:25
Met alle respect hoor de gemiddelde wielrenner (dus licentiehouder die koerst of trimmer/liefhebber die op clubparkoers met renners mee traint) is 102% stuurvaster en behendiger dan de meeste SP berijders en uitwijken door goed anticiperen op plotselinge gebeurtenissen behoort daar ook bij.
Vast en zeker. Als ze zich nu ook eens aan de wetgeving houden en de weg wat minder opeisen danwel afdwingen dat iedereen maar aan de kant moet gaan dan ga ik zomaar geloven dat het verstandige verkeersdeelnemers zijn.
Of het moet zijn dat ik juist alleen de eikels tegenkom, dat kan ook
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Prima voorstel. Max 30 binnen de bebouwde kom. Al zal zonder handhaving het overgrote deel van de SP-ers er zich niet aan houden, maar dan is er toch al een wettelijk kader
En op de busbaan fietsen kan wel eens handig zijn maar je zal mij er niet snel op aantreffen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Vast en zeker. Als ze zich nu ook eens aan de wetgeving houden en de weg wat minder opeisen danwel afdwingen dat iedereen maar aan de kant moet gaan dan ga ik zomaar geloven dat het verstandige verkeersdeelnemers zijn.
Het probleem is dat de wet een Speed-Pedelec niet als fiets ziet en je andere regels hebt dan andere tweewielers die dezelfde snelheden kunnen halen. Aan de andere kant stimuleert de politiek de overstap van auto en/of OV naar de fiets. De lacune in de wet moet worden opgelost, dat de fietsersbond er als belangenvereniging bij betrokken is juich ik alleen maar toe.
Nu hebben we als groep niet altijd een juist imago omdat er helaas veel slechte voorbeelden zijn. We moeten de infrastructuur delen met een zeer variabele groep weggebruikers.
Prima voorstel. Max 30 binnen de bebouwde kom. Al zal zonder handhaving het overgrote deel van de SP-ers er zich niet aan houden, maar dan is er toch al een wettelijk kader
Daar zit helaas een waarheid in wat ons imago dus niet ten goede komt. 45 op een fietspad in de bebouwde kom waar ook "normale" fietsers creeert gevaarlijke situaties.
Dat doet me denken aan iets wat ik ooit las over een automobilist die geflitst was van voren en een zaak aanspande omdat ie meende dat er rechtsongelijkheid was omdat motorrijders in dit geval geen boete kregen. De rechter maakte uiteraard gehakt van die gelegenheidsredenatie. Het antwoord was simpelweg; er was geen rechtsongelijkheid, alleen de handhaving was lastiger.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren
Om de snelheid te controleren kan een handhaver bijvoorbeeld gebruik maken van een "lasergun". Ik snap daarom nog steeds niet wat een nummerplaat bijdraagt aan het controleren van de snelheid.
Ik begrijp ook wel dat wanneer een handhaver eenmaal heeft vastgesteld dat je te hard hebt gereden, het eenvoudiger is om een boete uit te schrijven op kenteken, dan de persoon staande te houden en een bekeuring te schrijven op ID-bewijs. In NL kennen we de identificatieplicht (geen idee of dat ook voor BE geldt), dus wettelijk gezien moet iedereen zich kunnen identificeren.
Al met al: als de handhavers echt zouden willen, dan zie ik geen probleem om fietsers op snelheid te controleren.
Nu hoor ik alle wielertoeristen al in koor roepen dat het niet verplicht is om een (goedgekeurde) snelheidsmeter op een racefiets/koersfiets/mtb/fiets te hebben, maar uit ervaring weet ik dat bijna alle wielertoeristen willen weten hoe snel ze fietsen en dus bijna allemaal een snelheidsmeter hebben gemonteerd op hun racefiets. Een snelheidsmeter die ook nog eens nauwkeurig de snelheid aan geeft, want je wilt niet "het lachertje" zijn van je fietsgroepje.
Om het slappen excuus weg te nemen, misschien een snelheidsmeter op racefietsen verplicht stellen en een ruimere marge aanhouden vooraleer tot het daadwerkelijk schrijven van een bon wordt overgegaan. Voor automobilisten bestaat iets als een "Artikeltje 5". Als je je onverantwoordelijk gedraagt op het fietspad, dan mag die van mij ook worden uitgedeeld op het fietspad.
Alles hangt aan regeltjes, wetjes en allerminst gezond verstand.
Net zoals je verplicht bent om een plaatje aan je aanhanger tot max. 750kg te timmeren, wat je er op zet, maakt niets uit, je naam van je kat of de maat van je schoenen..en ze hebben er al flink ingehakt, diegene die met hun karretje aan het containerpark stonden. Er is niemand die me het nut hiervan kan uitleggen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.